Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:12:01 GMT

دشمن به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۹۸۳۵

دشمن به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی گفت: دشمن به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت است و جوانان ایرانی نیز باید در مقابل این هجمه فرهنگی ایستادگی و این فرهنگ متعالی را به جهان صادر کنند.

مهدی فعال روز سه شنبه و همزمان با سالروز تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی در مراسم غبارروبی مزار شهدای ارومیه افزد: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی دارند و ما نیز باید با پیروی از آن حضرت در راستای اعتلای روز افزون این فرهنگ متعالی تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: حضور در منزل خانواده شهدا و ایثارگران، شرکت در آیین های یادواره شهدا، حضور بر سر مزار مطهر شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین بهره گیری از نوشته های شهیدان از جمله راه های پررنگ شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
وی اظهار کرد: مردم آذربایجان غربی 12 هزار شهید، 19 هزار جانباز و 2 هزار آزاده تقدیم دفاع از کیان اسلامی کرده اند و با قدرت از این مسیر دفاع می کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی گفت: همچنین 125 هزار نفر ایثارگر و رزمنده و خانواده آنها وجود دارد که همیشه در همه صحنه ها به صورت گسترده حضور دارند.
فعال افزود: در حال حاضر پنج هزار نفر دانشجو در تمامی مقاطع در حال تحصیل بوده که از بین این افراد 200 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران نخبه علمی هستند.
به گزارش ایرنا، امروز 22 اسفند ماه سالروز تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز گرامیداشت شهداست.
6009/2093

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

 در این مراسم که در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد به صورت نمادین چند فقره از قرارداد‌های واگذاری قطعات مسکونی در این شهر اهدا شد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگر مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی مسکن زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته پس از انجام فرآیند اداری در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگران واجد شرایط نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.
 
 سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدام ابتکاری در سطح استان بود مصوبه پنجمین جلسه کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی ۷ هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.
 
وی یادآوری کرد: حدود ۲۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از ۵۵۰۰ ایثارگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.
 
وی یادآوری کرد: در سنوات گذشته مجموعاً نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شدند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان تامین مسکن همه ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی