Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و اسنپ چت تحت تاثیر یک تصویر متحرک نژادپرستانه به طور موقت افزودن این قابلیت به استوری‌های خود را حذف کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت the verge، دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و اسنپ چت که در سال‌های اخیر در رقابت تنگاتنگی با هم  به سر می برند، قابلیت‌های مشابهی را به پلت‌فرم خود افزوده‌اند و بدین ترتیب کاربران و طرفداران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این قابلیت‌های مشابه، امکان افزودن تصاویر متحرک ( Gif)  به استوری بود که حالا طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی تک کرانچ، این دو غول شبکه اجتماعی به خاطر یک تصویر متحرک با محتوای نژادپرستانه، قابلیت افزودن Gif به استوری‌های خود را به حالت تعلیق درآوردند.

این بدان معناست که کاربران هم اکنون قادر نخواهند بود تصاویر متحرک ذخیره شده برروی گوشی خود را به عنوان استوری در اینستاگرام یا اسنپ چت بگذارند.

یکی از کاربران توییتر یک تصویر اسکرین شات از  Gifای گذاشت و کِوین سیستروم - موسس اینستاگرام - را در آن tag کرد تا وی را از محتوای نژادپرستانه و نامناسب آن مطلع کند. وی همچنین از این شبکه اجتماعی درخواست که سریعا موضوع را پیگیری کرده و آن را از پلت‌فرم خود حذف کند. این خبر به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و از آنجایی که همواره انگشت اتهام گروه‌های سیاسی، احزاب و فرقه‌های قومیتی به سمت و سوی شبکه های اجتماعی می‌رود، اینستاگرام و اسنپ چت بلافاصله قابلیت افزودن تصاویر متحرک Gif  به استوری‌های خود را حذف کردند تا از عواقب این مساله جلوگیری بعمل بیاورند.

طبق قوانین مرسوم در شبکه‌های اجتماعی، انتشار هر نوع محتوای نامناسب، غیراخلاقی، مجرمانه، تحقیر آمیز و نژادپرستانه در پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی ممنوع است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد. او به خاطر انتشار ویدئوهایی نامتعارف با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های خارج از عرف فرهنگی این کشور، در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است. در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیوهایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد. عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

کد خبر 847462 برچسب‌ها فرهنگ خبر مهم هنر عراق

دیگر خبرها

  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ببینید | پوستر متحرک سروده‌ رهبر انقلاب در آستانه حمله سپاه به اسرائیل
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است