Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد می گوید: سعدآباد تاکنون در مرمت آثار و ابنیه قدم‌های مهمی برداشته است و آمادگی لازم برای همکاری با ایتالیا را دارد.

به‌گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، کیا پارسا مدیر این مجموعه فرهنگی‌تاریخی با مائوریتزیو آنتونینی رایزن فرهنگی و معاون رئیس هیات نمایندگی سفارت ایتالیا در تهران، در محل این سفارت دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارسا در این دیدار ضمن معرفی مجموعه سعدآباد و ظرفیت های آن، به تشریح برنامه‌های فرهنگی و بین‌المللی که تا‌کنون در این مجموعه برپا شده و یا در آینده نزدیک برپا می‌‌شود پرداخت.
وی از آمادگی مجموعه سعدآباد برای برگزاری برنامه‌های بین‌المللی در حوزه‌های هنری، صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد و به اجرای برنامه هایی با محوریت علمی و دانشگاهی در حوزه موزه‌داری تأکید کرد و گفت: با افتتاح مرکز پژوهش و مطالعات سعدآباد، این مجموعه برای ظرفیت‌سنجی و بررسی و تدوین اشتراکات فرهنگی در حوزه‌های بین‌المللی آماده است.
وی افزود: سعدآباد تاکنون در مرمت آثار و ابنیه قدم‌های مهمی برداشته است و آمادگی لازم برای همکاری با ایتالیا را داراست.
رایزن فرهنگی و معاون رئیس هیات نمایندگی سفارت ایتالیا در تهران نیز گفت: من با مجموعه سعدآباد آشنایی زیادی داشته و تا‌کنون شاهد برنامه‌های خوب و پرباری از ‌جمله پروژه سی و نمایش شمس پرنده در این مجموعه بوده‌ام.
مائوریتزیو آنتونینی افزود: در سال گذشته، ایتالیا با همکاری ایران برنامه های فرهنگی پر باری از ‌جمله کنسرت موسیقی و شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب داشته است.
وی گفت: از آنجا که سال آینده، سال مهمی برای کشور ایتالیاست و این کشور قصد برپایی پروژه «ایتالیا، فرهنگ ها، مدیترانه» را دارد، از همین رو انعقاد تفاهم‌نامه فرهنگی با مجموعه سعدآباد، برپایی نمایشگاه‌های موزه‌ای مشترک و نیز برنامه فرهنگی «هفته ایتالیا» در این مجموعه، برای این کشور مایه مباهات است.
در این جلسه همچنین مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی میان مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد و سفارت ایتالیا در ایران تنظیم و اجرا شود.
فراهنگ**3079**1055

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود

مرتضی صفری ظهر شنبه در حاشیه بازدید از کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه گفت و گو با خبرنگاران از ساماندهی کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه با همکاری مالک، شهرداری و این اداره‌کل خبر داد و افزود: این کاروان‌سرا از جمله بناهای تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفت‌وگوهای انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدامات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد.

صفری گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیز اعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاروان سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

کد خبر 6090073

دیگر خبرها

  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه