Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@11:17:55 GMT

پایان گروگانگیری در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۸۲۰۳۰

سردار قادر کریمی گفت: بعد از ظهر پنجشنبه گذشته یک دستگاه وانت پیکان که رانندگی آن را جوان ۲۵ ساله تبعه خارجی به عهده داشت در مسیر میدان آزادی به سمت میدان جهاد حرکت می‌کرد که ناگهان در اطراف میدان جمهوری اسلامی توسط سرنشینان یک دستگاه پراید متوقف شد.

وی افزود: سرنشینان مسلح پراید با تهدید به مرگ و استفاده از افشانه فلفل، راننده وانت را از پشت فرمان بیرون کشیدند و به وسیله یک دستگاه خودروی پراید در حالی که پیرمرد و کودک سرنشین وانت را که بار ضایعاتی آهن داشتند در محل رها کردند، گروگان را به محل نامعلومی منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: پرونده گروگانگیری مسلحانه با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع به پلیس آگاهی ارسال شد و گروه زبده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پیگیری این پرونده را به عهده گرفتند.

سردار کریمی با اشاره به این که پیامک‌ها و تلفن‌های تهدیدآمیز گروگانگیران ساعتی بعد از وقوع جرم آغاز شد، ادامه داد: در حالی که بررسی‌های اطلاعاتی با به کارگیری شیوه‌های فنی و پلیسی وارد مرحله جدیدی شده بود، گروگان گیران در تماس با یکی از برادران راننده ۲۵ ساله تقاضای ۱۰۰ هزار یورو کردند.

وی اظهار داشت: آنان با تهدید به کشتن گروگان، فیلمی را نیز از طریق تلگرام ارسال کردند که نشان می‌داد راننده ۲۵ ساله با غل و زنجیر در یک اتاق شکنجه می‌شود و اگر پول را پرداخت نکنند گروگان را با شلیک گلوله خواهند کشت.

این مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی گفت: کارآگاهان با دادن آموزش‌های لازم به خانواده گروگان، از آن‌ها خواستند مبلغ ۵۰ هزار یورو را طی یک قرار به گروگانگیران پرداخت کنند؛ بنابراین قرار مذکور با نظارت و هدایت کارآگاهان در منطقه الهیه مشهد گذاشته شد و موتورسواری با برداشت ارز‌های خارجی در بیابان‌های این منطقه و تاریکی شب ناپدید شد.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: با به نتیجه رسیدن رصد‌های اطلاعاتی کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه سردسته مسلح باند را در منطقه بلوار آزادی شناسایی کنند.

وی گفت: ماموران انتظامی استان سپس با هماهنگی مقام قضایی ساعت ۲ بامداد روز گذشته متهم را در حال استراحت در مخفیگاهش دستگیر کردند. در این عملیات یک عدد سلاح کمری به همراه مهمات و ۵۰ هزار یورو ارز خارجی کشف شد.

سردار کریمی افزود: با اعترافات سردسته باند، بلافاصله عملیات شبانه کارآگاهان برای دستگیری ۲ متهم دیگر پرونده ادامه یافت و ۲ همدست دیگر او نیز به در این عملیات دستگیر شدند.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی با اشاره به این که تحقیقات و بازجویی از متهمان پرونده همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: طبق بررسی‌های اولیه انگیزه سردسته باند گروگانگیری از این اقدام مجرمانه، اخاذی بوده است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی مشهد از کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز در بازرسی از یک واحد صنفی متخلف خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد چراغ در تشریح جزئیات این پرونده گفت: با کسب خبری مبنی بر توزیع قرص‌های غیرمجاز در یک واحد صنفی غیرمجاز در محدوده شرق شهر مشهد، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر برای پیگیری موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران انتظامی مشخص شد که مالک این واحد صنفی در پوشش تعمیرگاه خودرو به فروش دارو و قرص‌های غیرمجاز اقدام می‌کند.

سرهنگ چراغ تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگی با مقام قضائی وارد عمل شدند و در بازرسی از این واحد صنفی 6 هزار عدد انواع قرص و 21 هزار و 500 سی‌سی شربت غیرمجاز را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: واحد صنفی مذکور به جرم توزیع داروهای غیرمجاز برابر دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانوی پلمب و فرد متخلف به منظور سیر مراحل قانونی به دادسرا تحویل داده شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد/ عکس
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • فیلم/ اشک های سردار رادان در اجتماع قمی ها در حمایت از فراجا
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • کشف ۷۳ سکه عتیقه در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • ماجرای گروگانگیری خونبار!
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به‌ مدت ۲ شبانه‌ روز در تهران!
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد