Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- الکسي نيکولوف، رئيس شبکه راشا تودي روسيه در بازديد از شبکه پرس تي وي، امکانات فني اين شبکه را در برخي بخش ها قوي تر از راشاتودي دانست و از اينکه پرس تي وي و راشا تودي عليرغم همه مشکلات و موانع به رقباي جدي براي رسانه هاي غربي تبديل شده اند، ابراز خرسندي کرد.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي شبکه پرس تي وي، نيکولوف در جريان اين بازديد که در حاشيه نشست دوجانبه با پيمان جبلي معاون برون مرزي صداوسيما به منظور بررسي زمينه هاي توسعه همکاري متقابل و امضاي سند راهکارهاي اجرايي تفاهم نامه صداوسيماي ج.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ا.ا. و شبکه راشاتودي روسيه برگزار شد، در گفت و گو با پرس تي وي، راشا تودي و پرس تي وي را دو بال کنار هم در مبارزه با رسانه هاي غربي و آمريکا توصيف  و بر توسعه همکاري هاي مشترک بين دو شبکه تاکيد کرد.
رئيس شبکه راشا تودي پس از بازديد از بخش هاي مختلف شبکه پرس تي وي در خصوص تجهيزات و امکانات موجود عنوان کرد: اگرچه تجهيزات شبکه پرس تي‌وي در مقايسه با ميليون ها دلاري که رسانه هايي همچون بي‌بي‌سي در اين زمينه خرج کرده اند، قابل مقايسه نيست، اما پرس تي وي و راشا تودي از امکانات تقريبا يکسان و مشابهي برخوردارند و توانسته اند علي رغم تمامي محدوديت هاي مالي، به رقيبي جدي و نگران‌کننده براي رسانه هاي غربي تبديل شوند.
وي افزود: هر شبکه اي نقاط ضعف و قوت خود را دارد و اين مسئله در مورد شبکه هاي پرس تي وي و راشا تودي نيز صدق مي کند. امکانات پرس تي وي در برخي بخش ها نسبت به راشا تودي قوي‌تر است اما امروزه و با توجه به پيشرفت هاي تکنولوژيکي، مي توان گفت که هر شبکه اي با امکانات و تجهيزات اوليه خود هم مي تواند وارد رقابت در عرصه رسانه اي شود.
نيکولوف در پاسخ به سوالي در خصوص نگاه شبکه راشا تودي به رسانه هاي جديد، عنوان کرد: ما تيم جواني را در بخش رسانه ها و شبکه هاي اجتماعي همچون فيس بوک، توييتر، يوتيوب و ... داريم که از توانايي هاي بالايي برخوردارند و راشا تودي همواره از ورود به رسانه هاي جديد استقبال مي کند. به عنوان مثال زماني که يوتيوب، خود را به عنوان يک رسانه جديد معرفي کرد، بسياري از شبکه هاي تلويزيوني و به طور کل، رسانه هاي فعال در عرصه خبررساني، آن را جدي نگرفتند و افراد همواره عنوان مي کردند که ما روزنامه نگار هستيم و در نيوزروم کار خود را انجام مي دهيم و يوتيوب و امثال آن، بيشتر براي استفاده جوانان و نوجوانان ايجاد شده‌اند. اما ما در راشا تودي چنين نظري نداشتيم و اعتقاد ما بر اين بود که يوتيوب نيز مي تواند يکي از منابع خبري ما باشد که خوشبختانه در اين زمينه نيز موفق عمل کرديم. جالب است بدانيد وقتي ويديوهاي ما در حساب کاربري اين شبکه در يوتيوب، از مرز يک ميليارد بازديد عبور کرد، بسياري از رسانه ها آن را جدي گرفتند. مي توانم بگويم که اکنون بيش از 5.5 ميليارد بازديد براي ويديوهاي ما در يوتيوب ثبت شده است که نشان از موفقيت تيم رسانه هاي جديد اين شبکه دارد.
رئيس شبکه راشا تودي در پايان عنوان کرد: در اواخر سال 2005 يعني زماني که تصميم به راه اندازي راشا تودي گرفته شد، يک کارخانه توليد چاي در روسيه را اجاره و فعاليت رسانه اي خود را به صورت رسمي آغاز کرديم. ما نيز همانند شبکه پرس تي وي که برخلاف جريان رسانه اي غالب حرکت مي کند، با مشکلات و موانع زيادي دست و پنجه نرم کرده ايم و اميدواريم که بتوانيم در آينده و با همکاري هاي دوجانبه بيشتر در بخش هاي مختلف، نقش مثبتي را در نشان دادن جنبه هاي ديگري از رويدادها به جهانيان ايفا کنيم.
الکسي نيکولوف  مدير شبکه راشاتودي روسيه که به دعوت معاونت برون مرزي رسانه ملي به تهران سفر کرده، عصر روز گذشته، به همراه هيات همراه جهت بازديد از شبکه هاي پرس تي وي و هيسپان تي وي و بررسي مفاد سند راهکارهاي اجرايي تفاهم نامه دوجانبه با صداوسيما که پيش تر به امضاي مشترک وي و دکتر علي عسگري رئيس رسانه ملي رسيده است، در مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزي حاضر شد. در نشست مشترک هيات روسي با پيمان جبلي، معاون برون مرزي صدا و سيما دو طرف بر لزوم گسترش زمينه هاي همکاري رسانه اي تاکيد کردند و سند راهکارهاي اجرايي اين همکاري به امضاي طرفين رسيد.
در ديدار رئيس شبکه RT با معاون برون مرزي صداوسيما و رئيس شبکه پرس تي وي، از شبکه راشا تودي؛ آناستاسيا گرنکو مدير ارتباط با رسانه هاي خارجي ، مايا مانا مدير بخش عربي، کارين مليکيان مدير بخش همکاري هاي بين المللي، بنيامين دياب مدير بخش توسعه روابط خاورميانه و الکسي سولوتين تهيه کننده ارشد  و از مقامات معاونت برون مرزي رسانه ملي؛ مهدي مجتهد قائم مقام معاونت برون مرزي و مدير شبکه آي فيلم، علي اجاره دار مدير شبکه هيسپان تي وي، علي صالحي  مدير شبکه العالم و جمعي از مديران مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزي صدا و سيما به همراه اصحاب رسانه حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود

نخست وزیر ارمنستان امروز (سه‌شنبه) گفت، اگر روند تحدید مرزی با جمهوری آذربایجان تعلیق یا متوقف شود، جنگی در می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان به خبرنگاران گفت: «بیایید این وضعیت را فرض کنیم. اگر روند تحدید مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان تعلیق شود، جنگی آغاز خواهد شد.»

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین گفت که لازم است استراتژی امنیت ملی این کشور بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: «فرآیندهای جاری ما را متقاعد کرده که استراتژی توسعه ارمنستان نیاز به بازنگری دارد. از این منظر، من فکر می‌کنم و بدیهی است که استراتژی امنیت ملی باید بازنگری شود و روند این بازنگری در سطح کاری باید مورد بازنگری قرار گیرد که این مساله از قبل شروع شده است.»

پاشینیان همچنین افزود، اگر درخواست مقام‌ها نادیده گرفته شود، ممکن است ارمنستان کانال‌های تلویزیونی روسیه را قطع کند. روابط ارمنستان و روسیه هم بعد از مناقشه قره‌باغ که در آن مسکو طرف باکو را گرفت، تیره‌ و تار شد.

ماه گذشته میلادی وزیر صنایع عالی ارمنستان اعلام کرد، در صورتی که پیشنهاد ایروان برای ویرایش سند مربوط به توافقنامه همکاری با روسیه در زمینه همکاری در زمینه ارتباطات جمعی پذیرفته نشود، ارمنستان ممکن است به طور یک‌جانبه تنظیم پخش شبکه‌های تلویزیونی روسیه را لغو کند.

پاشینیان در واکنش به این اظهارنظر گفت: «هنگامی که کانال های روسی در حال پخش برنامه هستند، ما به احترام شهروندان و نظم عمومی ارمنستان متکی هستیم. ما به هیچ چیز خارق‌العاده‌ای نیاز نداریم. این توافق متضمن احترام به ارمنستان و منافع آن است. ما باید صبر کنیم اما اگر بعد از این خواسته های ما نادیده گرفته شود، چاره‌ای نیست جز اینکه پخش شبکه‌های تلویزیونی متوقف شوند.»

نخست‌وزیر ارمنستان در بخش دیگری از صحبت‌هایش همچنین ادامه داد، قرارداد صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ممکن است پیش از نوامبر منعقد شود.

پاشینیان در توضیح اظهارات الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان درباره امکان دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا قبل از نوامبر به خبرنگاران گفت: «من با ایده انعقاد معاهده صلح قبل از نوامبر  ۲۰۲۴ موافقم. برای انجام این کار، لازم است تمام اصولی که در جریان مذاکرات بر سر آن توافق شده است، تثبیت و در یک معاهده صلح مشخص شود و آنها را امضا کنند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی در فروردین ماه 
  • پوتین در مراسم تحلیف: روسیه از گفتگو با کشور‌های غربی امتناع نمی‌کند
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • شاهد تقابل جریان شرافت و شرارت در غرب هستیم