Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی فر در نخستین جشنواره منطقه‌ای شناخت ظرفیت‌های گردشگری جنوب خراسان رضوی در تربت حیدریه افزود: در شهرستان تربت حیدریه ۲۰۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده است و، ولی پیش بینی ما شناسایی بیش از پنج هزار اثر تاریخی و گردشگری دیگر است که اولویت برنامه کاری سال آینده خود را بر این محور قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: هر چند بخش بایگ به عنوان قطب ابریشم کشور از دیر باز و حتی قبل از اسلام شهره جهانی بوده، ولی در زمینه شناخت این شهرستان کار خاصی اتفاق نیفتاده است و این وظیفه ماست که مردم جهان و با نام تربت حیدریه در ۲ محصول زعفران و ابریشم آشنا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: به عنوان نمونه قنات قصبه گناباد تا پیش از این مورد توجه قرار نمی‌گرفت، ولی با احیا و معرفی آن به گردشگران، اکنون میزان گردشگری در این منطقه به ۵۰ برابر افزایش یافته و این بیانگر آن است که باید از ظرفیت‌های این حوزه بیشتر استفاده شود.

مکرمی فر افزود: محور گردشگری باید برای تربت حیدریه تعریف شود و برای احیای این حوزه تسهیلات سازمان میراث فرهنگی در سه بخش توسعه صنعت گردشگری در روستاها، تبصره ۱۸ و تسهیلات ارتقای شاخص که عمدتا متعلق به سرمایه گذاری در بخش اشتغال پایدار است، آماده همکاری و تعامل با بخش خصوصی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر ۲ محوطه و یا شهر زیر زمینی در این منطقه شناسایی شده که به دلیل کمبود نیروی انسانی متخصص و تجهیزات و امکانات لازم، هنوز احیا نشده اند.

احمدعلی موهبتی تصریح کرد: در سال ۲۸ میلیون نفر وارد خراسان رضوی می‌شوند که محور تربت حیدریه به عنوان دروازه جنوبی به مشهد می‌تواند ظرفیت‌های حوزه گردشگری، صنایع دستی و سوغات خود را در ابعاد مختلف به گردشگران و مخاطبان معرفی کند.

انتهای پیام// ف. غ

 برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای شناخت ظرفیت‌های گردشگری جنوب خراسان رضوی در تربت حیدریه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴ تهران)، با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری «اقتصاد زیارت» و «گوهرسنگ‌ها» شرکت کرده است.   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمامی صنایع کشور از جمله ساختمان، پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و نیز فعالان اقتصادی کشور از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاری است.   سید جواد موسوی ادامه داد: این اداره کل در نمایشگاه تهران به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.   وی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است.   وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بازدید کردند و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این بازدیدها، ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه