Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سردرد امان‌تان را بريده و هر چه قرص مسکن مي‌خوريد، دست از سرتان برنمي‌دارد؟ تا به حال بارها و بارها راه‌هاي زيادي را براي از بين بردنش امتحان کرده‌ايد ولي بي‌فايده بوده است؟ ديگر از اين‌که دائما دچار سردرد شويد خسته شده‌ايد؟ خب، اگر جواب شما به تمامي اين سوالات مثبت است، بايد گفت وقت آن رسيده که خود درماني را کنار بگذاريد و به‌دنبال راه‌حل اساسي براي درمان سردرد باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا ، تا زماني که دليل اصلي ابتلا به سردرد مشخص نشود، تمام تلاش‌هايتان براي خلاص شدن از شر آن بي فايده خواهد بود. سردرد حسابي روي کيفيت زندگي شما اثر مي‌گذارد و مانع انجام فعاليت‌هاي روزانه شما مي‌شود.
چارديواري نوشت: دلايل زيادي مي‌تواند در ابتلا به سردرد نقش داشته باشد که تشخيص دقيق عامل سردرد، کار شما نيست و بايد حتما از يک پزشک کمک بگيريد. دلايل سردرد، طيف گسترده‌اي دارند؛ از يک استرس ساده تا فشارخون بسيار بالا مي‌تواند باعث ابتلا به سردرد شوند. دکتر فرهاد علي‌همتي، متخصص کايروپراکتيک از آمريکا، برخي عواملي را که باعث ايجاد سردرد مي‌شود، به شما مي‌گويد، ضمن اين‌که به درمان سردرد با کايروپراکتيک نيز مي‌پردازد.
چرا سر به درد مي‌آيد؟
يکي از مشکلاتي که همه افراد در طول زندگي خود مي‌توانند آن را بارها تجربه کنند، سردرد است. در اين ميان، برخي افراد هستند که دائما، دچار سردرد مي‌شوند و اين مساله با شدت‌هاي مختلف، آنها را درگير مي‌کند. اين‌که سردرد به چه دلايلي ايجاد مي‌شود، سوالي است که پاسخ‌هاي زيادي مي‌توان به آن داد.
به طور کلي، دلايل بسيار زيادي در ايجاد سردرد نقش دارد. براي مثال، يکي از دلايل سردرد مي‌تواند استرس‌هايي که فرد با آن مواجه است، باشد. علاوه بر اين، تغييرات فصل و مشکلات سيستم عصبي، از دلايل ديگر سردرد به حساب مي‌آيد. موارد ديگري در ابتلا به سردرد نقش دارد که مي‌توان به ضعف در بينايي و مشکلات چشم اشاره کرد.
گاهي مشکلات روحي يا رواني نيز مي‌تواند افراد را دچار سردرد کند. مصرف برخي داروها، مي‌تواند در ايجاد سردرد نقش داشته باشد. آن دسته از افرادي که به بيماري‌هاي مختلف مثل فشارخون بالا مبتلا هستند نيز بيش از ساير افراد مستعد ابتلا به سردرد هستند. يکي از مواردي که افراد به آن توجه کافي ندارند، سبک زندگي سالم و تغذيه مناسب است که در پيشگيري از ابتلا به سردرد بي‌تاثير نيست. سردرد به هر دليلي که ايجاد شود، روي زندگي فرد تاثير مي‌گذارد و مي‌تواند از کيفيت زندگي فرد بکاهد.
خداحافظي با سردرد بدون دارو!
براي کنترل و درمان سردرد، راه‌هاي بسيار زيادي وجود دارد که مي‌تواند از زدن پمادهاي مخصوص پوست تا مصرف دارو و استراحت متغير باشد و پزشک با توجه به وضعيت فرد، داروي مناسب را براي او تجويز مي‌کند. اما پزشک متخصص کايروپراکتيک در درمان سردرد، ديدگاه متفاوتي دارد و بر اين باور است که بسياري از سردردها مي‌توانند به دليل وجود فشار بر سيستم عصبي به وجود بيايند که اين مساله، منجر به تنگ شدن عروق و کاهش خون‌رساني و اکسيژن‌رساني به مغز خواهد شد. براي درمان سردرد، متخصص کايروپراکتيک، اقدام به تنظيم ستون فقرات به شيوه‌اي خاص مي‌کند که انجام اين کار، باعث کاهش و از بين رفتن فشار به‌صورت تدريجي از روي ديسک و نخاع مي‌شود. هنگامي که اين فشار برداشته شود، بيمار احساس بهبودي خواهد کرد ضمن اين‌که بدون دارو توانسته از طريق کايروپراکتيک درمان شود که اين خود يک مزيت بسيار مهم محسوب مي‌شود.
وقتي بدن به داد خودش مي‌رسد
شايد برخي افراد تصور کنند که همه سردردها را بايد با کايروپراکتيک درمان کرد در حالي‌که اين باور نادرست است و چنانچه درمان سردرد به شيوه کايروپراکتيک براي فرد مناسب نباشد، از طريق متخصص کايروپراکتيک، به متخصص ديگري ارجاع داده خواهد شد. آن دسته از افرادي که سردردشان با کايروپراکتيک تحت درمان قرار مي‌گيرد، معمولا بعد از گذشت حدود 4 تا 5 جلسه، نتيجه درمان با کايروپراکتيک را مي‌بينند و زماني که تاثير مثبت و بهبودي از اين طريق حاصل شود، درمان ادامه پيدا مي‌کند.
متخصصين کايروپراکتيک معتقدند که بعد از تنظيم ستون فقرات، بدن خود را ترميم کرده و به مرور زمان بهبودي براي فرد حاصل مي‌شود. آن دسته از افرادي که از اين شيوه براي درمان سردرد بهره گرفتند، از آن راضي هستند که يکي از دلايل مهم اين رضايت، به استفاده نکردن از دارو براي درمان سردرد برمي‌گردد.
تکنولوژي در خدمت درمان
درمان سردرد به کايروپراکتيک محدود نمي‌شود و روش‌هاي مختلفي براي آن وجود دارد و هر فرد با توجه به وضعيتي که دارد، يک درمان خاص براي او در نظر گرفته مي‌شود. براي مثال، يکي از درمان‌هايي که براي سردرد ممکن است به بيمار توصيه شود، استفاده از تکنولوژي نوروفيدبک محسوب مي‌شود. در شرايطي که احتمال بهبود بيمار از طريق نوروفيدبک وجود داشته باشد، درمان بدين شکل انجام خواهد شد و متخصص کايروپراکتيک، مخالف اين مساله نيست البته بايد توجه داشت تا زماني که فرد زيرنظر متخصص کايروپراکتيک تحت درمان است، نبايد به‌صورت همزمان از درمان‌هاي ديگر بهره‌مند شود مگر اين‌که شرايط خاصي وجود داشته باشد که متخصص کايروپراکتيک تشخيص بدهد که فرد به‌صورت همزمان، درمان‌هاي ديگر به‌صورت کمکي بايد بهره‌مند شود.
اصلاح زندگي، توقف سردرد
تنظيم ستون فقرات توسط متخصص کايروپراکتيک، يکي از کارهايي است که مي‌تواند به درمان سردرد کمک کند و بيمار در کنار اين نوع درمان، بايد روش‌هاي مراقبت از بدن را نيز بياموزد تا با اصلاح سبک زندگي، جلوي ابتلا به سردرد تا حدود زيادي گرفته شود. اگر فرد بعد از درمان به روش کايروپراکتيک دوباره به سبک زندگي نادرست بازگردد، سردردهاي او مجددا ايجاد خواهند شد.
به‌عنوان مثال، آن دسته از افرادي که عادت دارند دائما روي شکم خود بخوابند، به‌دليل به هم خوردن تنظيم ستون فقرات و درگير شدن سيستم عصبي بويژه در ناحيه گردن، مي‌توانند مجددا دچار سردرد شوند. البته اين مساله تنها عامل ايجاد براي سردرد به حساب نمي‌آيد و عوامل ديگري نيز در ايجاد سردرد نقش دارند که از بين بردن برخي از اين عوامل، تقريبا غيرممکن به حساب مي‌آيد که مي‌توان به آلودگي هوا و استرس‌هاي محيطي اشاره کرد البته بيمار بايد تا جاي ممکن از عواملي که در ايجاد سر درد نقش دارد، به دور باشد. آن دسته از افرادي که از طريق کايروپراکتيک درمان مي‌شوند، حتما بايد به توصيه‌هاي مراقبتي‌ عمل کنند ضمن اين‌که بعد از تکميل دوره درمان بايد هر چندوقت يکبار، به متخصص کايروپراکتيک مراجعه داشته باشند تا سردرد، دوباره ايجاد نشود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی

 روز گذشته (۶ اردیبهشت) رئیس بیمارستان شریعتی تهران درگذشت متخصص این بیمارستان را تسلیت گفت.

به گزارش زی‌سان به نقل ازخبرآنلاین، احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: «خبر اندوه بار درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به جای گذاشت و یاد ایشان برای همیشه برقلب و ذهن ما نقش خواهد بست.»

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس پرده از خبری تلخ برداشت، به گزارش پایگاه خبری چند ثانیه او در توئیتی نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آنها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است. شاید در لحظات آخر زندگی گفته من زنی هستم که دنیا را روی انگشتان خود می‌چرخانم، اما از پس دلتنگی‌هایم بر نمی‌آیم. پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند آنها سرمایه کشور هستند احترام را حفظ کنید تنهای‌شان نگذارید.»

سال‌ها است که نظام بهداشت و سلامت با مسئله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است، موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار برمی‌گردد.

سمیرا آل سعیدی، دانشیار روماتولوژی

tags # خودکشی ، مرگ سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جوان ‌تراکتور متخصص گلزنی در بازی‌های حذفی!
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • پیشنهاد به ژاوی: دستیار پپ را جای برادرت بیاور!
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن