Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی گفت: ورزشی نظیر فوتبال اسپانسر قوی برای پیشرفت می خواهد اما خراسان شمالی فاقد صنعت قدرتمند برای حمایت هایی از این دست است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صالحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنایع استان ما در حال توسعه است، البته پیشرفت ورزش نیز واجب است اما حامی قوی می خواهد.

وی اضافه کرد: اسپانسرهایی که در سطح ملی متقاضی حمایت از ورزش استان باشند را پذیرا هستیم و از حضورشان حمایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه همه ورزش ها به فوتبال ختم نمی شود که فقط خواهان حامی از این رشته باشیم، خاطرنشان کرد: در رشته های کوراش و کوهنوردی نقاط قوت مثبتی در خراسان شمالی وجود دارد که نشان می دهد با توجه به آن شکوفاتر از گذشته می شود.

صالحی یادآور شد: البته فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی است و کتمان نمی شود اما باید به استعدادها توجه کرد.

 وی در پاسخ به این سوال که اگر ظرفیت این استان در سایر رشته های ورزشی است چرا اعتبار برای ساخت ورزشگاه فوتبال هزینه شد، گفت: از شروع کنندگان طرح بپرسید ما قرار نبوده تعطیل کنیم و فقط پروژه را تکمیل کرده ایم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همت اصلی بر جذب و هزینه کرد بودجه های دولتی برای بخش هایی است که از انتهای جدول کنده شویم اما از ورزشکاران و پهلوانان حمایت می کنیم.

طرح «اقتصاد ورزش» در استان اجرایی شود

استاندار خراسان شمالی راهکار حل معضلات جامعه ورزشی از جمله اشتغال و مسکن را اجرای طرحی تحت عنوان «اقتصاد ورزش» دانست و گفت: این طرح باید با حمایت جامعه ورزشکاران محقق شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صالحی ظهر امروز در آئین تقدیر از قهرمانان ورزشی استان اظهار کرد: همانگونه که با اجرای طرح اقتصاد هنر مشکل نبود سینما در استان حل و تا پایان اردیبهشت97 همه شهرستان های استان صاحب سینما می شوند، با اقتصاد ورزش نیز می توان مشکلات این جامعه را حل کرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ها و دستورات نماینده عالی دولت در استان باید جدی گرفته شده و تاریخ هایی که برای افتتاح و بهره برداری از طرح داده می شود عملیاتی شود، تصریح کرد: وقتی نماینده دولت حرفی را بزند قرار نیست آن صحبت سه الی چهار بار چرخیده و با اما و اگر اجرایی نشود.

وی اضافه کرد: مدیران به جای توجیه مشکلات راهکار ارائه دهند و به فکر حل مسائل از طریق استانداری باشند، تا وعده ها محقق شود.

استاندار خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد در سال 97 مجموعه ورزشی 6 هزار نفری بجنورد افتتاح شود.

صالحی همچنین خواستار بهره برداری از مجموعه ورزشی سه هزار نفری شیروان تا سال98 شد و اضافه کرد: تا پایان عمر دولت دوازدهم، اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی موظف به راه اندازی هشت خانه جوان در هشت شهرستان استان است.

وی محفوظ ماندن سهم ویژه بانوان در ورزش را خواستار شد و افزود: در زمان بندی های استفاده از اماکن ورزشی عدالت رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه ساعات صبح که برخی زنان شاغل اند را به ورزش بانوان و شیفت عصر در مجموعه ورزشی که همه بیکارند را به آقایان اختصاص می دهند، گفت: باید عدالت رعایت شده و سه روز از هفته به شیفت بانوان و سه روز به آقایان اختصاص یابد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه امکانات دولتی مانند سالن های ورزشی باید به رایگان در ساعاتی از طول روز در دسترس جوانان باشد، اضافه کرد: در این راستا پیشنهاد شده ساعات 8 الی 12 در روستاها و 10 الی 12 در شهرها به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار گیرد.

صالحی یادآور شد: حتی اگر سالن ورزشی به بخش خصوصی واگذار شده دستگاه مربوطه موظف است در این ساعات سالن ها را به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار دهد و با خاطی به صورت جد برخورد خواهد شد.

وی در این راستا اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی را متعهد به اجرای دستور استاندار و پیگیری آن برشمرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در اختیار داریم که باید از آن استفاده شود، گفت: جوانان و به ویژه ورزشکاران به دنبال پشت میز نشینی نباشند و با استفاده از این تسهیلات برای خود کسب و کار راه بیندازند.

صالحی اجرای طرح اقتصاد ورزش را نمونه ای در همین راستا دانست و یادآور شد: اجرای طرح های مانند بوم گردی، تاسیس سالن ورزشی و غیره همه در قالب همین طرح می گنجند و باید جامعه ورزش با ساماندهی اعضای خود از این فرصت بهره مند شود.

مدیرکل ورزش جوانان خراسان شمالی نیز در این آئین اظهار کرد: دیپلماسی ورزش بهترین نوع رابطه دوستی و صلح در جهان است که خوشبختانه با حضور قهرمانان و پهلوانان ایرانی به عنوان سفیر حسن نیت در سراسر دنیا این افتخار با احتزاز پرچم کشورمان به دست آمده است.

کوروش بهادری با بیان اینکه در 6 ماه دوم امسال 80 درصد اعتبارات این نهاد جذب شده است، تصریح کرد: کسب بیش از 50 مقام بین المللی و 200 مقام ملی دستاورد نام آوردن خراسان شمالی در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: در سال آینده در راستای توسعه ورزش آغاز مناقصه 61 پروژه ورزشی پیش بینی شده و از محل 27 صدم اعتبارات ارزش افزوده، 25 مکان ورزشی افتتاح می شود.

وی معرفی بیش از هفت رشته ورزشی و موافقت لیگ با این رشته ها را از افتخارات دیگر اداره کل ورزش و جوانان در 6 ماهه دوم سال 96 دانست و افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه ورزش این استان، نبود خوابگاه برای ورزشکاران است.

در این آئین، نبود خوابگاه ورزشکاران در استان، نبود سرویس مناسب برای جابجایی و مسافرت ورزشکاران، راه اندازی شورای عالی ورزش استان، اشتغال و مسکن و غیره از مطالبات و دغدغه های جامعه ورزشکاران بود که با استاندار خراسان شمالی مطرح شد.

به گزارش ایسنا در این آئین استاندار خراسان شمالی با اهدای جوایز نقدی و لوح یادبود از 25 نفر از ورزشکاران این استان و نام آوران در عرصه های ملی و بین المللی تقدیر کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب

بیماری کبد چرب غیرالکلی به یک نگرانی رو به رشد سلامت در سراسر جهان تبدیل شده است و سبک زندگی بی‌تحرک باعث افزایش چنین وضعیت خطرناکی در سلامتی می‌شود.   به گزارش ایسنا، کبد یکی از مهمترین اندام‌های بدن است که سبب دفع سموم  ناشی از بیماری‌هایی مثل چاقی، دیابت و فشار خون بالا می‌شود و کبد چرب به بیماری گفته می‌شود که در آن  چربی در کبد تجمع کرده باشد و وقتی درمان نشود ممکن است منجر به سایر عوارض کبدی شود.   علائم کبد چرب شامل خستگی، حالت تهوع، درد شکم، کاهش اشتها، زردی پوست و چشم‌ها و ادرار تیره و مدفوع خاکستری است.   پیشگیری از کبد چرب   برای اینکه کبد سالمی داشته باشید باید غذای سالم بخورید و از مصرف الکل خودداری کنید، همچنین باید ورزش کنید و وزن خود را پایین بیاورید، خوب بخوابید، بیماری‌های زمینه‌ای خود را کنترل کنید و سبک زندگی خود را تغییر دهید.   ورزش‌های قلبی عروقی   دویدن، شنا کردن، حرکات موزون و ایروبیک، می‌توانند سبب سوزاندن چربی و بهبود عملکرد قلب شوند.   تمرینات مقاومتی   ایجاد توده عضلانی بدون چربی از طریق تمرینات قدرتی می‌تواند متابولیسم شما را افزایش دهد و یکی از بهترین راه‌ها برای پایین آوردن سریع چربی خون، تمرینات مقاومتی است۰   یوگا و پیلاتس    این ورزش روی کشش، قدرت مرکزی و تعادل کار می‌کند و به صورت غیر مستقیم می‌تواند استرس را کاهش داده و از سلامت کبد و مدیریت وزن حمایت کند.   تمرینات تناوبی با شدت بالا و ریکاوری کوتاه   تمرینات تناوبی با شدت بالا و ریکاوری کوتاه می‌توانند عملکرد کبد را بهبود بخشند و چرخش نیم‌تنه بالایی که باعث اکسیژن‌رسانی هر چه بهتر به کبد می‌شود و در عین حال شنا کردن، اسکات زدن، تمرینات شکم، وزنه‌ زدن و دوچرخه‌سواری از جمله این ورزش‌ها به شمار می‌روند.   پیاده‌روی بر اساس این مطلب که از سوی زهرا داوودی، فیزیولوژیست ورزشی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، ‌آمده است: پیاده‌روی سریع و منظم فوائد بسیار زیادی برای سلامتی دارد و در مطالعه‌ای معتبر ثابت شده که افراد اگر در پنج روز هفته به مدت یک ساعت پیاده‌روی کنند، می‌تواند به میزان قابل توجهی کلسترول LDL خون را کاهش دهند.   شاید جالب باشد بدانید حتی ورزشکاران حرفه‌ای هم ممکن است با مشکلات چربی و کلسترول بالا دست و پنجه نرم کنند؛ به عبارت دیگر ورزش در کنار سایر بخش‌های دیگر مثل تغذیه خوب، حذف چربی‌های ترانس، مصرف غذاهای غنی از امگا ۳، افزایش مصرف فیبر محلول و مصرف پروتئین وی، خواب صحیح، سبک زندگی متعادل و آرامش روحی، می‌تواند تاثیر دو چندانی داشته باشد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب