Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح «رعد ۸» پلیس پیشگیری پایتخت در جمع خبرنگاران به دستاوردهای عملیات ۴۸ ساعته مأموران کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری تهران بزرگ پرداخت و گفت: با آماده‌باش کامل نیروها و اخذ ۲۴۹ حکم قضایی و ورود به مخفیگاه سارقان، مالخران و قاچاقچیان مواد ۳۷۸ سارق و مالخر دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در این عملیات ۶۰ باند سرقت منزل، اتومبیل، مغازه، لوازم خودرو و اماکن خصوصی شناسایی و منهدم شد و ۱۲۳ دستگاه خودروی مسروقه، ۸۳ دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه، ۱۴۳ گوشی تلفن همراه و ۱۴۱ دستگاه ضبط و لوازم خودرو کشف و ضبط شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: ۷ قبضه سلاح جنگی و شکاری که برای انجام کارهای مجرمانه و ایجاد رعب و وحشت توسط سارقان به کارگیری می‌شد نیز کشف شد.

وی به کشف ۱۳۲۴ عدد کالای مسروقه دیگر اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی کالاهای مسروقه مکشوفه ۴ میلیارد تومان است.

سردار رحیمی با بیان این مطلب که هدف از اجرای «رعد ۸» مبارزه با ورود کالای قاچاق به پایتخت بوده است تأکید کرد: ۷ باند عمده قاچاق شناسایی، کشف و منهدم شد و ۵۶۵۴ قلم انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد تومان کشف شد.

وی در خصوص برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در پارک‌ها و محلات، گفت: ۲۴۱ خرده‌فروش دستگیر شدند و ۸۸ کیلو مواد نیز کشف شد؛ ۱۶ باند خرده‌فروش مواد مخدر نیز شناسایی و منهدم شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به شناسایی و انهدام دو باند جعل اسناد دولتی اشاره و تصریح کرد: از اعضای این باند انواع و اقسام شناسنامه، گذرنامه،‌سند ملک و غیره کشف شد؛ همچنین سه باند نصب ماهواره شناسایی و منهدم شد و هزاران قطعه تجهیزات ماهواره‌ای کشف شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت در خصوص تعطیلات نوروز اعلام کرد: طرح کنترل پلیس از چند روز دیگر آغاز می‌شود و دهها هزار پلیس در آماده‌باش کامل بوده و برای حفاظت از اموال و منازل و برخورد جدی با سارقان احتمالی به صورت پیاده، کوچه‌ها و خیابان‌ها را پوشش خواهند داد.

وی افزود: ۳۱۳ ایستگاه پلیس و چادر نوروزی در تهران نیز آماده ارائه خدمات به شهروندان است تا وضعیت امنیتی مطلوبی را در ۱۵ روزه نوروز شاهد باشیم.

سردار رحیمی در خصوص مرخصی سارقان گفت: با دادستان و مقامات قضایی در این خصوص صحبت شده تا از اعطای مرخصی به سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای پرهیز کنند.

وی در خصوص بازار ارز، گفت: با درخواستی که از پلیس شد، پلیس تهران به قضیه ورود کرد و با قدرت در خیابان منوچهری، سبزه‌میدان و پاساژ افشاری حضور داشته و دارد و با دلالان و سوداگران در این زمینه برخورد قاطع و لازم صورت می‌گیرد.

سردار رحیمی افزود: امیدواریم با اقدامات تکمیلی مسئولان حوزه اقتصادی و بانک مرکزی وضعیت مطلوبی در این حوزه برقرار شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص فعالیت‌های مجرمانه در فضای مجازی گفت: مجرمین به فضای مجازی مهاجرت کرده و از فضای مجازی برای تجارت خود استفاده می‌کنند اما باید گفت که پلیس در فضای مجازی نیز برخورد خوبی با مجرمان دارد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: بیش از ۸۰ درصد از جرایم فضای مجازی در تهران کشف شده و با آن برخورد می‌شود؛ اما باید مردم به این مسأله توجه داشته باشند که در هنگام خرید از فضای مجازی حتماً از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد خریداری کنند تا اگر مسأله‌ای پیش آمد پلیس بتواند آن را پیگیری کند.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که هر ساله با آن مواجه هستیم افراد فرصت‌طلب مجازی هستند که در فصل امتحانات نهایی و کنکور با ادعای دلسوزی و حمایت از داوطلبین خود را به آنها نزدیک می‌کنند و به بهانه فروش سؤالات و ابزار پیشرفته تقلب از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات همه‌جانبه پلیس در این حوزه افزود: طی حضور همه‌جانبه پلیس فتا در فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی ویژه کنکور و امتحانات نهایی تعداد زیادی صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی رصد و مورد پیگیری تخصصی قرار گرفت.

اعترافات فروشندگان سوالات و ابزار تقلب در کنکور + ویدئو | سوالات برای کنکور سال های قبل بود | از هندزفری ۱۰ تومانی تا ۳۰۰ تومانی برای فروش سوالات بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری + جزئیات | شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در این زمینه بیش از یک میلیون دنبال‌کننده مجازی متقلبان

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در قدم بعدی این پرونده مشخص شد بیش از ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال‌کننده ادعای فروش سؤالات امتحانات نهایی و کنکور و ابزار تقلب را داشته و آنها را با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می رسانند.

دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری

معظمی گودرزی بیان کرد: پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی تعداد ۱۸ نفر از افراد اصلی این تیم مجرمانه شناسایی و پس از احراز هویت و تشریفات قضایی پلیس موفق شد در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگیر و در چرخه پیگیری قضایی قرار دهد.

ارسال سوالات بی‌ربط و قدیمی به جای سوالات جدید

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه این مجرمین نیز همانند دیگر متهمین دستگیر شده سنوات قبلی هیچگونه سؤالی در اختیار نداشتند، تصریح کرد: تعداد زیادی از این افراد صرفا با اعلام فروش سؤالات کنکور بلافاصله بعد از واریز وجه کاربر را مسدود می‌کردند و برخی دیگر نیز سؤالات بی‌ربط و قدیمی را بعنوان سؤالات جدید برای داوطلبین ارسال می‌کردند.

خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند

وی با اشاره به اینکه افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سؤالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند در توصیه به دانش آموزان و خانواده‌هایشان افزود: داوطلبان کنکور به تبلیغات واهی و دروغین فضای مجازی توجه نکنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راه‌های تقلب در شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد نه‌تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند، بلکه ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به آنها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیندازد.

کد خبر 846883 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم فراجا کنکور حوادث ایران

دیگر خبرها

  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند