Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مرکز خراسان رضوی، سلطانی نیا دبیر یادواره دانش آموزی شهید محسن حاجی حسنی کارگر در این یادواره که با حضور مسئولان قرآنی کشوری، استانی و شهری و دانش آموزان مشهدی برگزار شد گفت: این برنامه  ها با هدف  آشنایی بیشتر دانش آموزان با نخبگان قرآنی و ادامه راه ارزشمند آن‌ها برگزار می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پخش مستند پرواز دهم، اجرای حاملان قرآن، پخش فرازهایی از تلاوت شهید حاجی حسنی کارگر، اجرای تئاتر دانش آموزی شهدای منا و خواندن دل نوشته این شهید قرآنی که دو دانش‌آموز آن را اجرا کردند از برنامه‌ها‌ی این یادواره در تالار نور مشهد بود.

محسن حاجی‌حسنی کارگر متولد 1367 در مشهد و نفر اول جهان در مسابقات جهانی کشور مالزی در رشته تلاوت قرآن سال 2016 بود. وی قرائت قرآن را با تشویق  خانواده از ۳ سالگی آغاز کرد.

رتبه اول کشوری مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه در مقطع سنی زیر شانزده سال در سال ۸۱ ،مقام دوم سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در اسفند  93 در تبریز و رتبه نخست پنجاه و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی از افتخارات محسن حسنی کارگر است .  

محسن حسنی کارگر در تاریخ2مهر 1394در فاجعه منا که به علت ازدحام جمعیت در یکی از مسیرهای حرکت حاجیان به سمت جمرات روی داد، در گذشت .

پیکر او در صحن جمهوری اسلامی بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) به خاک سپرده شد.

 22 اسفند در تقویم کشور، روز  شهدا نامگذاری شده است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد

ایسنا/فارس مرحله ۱۴ گانه چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شیراز از امروز 13 اردیبهشت‌ماه آغاز شد.

مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات ویژه دانش‌آموزان نواحی چهارگانه شیراز امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در حاشیه این مراسم گفت: به دلیل پهناور بودن استان، بین مرحله شهرستان و مرحله استانی مسابقات قرآن یک مرحله به نام مرحله ۱۴ گانه ایجاد شده تا دانش‌آموزان مستعد بیشتری در زمینه قرانی شناسایی شوند.

فرشید قاسمی تصریح کرد: در این مرحله دانش‌آموزان مناطق همجوار با هم به رقابت می‌پردازند و در نهایت برترین آن‌ها در این مرحله به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

وی افزود: مرحله ۱۴ گانه چهل ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان فارس در شهرستان‌ها و مناطق اقلید، سرچهان، ارسنجان، خرامه، سروستان، لارستان، داراب، فیروزآباد، اشکنان، ممسنی، بالاده، شیراز، سپیدان و قیروکارزین برگزار و یا در درحال برگزاری است.

قاسمی گفت: مسابقات شیراز با حضور بیش از هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم نواحی چهارگانه شیراز و به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: این مسابقات در ۱۲ رشته شامل حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، گفتمان مهدوی، انشای نماز، مداحی، دعاخوانی و اذان برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز در این مراسم گفت: امروز اگر نگاهی به آسیب‌ها، مشکلات و آفت‌های جامعه بیندازیم، متوجه می‌شویم علت عمده این آسیب‌ها و مشکلات به دلیل دوری از قرآن و آیات نور بوده است.

مجید احمدی ادامه داد: هر کجا که بشر آسیب دیده، و دچار آشوب درون شده است، به جهت بی‌تقوایی، دوری از آیات الهی و آرامش حاصله از آن بوده است.

وی گفت: امروز توفیقی نصیب ما شده است که در این مکان، شهید عزیزی که نوجوان و احتمالا دانش‌آموز بوده و تازه تفحص شده است را در سالروز شهادت امام جعفر صادق، جد این شهید بزرگوار، میزبانی کنیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه‌ای بهتر داشته باشیم باید از آیات قرآن و آموزه‌های آن در محیط کار و اجتماع استفاده کنیم، افزود: دانش‌آموزان باید آیات الهی را بخوانند و کمک کنند که محیط ما و اجتماع ما قرآنی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدا همراه با تشییع پیکر شهید«فیضی زاده»
  • یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان نیر
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • برگزاری یادواره شهدا در بوکان
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد