Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@22:05:53 GMT

گذر موفق از پیک تابستان با مدیریت مصرف

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۵۴۰۲۹

گذر موفق از پیک تابستان با مدیریت مصرف

ایران اکونومیست - غلامرضا خوش‌خلق مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه برق منطقه‌ای تهران بیشترین مشترک برق کشور را دارد، اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای تهران با ۲۰ درصد از شبکه برق و ۲۵ درصد مشترکین کشور حوزه فعالیت وسیعی در تامین برق دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه برای عبور از پیک مصرف در تابستان ۹۶، اقداماتی گسترده‌ای صورت گرفت، بیان کرد: برای تابستان سال ۹۶ با انجام پروژه‌هایی به ارزش ۵۵۰ میلیارد تومان با وجود افزایش پیک ۶ درصدی، تابستان ۹۶ را با کمترین میزان خاموشی پشت سرگذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اواخر تابستان ۹۶ با تصویب پروژه‌هایی به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان اقداماتی برای پایداری و آماده سازی شبکه برای سال تابستان ۹۷ در نظر گرفته که بسیاری از آن تکمیل شده است.

خوش‌خلق ادامه داد: نتیجه عملکرد این گردش مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی، انجام پروژه‌های متعدد و همچنین فروش ۴۴ میلیارد کیلووات انرژی در ساعت از طریق شبکه توزیع برق است.

به گفته وی؛ در شبکه توزیع برق تهران پیک ۱۰ هزار مگاواتی را شاهد هستیم که ۲۰ درصد پیک مصرفی کشور است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه در استفاده از منابع باید مسائل اقتصادی و استفاده آیندگان از این منابع را مدنظر داشت، تصریح کرد: متاسفانه سرانه مصرف آب و برق در کشور بالاتر از میانگین جهان است و قطعا با مدیریت مصرف از سوی مشترکین می‌توانیم از تابستان بدون خاموشی عبور کنیم.

وی با اشاره به تاثیر کاهش باران بر میزان تولید برق، اذعان کرد: با توجه به اینکه امسال، میزان بارش به حد نصاب نرسیده است به نظر می‌رسد سد‌های آبی نتواند با ظرفیت کامل، تابستان را پشت سر بگذارد و ظرفیت تولید برق آبی در کشور کاهش خواهد داشت.

خوش خلق در پایان گفت: پیش بینی می‌شود میزان مصرف برق در تابستان سال آینده مانند تابستان ۹۶، ۶ درصد افزایش یابد و به ۱۰ هزار ۷۰۰ مگاوات در زمان پیک مصرف برسد که در این میان افزایش دما نیز تاثیر مستقیمی در افزایش مصرف خواهد داشت.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال

ناصر عاشوری دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نمایشگاه نفت تصریح کرد: ما طی مدت ۴ روز برگزاری نمایشگاه ضمن مذاکره با شرکت‌های داخلی و خارجی از جمله سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها تعدادی از تفاهمنامه هایی را که سال‌های گذشته به امضا رسانده بودیم؛ به قرارداد تبدیل می‌شوند و چه بسا تفاهم نامه‌های جدیدی با بانک‌ها و بیمه به امضا برسانیم.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۳ پنل با موضوعات برنامه ریزی برای تولید با کیفیت، تأثیر کاهش منابع مالی در تکمیل پروژه و تهدید کاهش نیروی انسانی و نیروی متخصص برنامه ریزی کردیم.

یه گفته دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور در گذشته تنها متخصصان این حوزه مهاجرت می‌کردند و اکنون نیروی فنی در حال مهاجرت هستند که این مسأله تهدیدی برای ما است.

وی ادامه داد: حداقل پیشنهاد دستمزد خارج از مرزهای ما ۶۰۰ میلیون تومان است در حالی که در کشور ۵۰ میلیون تومان است.

عاشوری با اشاره به اینکه ناترازی یکی از مسائل است که در همه عرصه‌ها وجود دارد، اضافه کرد: برای ناترازی گازوئیل و بنزین دو نوع تفکر وجود دارد؛ یکی ظرفیت افزایش تولید و دیگری دوگانه سوز کردن خودروها و مصرف بهینه با همین میزان تولید ادامه دهیم.

وی ادامه داد: من با افزایش ظرفیت تولید مخالفتی ندارم اما با پالایشگاه‌های فعلی افزایش ظرفیت امکان پذیر نیست. چرا که اگر تحریم‌ها وجود نداشت و سرمایه‌گذاری کافی صورت می‌گرفت ساخت پالایشگاه مادر دست کم به ۶ سال زمان نیاز دارد.

عاشوری اضافه کرد: در ۱۵ سال اخیر مصوبات ساخت پالایشگاه‌هایی وجود دارد که هیچ کدام به ثمر نرسیدند.

دبیر کل انجمن پالایش نفت کشور تاکید کرد: با اطمینان خاطر می‌گویم ناترازی به علت مصرف بی‌رویه است. زیرا در مصرف رشدی داریم که نقشی در اقتصاد ما ندارد.

چی با اشاره به اینکه هدر رفت انرژی بسیار بالاست خاطر نشان کرد: متأسفانه خودروهایی استفاده می‌شود که تولید آنها مربوط به قبل از انقلاب است و آنطور که کارشناسان می‌گویند میزان هدر رفت بنزین در سال ۲۵ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید به دنبال بهینه سازی سوخت و کنترل مصرف باشند، اضافه کرد: اگر دولت تدبیری در نظر نگیرد بدون شک تا دو سال آینده در همه حوزه‌های انرژی ناترازی خواهیم داشت اعم از آب، گاز و بنزین با مشکل روبرو خواهیم شد.

ادامه دارد

کد خبر 6097587 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • ۱۰ کشور با بهترین غذا‌ها در جهان
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود