Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان الیگودرز، با بیان اینکه حجاب بیان کننده انتخاب یک عقیده است، گفت: حجاب یعنی پوششی که کرامت عفت و وقار زنان و دختران را تضمین می کند.

حجت الاسلام علی لرستانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: حجاب بیان کننده انتخاب یک عقیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: آدمی عقیده و مرام را با دو خصیصه شناخت وانتخاب برمی گزینند، به آن می بالدند و براساس آن زندگی می کند.

 

حجت الاسلام لرستانی، اظهار داشت:  تمامی رفتارهای خود را براساس آن شکل می دهد. هرچه شناخت و اختیار انسان، عمیق تر شود عقیده و مرام او نیز پایدارتر است.

 

وی خاطرنشان کرد:حجاب هم  ی محصول شناخت و بینش هایی است که زن از هستی، انسان، روابط اجتماعی و چگونگی تکامل و رشد صحیح خود دارد.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه الیگودرز، ادامه داد: زن محجبه به این باورر رسیده است که با پوشش دادن به خود، سیر معنوی جامعه را سرعت می بخشد و مانعی بر سر راه به وجود نمی آورد چرا که هرکس ،چه زن و چه مرد، جاذبه های ثروت، شهرت، مقام و یا بدن را به چشم دیگران آورد،انسانها را از مسیر رشد و رستگاری باز داشته است.

 

وی ادامه داد: مشغول کردن  انسان ها به جاذبه ها و به نمایش گذاشتن آن ، چشم و دل انسان های کم ظرفیت را کور می کند و از نور معرفت محروم می دارد از همین رو است که حجاب و پوشش واجب شده است.

 

حجت الاسلام لرستانی، بیان کرد:این چنین پوششی برای سیه دلانی که به رستگاری وخدامحوری فکر نمی کنند و در صدد تاراج سرمایه و جاذبه ها هستند، همیشه مانع بزرگی بوده است از این رو در طول تاریخ همواره در صدد کشف حجاب از زنان بوده اند.

 

وی بیان کرد: استعمارگران که چادر و حجاب کامل را دژی آهنین بر سر راه اهداف شوم و پلید خود می دیدند کوشیدند تا آن را از بین ببرند. در ایران این کار به دست رضاخان صورت گرفت به طوری که با رواج تجددطلبی و گرایش به مظاهر غربی در کشور بازار غرب زدگی رونق یافت و حتی هم زمان در مصر تونس و اندونزی نیز آغاز شد.

 

حجت الاسلام لرستانی، اذعان داشت: در حالی که حجاب یعنی پوششی که کرامت عفت و وقار زنان و دختران را تضمین می کند و هر چیزی که این نظر را تأمین کند حجاب است.

 

وی بیان کرد: خداوند عفاف و حیا را برای زن جزو خصلت وجودی او قرار داده است از این رو همه زنان مسلمانی که دارای فطرت پاک هستند دارای این خصلت می باشند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان الیگودرز، ابراز کرد: عفاف روح پوشش است و پوشش کالبد آن عفاف فلسفه حجاب است و حجاب، تضمین کننده عفاف و حیا می باشد.

 

حجت الاسلام لرستانی، ابراز کرد:  حجابی که اسلام برای زنان تعیین فرموده به معنای در خانه ماندن و نداشتن فعالیت اجتماعی نیست بلکه زنان با رعایت کامل حجاب می توانند در اجتماع و هرجا که ضرورت داشته باشد حضور داشته باشند.

 

وی گفت: هنگامی که خلیفه دوم درباره فدک در مسجد با مردم صحبت می کرد، حضرت زهرا(ع) برای دفاع ازحق خود به همراه عده ای از زنان با پوششی کامل، به طرف مسجد رفت و یا حضرت زینب(ع) که بعد از شهادت امام حسین(ع) در بین راه کوفه و شام و در مجلس یزید به سخنرانی پرداخت. این دو نمونه روشن نشان دهنده آن است که اسلام با حضور زن در اجتماع مخالف نیست اما شرط آن این است که حجاب اسلامی وخطوط قرمز آن را  به طور کامل رعایت کنند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان الیگودرز، دشمنان جامعه اسلامی در مسئله بی حجابی زنان بیان می کنند باید کوشش فوق العاده ای به عمل آوریم تا زنان مسلمان به بی حجابی و رها کردن چادر مشتاق شوند… پس از آن که حجاب زن با تبلیغات و سعی ما از میان رفت، وظیفه مأموران ما آن است که جوان را به عشق بازی و روابط نامشروع با زنان تشویق کنند و بدین وسیله فساد را در جوامع اسلامی گسترش دهند. وباید کاری کنیم تا زنان مسلمان از زنان بی حجاب تقلید کنند.

 

حجت الاسلام لرستانی،  تاکید کرد: حجاب تنها يك دستورالعمل ديني و وظيفه شرعي براي زنان مسلمان نيست، بلكه از ضرورت هاي اجتماعي جوامع انساني است كه با وجود آن منافع و تاثيرات شگرفي در جامعه پديدارمی شود و عدم رعايت آن، زيان ها و آثار مخربي در فرهنگ عمومي اجتماع بر جاي گذاشته می گزارد.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، پلیس ایالت آریزونا حجاب زن مسلمان را برداشت. ویدئویی از این اقدام شرم آور ببینید.

کد خبر 848318 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب اعتراض - تجمع - تحصن ایالات متحده آمریکا زنان

دیگر خبرها

  • نظر برادر همسر رهبری درباره حجاب زنان و قوانین مردانه آن | فیلـم
  • معرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین 
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان | ویدئو
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)