Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: مقامات میانمار برای اسکان مسلمانان مهاجر روهینگیا، پایگاههای نظامی را برپا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، «تیرانا حسن» از مسئولان سازمان عفو بین الملل به خبرگزاری فرانسه گفت:  مقامات میانمار، پایگاههای نظامی را در روستاهای مسلمانان روهینگیا که از آن مهاجرت کردند، برپا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیرانا حسن گفت: ادله و مدارک جدیدی که سازمان عفو بین الملل در گزارش اخیر خود ارایه داده است، نشان می دهد که مقامات میانمار مکان هایی را بنا کردند که باید مسلمانان روهینگیا به آنجا بازگردند.

گزارش سازمان عفو بین الملل با عنوان «ساخت دوباره ایالت راخین» به تصاویر ماهواره ای و مصاحبه های مستند است که در آن توسعه سریع زیرساخت های نظامی از اوایل سال 2018 محکوم کرده است.

 این گزارش به روستای «کان کیا» در منطقه مونگدو اشاره دارد که به علت اعمال خشونت بار سال 2017 میلادی تبدیل به خاکستر شده است.

  این گزارش همچنین به روستای «این دین» اشاره دارد که ارتش میانمار اقرار کردند که در این روستا 10 مسلمان روهینگیایی را در سپتامبر 2017 میلادی اعدام کردند.

گفتنی است، بیشتر اقلیت مسلمان روهینگیا در راخین زندگی می کنند و راخین یکی از فقیرترین مناطق در میانمار به شمار می آید، این منطقه از از سال 2012 میلادی شاهد درگیری های خشونت بار بین بودایی ها و مسلمانان بوده است . نسبت مسلمانانی که در ایالت راخین زندگی می کنند، 4 درصد از جمعیت 42 میلیونی این کشور است. مسلمانان در میانمار از کشتار و تبعید و محرومیت از حقوق سیاسی و آزادی های دینی و مصادره اوقاف اسلامی و محرومیت اقتصادی رنج می برند. از 25 آگوست گذشته، ارتش میانمار مرتکب جنایت های وحشیانه ضد اقلیت مسلمان روهینگیا شدند که در نتیجه آن هزاران نفر کشته شدند و صدها هزار بی گناه آواره شدند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تلفات نظامی ارتش اوکراین در محورهای مختلف نبرد با روسیه ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ارتش اوکراین در درگیری های ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۰ تلفات نظامی خود را در محور دونتسک (DPR) از دست داد.

بنا به این گزارش، گروه جنگی یوگ، وابسته به ارتش روسیه یک حمله ارتش اوکراین را در نزدیکی شهرک نولسکویه دونتسک دفع کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در این محور ارتش اوکراین دو خودروی زرهی و ۶ خودرو دیگر خود را از دست داد.

بنا به این گزارش، در درگیری میان نیروهای یگان وستوک روسیه و ارتش اوکراین، تلفات دشمن به ۱۰۵ نیروی نظامی رسید.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای واحد مرکزی ارتش روسیه ۸ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کرد. در این محور اوکراین حدود ۴۱۵ نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6089227

دیگر خبرها

  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • گزارش رسانه صهیونیست از فریبی به نام اسکله غزه + فیلم
  • (عکس) محتویات عجیب یک صندوق قدیمی در کشتی غرق‌شده
  • خودروی یک وزیر صهیونیست دیگر واژگون شد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • عملیات ضدصهیونیستی در شهر رمله
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد