Web Analytics Made Easy - Statcounter

به استناد بندهای قانونی و ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مهمترین مطالبه جامعه ایثارگری اجرای این ماده قانونی و برطرف کردن مشکل اشتغال فرزندان جامعه هدف است. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: بیکاری فرزند شهید در کنار ظرفیت‌های بالای استان بوشهر زیبنده نیست.

به گزارش جنوب نیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز بنیاد شهید اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه رفع مشکلات مسکن، واگذاری زمین، و اعطای وام مسکن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هزار و ۶۱۰ واحد مسکونی برای خانواده شهدا و ایثارگران ساخته می‌شود، اضافه کرد: ۲۵۹ قطعه زمین واگذار شده و دنبال واگذاری زمین به ایثارگران در عالی‌شهر هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۲۷۱ فقره وام مسکن چهار درصد واگذار شده که مبلغ وام در مرکز استان ۷۰ میلیون، در مراکز شهرستان‌ها ۶۰ میلیون و در روستاها ۳۵ میلیون تومان است.

وی از برگزاری ۴۰۰ یادواره شهدا در استان بوشهر خبر داد و افزود: خدمات‌دهی به دو هزار و ۷۰۰ دانشجو، دیجیتالی‌کردن ۸۰ هزار آثار شهدا و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی بخشی دیگر از اقدامات انجام شده است.

تشکری با اشاره به اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا در استان بوشهر بیان کرد: ۲۱۰ گلزار شهدا و هزار و ۹۶۶ مزار شهید در استان بوشهر با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال ساماندهی شده است.

وی با اشاره به تقبل هزینه‌های بیمه تکمیل در بخش درمان خانواده‌های شهدا و ایثارگران، گفت: مجتمع توانبخشی با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و خدمات تخصصی در این مرکز ارائه می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به پرداخت حق پرستاری برای خانواده شهدا ادامه داد: هزار و ۸۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران بیکار هستند که ۹۹ نفر از آنها فرزند شهید هستند.

وی یکی از چالش‌های جدی را بیکاری فرزندان شهدا عنوان کرد و افزود: استان بوشهر ظرفیت بالایی در زمینه اشتغال دارد و بیکاری فرزندان شهدا در استان بوشهر در کنار این ظرفیت‌ها زیبنده نیست.

تشکری افزود: براساس قانون دستگاههای اجرایی در نیازمندی های استخدامی خود اعم از قراردادی، رسمی، پیمانی و شرکتی باید 25درصد سهمیه استخدامی خود را به فرزندان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص دهند.


منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ و ایثار شهادت مازندران اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از برنامه‌های مهم بیان کرد و گفت: ۳۲ هزار مجوز اشتغال برای این حوزه کسب شده است.

وی شمار فرزندان بیکار جانبازان و ایثارگران بالای ۷۰ درصد را ۲۴ هزار نفر ذکر کرد و گفت: در سال جاری با مجوز کسب شده می‌توان زمینه اشتغال تمامی این افراد را فراهم کرد.

قاضی زاده با اظهار اینکه پنج هزار ۹۶۰ نفر از فرزندان ایثارگران در استان مازندران نیز متقاضی کار هستند گفت: از این تعداد ۸۶۹ نفر فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

معاون رئیس جمهور در زمینه خرید و یا ساخت مسکن جانبازان ایثارگران نیز گفت: از نظر تسهیلاتی مشکلی نداریم و مسئله اصلی فقط کمبود زمین است.

وی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تأمین و ساخت مسکن جانبازان ایثارگران شد و گفت طبق قانون ستگاه‌ها دارای تکالیفی هستند که باید آن را اجرا کنند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از برپایی ۱۴ کنگره ملی شهدا سال جاری در کشور خبر داد و مستندسازی برنامه‌ها را امری ضروری دانست.

یوسف نوری استاندار مازندران نیز از دستگاه اجرایی خواست تا نظام مسائل و مطالبات انواده‌های شهدا و ایثارگران را حل و فصل کنند.

وی همچنین تأمین مسکن و صدور مجوزهای خدماتی برای آن را ضروری دانست و با اشاره به اهمیت کنگره شهدای استان گفت: در این بخش نیز باید همکاری لازم صورت.

کد خبر 6095019

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش سهم ایثارگران است
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت