Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما محسن هاشمی در پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روزهای پایانی سال و اقدامات شورای شهر برای سال آینده گفت: در روزهای پایانی سال قرار داریم، ایامی که برای اکثر شهروندان ، با طراوت و مقدمه تعطیلات نوروزی است اما برای خدمتگزاران شهرداری و دیگر دستگاه ها مانند نیروی انتظامی، اورژانس و مادران پرکارترین روزهای سال است که جا دارد از طرف اعضای شورای شهر به همین مناسبت به این عزیزان خداقوت گفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ویژگی سال 96 برای مدیریت شهری تهران ثبت رکورد بی سابقه مشارکت شهروندان تهرانی در انتخابات شورای شهر تهران بود که هم نشان دهنده مطالبه جدی ایجاد تحول در مدیریت شهری و هم نشانگر میزان اهمیت مدیریت شهری در افکار عمومی بود که با آرایی حدود 3 برابر دوره های گذشته شورای پنجم را موظف به تحقق مطالبات خود کردند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: بار امانت مردم بر دوش ما بار سنگینی است که تلاش کرده ایم در حدود 6 ماه سپری شده از مسئولیت شورای پنجم آن را به سوی مقصد ببریم و قطعاً توان و عمکلرد ما در برابر انتظارات شهروندان و وظایفمان دچار قصور و تقصیر است اما تلاش ما بر این است که در سال جدید با استفاده از تمامی توان و ظرفیت کارشناسی و اختیارات قانونی تحول و بهبود در عملکرد مدیریت شهری را تسریع کنیم.

هاشمی گفت : رویکرد شورای شهر تهران در سال آینده توجه بیشتر به وظایف نظارتی شورا در اولویت قرار دادن حل معضلات اصلی شهر تهران از طریق اقدامات زیربنایی و شتاب در روند توسعه پایدار شهری است.هاشمی ادامه داد : امروز در جامعه یکی از مهم ترین مطالبات عمومی مبارزه با فساد ، کاهش تخلفات ، رانت­ و مفاسد اقتصادی است و در این حوزه شورای پنجم حاکم کردن اصل شفافیت و کاهش انحصار، رانت و تبعیض در مدیریت شهری را سرلوحه فعالیت های خود قرار می دهد.

رئیس شورای شهر تهران افزود : از شهروندان شریف تهرانی نیز انتظار داریم حمایت و اعتماد خود به شورای پنجم را که با آرای خود در سال 96 ماندگار کردند ، با مطالبه گری و نقد سازنده مدیریت شهری در سال 97 تدام بخشند چرا که بدون حمایت و همراهی مردم نمی توان گامی رو به جلو برداشت.

وی خاطرنشان کرد : امسال برای شهروندان تهرانی توام با معضلات جدی در حوزه آلودگی هوا، نگرانی در برابر خطر زلزله و افزایش آسیب های اجتماعی بود که تلاش می کنیم این معضلات را اگر در سال پیش قابل رفع نیستند کاهش دهیم بدیهی است شهروندان با رفتار مسئولانه و ایفای نقش تعهدپذیر خود می توانند در شتاب این مسیر بیفزایند و از اصحاب رسانه نیز که مجرای ارتباطی شهروندان و نمایندگان مردم را فراهم کردند ، تقدیر کرده و موفقیت بیش از گذشته آنها را آرزو داریم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها