Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ احمدی مقدم افزود: ممکن است عده‌ای سودجو در این ایام، از ظروف بسته بندی دارای نشان استاندارد، برای بسته بندی فرآورده غیراستاندارد استفاده یا تبلیغات غیر واقع در خصوص کالاها انجام ‌دهند یا علامت استاندارد را جعل کنند، که در این گونه موارد سازمان ملی استاندارد ایران، طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حامی منافع و حقوق مصرف کنندگان است و تمهیدات لازم و مجازات‌های منطبق با جرم را مد نظر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به بند 4 ماده 40 قانون توسعه و تقویت نظام استاندارد اشاره کرد و افزود: طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد" استفاده از ظروف و وسایل بسته‌بندی دارای علامت استاندارد، برای بسته‌بندی یا عرضه و فروش فرآورده‌های غیراستاندارد، جرم محسوب می‌شود".
 
همچنین براساس بند 5 ذیل ماده 40 این قانون "تبلیغات غیرواقع درباره کالا یا خدمت به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان را در وجود پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تأیید سازمان دچار تردید کند جرم است و برای آن مجازات تعیین شده است".
 
وی ادامه داد: براساس قانون مذکور تبلیغات فرآورده‌ها "در مواردی که اجرای استاندارد اجباری اعلام می‌شود، تبلیغات رسمی کالاها و خدمات از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی منوط به داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تأییدیه از سازمان ملی استاندارد ایران است".
 
احمدی مقدم اظهار داشت: چاپ علامت استاندارد بدون دریافت مستندات قانونی، ( دارا بودن پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر و یا تأییدیه از سازمان) از مصادیق ارتکاب جرم محسوب می شود و برای آن در قانون مجازات در نظر گرفته شده است.
 
به گفته وی، لازم است هموطنان از خرید کالاهای دارای علامت استاندارد و فاقد کد ده رقمی خودداری کنند و با ارسال کد ده رقمی به شماره پیامک 10001517 ، از آخرین وضعیت محصول دارای نشان استاندارد آگاه شوند یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی WWW.ISIRI.ORG.IR  ، هرگونه تخلف یا مغایرت با استاندارد را در مورد کالاهای تحت پوشش استاندارد، اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: بیش از ۲۲ هزار بازدید کمّی و کیفی از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده از سوی بازرسان و کارشناسان منطقه در سال ۱۴۰۲ ثبت شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

دیگر خبرها

  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد+ جزییات
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • فرایند خشک کردن و بسته بندی پرتقال در یک کارخانه کره‌ای (فیلم)