Web Analytics Made Easy - Statcounter

احیا و بازسازی 2 هزارهکتار بافت فرسوده شهر قم اعتبارات و هزینه‌های کلانی را نیاز دارد که با اعتبارات فعلی، قابل اجرا نیست.

ایران آنلاین / «مرتضی سقائیان نژاد» شهردار قم در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در استانداری قم برگزار شد، اقدامات انجام شده در حوزه بافت تاریخی را غیر اصولی و غیر کارشناسی خواند و افزود: قرار گرفتن حدود ۳۰۰هزارهکتار از اراضی قم جزء بافت فرسوده، باعث بی انگیزگی ساکنان برای ماندگاری در این مناطق می‌شود و بخش خصوصی نیز به دلیل محدودیت های بافت تاریخی، اقدام به سرمایه گذاری در این مناطق نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار قم ادامه داد: برای بازسازی و احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر، باید با برنامه جامع و فاز بندی شده پیش برویم و به مسائل اقتصادی و فرهنگی محلات برای بازسازی و احیا توجه شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد انصاری گفت: با شروع ؛ یکی از برنامه های اصلی دولت سیزدهم احیا، مرمت و بازسازی قنوات کشور بود و این مهم در قالب بخشنامه به شهرستانهای هدف ارجاع شد. وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر ۱۷ رشته قنات به طول بیش از ۶ کیلومتر احیا؛ مرمت و بازسازی شد افزود: تا پایان امسال ۷ رشته قنات دیگر به طول ۲ کیلومتر هم به این مجموعه اضافه می شود.
انصاری  ادامه داد: شهرستان باشت دارای ۵۰ رشته قنات است که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۴ این قنات ها بازسازی و احیا می شوند.
 رئیس جهاد کشاورزی باشت افزود: از آب این قنات ها  هزار و ۲۰۰ هکتار از زمینهای شهر باشت تحت آبیاری قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت