Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین عبدالمحمد زاهدی در مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین بیان کرد: بعد از انقلاب، در کشور و استان قزوین شاهد رشد فزاینده مراکز دانشگاهی بودیم و از همین رو در طول سال ها از نظر کمی و کیفی تغییرات قابل توجهی را مشاهده کرده ایم.
وی گفت: تعداد دانشجویان ما در مراکز پژوهشی قابل توجه است اما آنچه در سال های گذشته موجب نگرانی ما بوده این است که افراد تحصیل کرده به دنبال میزی برای استخدام بوده اند و کمتر کسی قادر به ایجاد اشتغال برای خود و دیگران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زاهدی اظهار کرد: با راه اندازی مراکز دانشگاهی علمی کاربردی، بحث مهارت آموزی و تامین نیازهای تخصصی جامعه مورد توجه قرار گرفت و با توجه به وجود نواقص در این بخش، قسمتی از اهداف ما محقق شد.
استاندار قزوین عنوان کرد: رشته های دانشگاهی باید بر اساس نیازهای هر استان ایجاد شود تا با کمک فارغ التحصیلان بتوان نیازهای منطقه را تامین کرد.
زاهدی در ادامه با اشاره به جذب بی رویه دانشجو افزود: به دلیل جذب بی رویه دانشجو با بحران صندلی های خالی در دانشگاه ها مواجه هستیم که باید برای آن تدبیری کارشناسانه اندیشیده شود.
وی تصریح کرد: تعطیل شدن مراکز دانشگاهی دستگاه های اجرایی کار درستی است و زمینه را برای فعالیت بیشتر دانشگاه جامع علمی کابردی فراهم می کند و این تمرکز می تواند دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.
استاندار قزوین اضافه کرد: استان قزوین ظرفیت های خوبی در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری دارد و ما به تربیت نیروهای ماهر به ویژه در بخش گردشگری و هنر نیازمندیم.
زاهدی خاطر نشان کرد: داشتن طرح آمایش در استان قزوین اندکی مسیر ما را هموار کرده و می تواند نیازهای دانشگاهی را در سال های آینده معین کند تا به بیراهه نرویم و دانشجویانی بر اساس نیاز استان تربیت کنیم که اشتغال آنها نیز تضمین شود.
وی ضمن اشاره به احداث ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اضافه کرد: این ساختمان آبرومند می تواند با رشته های کاربردی و مورد نیاز جامعه به نیازهای استانی پاسخ منطقی دهد.
1001/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت
  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد