Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي ومنابع انساني استانداري قم گفت: اين استان در مساله رونق توليد که مقدمه اشتغال پايدار است از سهم مصوبه 500 ميليارد توماني تسهيلات رونق توليد، 490 ميليارد تومان آن را جذب کرده و در اين زمينه تحقق 98 درصدي را شاهد هستيم.

به گزارش ايرنا، مهرداد غضنفري عصر دوشنبه در جلسه شوراي اداري استان قم خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتي به عنوان نسخه شفابخش اقتصاد کشور با کليد واژه هاي توليد،اشتغال و سرمايه گذاري بايد با جديت هر چه تمام تر در استان قم مورد توجه قرار گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به ارتباط توليد، اشتغال و سرمايه گذاري با هم ادامه داد: هيچ اشتغالي بدون توليد صورت نمي گيرد و توليد نيز بدون سرمايه گذاري محقق نخواهد شد، بر همين اساس، فعاليت و مشارکت بخش خصوصي به دليل مشکلات بخش دولتي، امري انکار ناپذير است.
غضنفري تاکيد کرد: بايد تمام فعل و انفعالات ما به رفاه جامعه، افزايش درآمد سرانه مردم، کاهش نرخ بيکاري و رونق توليد در استان منجر شود.
وي با اشاره به اينکه قم درشاخصه هاي اقتصادي بايد جايگاه مناسب خود را در مقياس کشوري پيدا کند، گفت: سهم همه موسسات با رويکردي که تمام وجود آن نشات گرفته از مباحث اقتصاد مقاومتي از جمله عدالت گرايي، درون زايي، دانش بنياني و ... است بايد در زمينه توليد و اشتغال مشخص شود.
وي از تلاش براي تدوين سند اشتغال قم خبر داد و گفت: اين سند بعد از کار کارشناسي و چکش کاري، به دستگاه ها ابلاغ مي شود و يکي از معيارهاي ارزيابي مديران نيز ميزان نقش آفريني آنها در تحقق اين اسناد است.
غضنفري گفت: هر چند فرماندهي اقتصاد مقاومتي به دستور رهبر معظم انقلاب به دولت واگذار شده ولي همه ارکان نظام و قوا در اين زمينه نقش آفرين و پاسخگو هستند و درخواست ما نيز همراهي و هم افزايي براي تحقق اين امر مهم است.
وي بيان داشت: خروجي استان قم در قالب اقتصاد مقاومتي بايد رفع مشکل اشتغال به عنوان يک چالش اصلي کشور باشد، بانک ها در سال جاري مشارکت خوبي در ارائه تسهيلات داشتند ولي سهم آنها بايد در سند اشتغال مشخص مي شود و بانک هاي خصوصي نيز بايد به ميدان بيايند.
وي ادامه داد: سال آينده، استان قم کارگاه عملياتي در عرصه اقتصادي با برنامه ريزي مناسب، کار کارشناسي و حضور فعال مديران در ميدان کار خواهد بود و اميد است بتوانيم در تحقق سهم استان و تعهدي که برعهده ما مي باشد، موفق عمل کنيم.
غضنفري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تمهيدات استان در مورد سفرهاي نوروزي گفت: ستاد تسهيلات زائران با يک برنامه مدون فعال بوده و کميته هايي نيز در حوزه پيشتيباني و تنظيم بازار تشکيل و دستورالعملي نيز به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ شده است
وي افزود: تمهيدات مقدماتي جهت تامين مايحتاج عمومي شهروندان قمي و گردشگران نوروزي نيز انديشيده شده است، از مراکز تامين ارزاق بازديدهايي صورت گرفته و برنامه هاي زمان بندي کاملا مشخص است و عملکرد استان در اين زمينه بيانگر فعاليت هاي ما مي باشد.
7401/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید

رئیسی مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: ظرفیت تولیدی شرکت تولیدی فرآورده‌های گوشتی سه هزار و ۵۰۰ تن در سال است و زمینه اشتغال ۱۰ نفر را مهیا می‌کند.

بیشتر بخوانید

احیای ۷۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی از راهکار‌های موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است، زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است