Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف آب گفت: به صورت متوسط هر مراغه ای 250 لیتر آب در روز مصرف می کند که از استانداردهای کشوری بالاتر است.

حسین صدیقی روز سه شنبه در نشست خبری پویش 'صرفه جویی آب در خانه تکانی' با بیان اینکه متوسط کشوری مصرف آب برای هر نفر در روز حدود 200 لیتر است افزود: باتوجه به کمبود منابع آبی، ترویج مصرف بهینه آب در این شهرستان حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با وجود بارش مناسب نزولات جوی در ماه های اخیر در شهرستان، کاهش مصرف آب با بهره گیری از فرهنگ مصرف صحیح به ویژه در ماه پایانی سال ممکن خواهد بود.
وی با اشاره به سهم 10 درصدی آب شرب شهری از منابع آبی سد علویان اضافه کرد: حدود 86 درصد این منابع نیز در بخش کشاورزی و چهار درصد آن نیز در بخش صنعت مصرف می شود.
صدیقی گفت: هدایت آب باران از طریق منازل به مخازن ویژه برای آبیاری فضاهای سبز خانگی و محلات یکی از راه های کم کردن حجم فاضلاب ورودی به شبکه جمع آوری آن و استفاده بهینه از منابع آبی است.
وی افزود: با توجه به مصرف بالای آب و نیز شوینده ها در ماه و روزهای پایانی سال، کاهش استفاده از این مواد شوینده علاوه بر کاهش مخاطرات زیست محیطی، موجب کاهش مشکلات تصفیه خانه فاضلاب شهری برای تصفیه پساب های خانگی در این ایام خواهد بود.
وی ادامه داد: شهروندان در جهت کاهش احتمال افت فشار آب بر اثر مصرف بیش از حد در جریان خانه تکانی های منازل، استفاده از آب را برای مصارف مختلف خانگی و نظافت به روزهای پایانی سال موکول نکرده و الگوی مصرف بهینه را رعایت کنند.
وی با اشاره به ظرفیت محدود تصفیه خانه فاضلاب برای تصفیه پساب ها و فاضلاب شهری اضافه کرد: باتوجه به عدم تخصیص منابع لازم برای احداث مدول سوم این تصفیه خانه، مشارکت بخش خصوصی در احداث این واحد ضروری است.
حدود 68 هزار مشترک آب و 61 هزار مشترک فاضلاب در مراغه وجود دارد، خدمات شرکت آب و فاضلاب مراغه با حدود 500 کیلومتر خط انتقال آب و حدود 360 کیلومتر خط انتقال فاضلاب به مشترکان ارائه می شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید