Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، از وجود چهار هزار شهید تفحص نشده دوران دفاع مقدس در خاک عراق خبر داد و اظهار داشت: برای تفحص و کاوش شهدا به کمک و یاری مردم و مسئولان نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، سردار محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، دوشنبه (21 اسفند) در پیامی ویدئویی، از تفحص تعدادی از شهدای دوران دفاع مقدس در جزیره شلحه (بوارین) عراق خبر داد و گفت: این شهدا طی چند روز اخیر در محیط باتلاقی جزیره به همت گروه تفحص شهدا، کشف شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این شهدا مربوط به تک ایذایی عملیات والفجر 8 و عملیات والفجر 4 و در منطقه کتیبان و زبیدات هستند، اظهار کرد: طی چند روز اخیر در همین محدوده باتلاقی توانستیم 65 شهید را که به صورت دسته جمعی دفن شده بودند و در میان آنها پنج تا 6 شهید غواص هم وجود دارد، کاوش کنیم.

 

وی از مسئولان، خیرین و مردم و هر آن کسی در هر کجای کشور که نسبت به شهدای دفاع مقدس احساس وظیفه و دین می کند خواست جهت تفحص شهدا در مناطق باتلاقی همکاری کنند و ادامه داد: در اینجا تنها امکانات ما بیل مکانیکی است و در حدی نیست که بتواند در زمین باتلاقی جوابگو باشد.

 

سردار باقرزاده، تصریح کرد: بیل مکانیکی در زمین باتلاقی فرو می رود و خروج آن با دشواری هایی همراه است از این رو نیازمند کمک و همکاری مسئولان و خیرین به ویژه در حوزه بنادر و کشاورزی هستیم که اگر بیل باتلاق و یا امکانات و بودجه ای در اختیار دارند برای تکمیل روند پیکر شهدا در این مناطق اختصاص دهند.

 

وی از تفحص 115 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس تا روز دوشنبه (21 اسفند) در خاک عراق خبر داد و اضافه کرد: این شهدا پنج شنبه (24 اسفند) مورد استقبال مردم عشایر ایل بختیاری در مرز شلمچه قرار می گیرند و امیدواریم بتوانیم سال تحویل را در کنار این شهدا باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این شهدا به شهرستان ایذه و در صورت فراهم شدن شرایط تعدادی هم به مشهد مقدس منتقل می شوند و سال تحویل را در جوار حرم مطهر امام هشتم (ع) خواهند بود، افزود: حدود چهار هزار شهید دیگر که هنوز به ایران سرافراز بارنگشته اند را باید در خاک عراق کاوش کنیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار مرند در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور با تاکید بر الگوی قرار دادن شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطرنشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از دشمن ندارد.

شهید مدافع حرم محرم علیپور در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید/ بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست