Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@14:19:56 GMT

9 نظامی هند بر اثر انفجار مین کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۸۴۲۴۴

9 نظامی هند بر اثر انفجار مین کشته شدند

پلیس هند روز سه شنبه اعلام کرد بر اثر انفجار مین کار گذاشته شده توسط شبه نظامیان مائوییست ، 9 نیروی امنیتی هند کشته و 10 نفر دیگر مجروح شدند.

ایران آنلاین /سخنگوی پلیس ایالت چتیزگر در جنوب هند گفت: این مین زمانی که خودرو نیروهای امنیتی هند از روی آن رد شد منفجر شد. حال چهار نفر از مصدومان این انفجار وخیم گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله پس از گذشت 11 روز از عملیات نیروهای امنیتی هند علیه نیروهای مائوییست در این ایالت اتفاق می افتد. در این عملیات 10 شبه نظامی کشته شدند.
شش ماه پیش نیز در یکی از شدید ترین حملات شبه نظامیان مائوییست در ایالت چتیزگر، 25 نیروی امنیتی هند کشته شدند.
به گفته مقامات دولتی هند، در دو سال گذشته نزدیک به 300 شبه نظامی مائوییست در درگیری با نیروهای امنیتی هند در ایالت مذکور کشته شده اند.
شبه نظامیان مائوئیست که به گفته خود از مائوتسه تونگ رهبر انقلاب چین الهام گرفته اند در 30 ایالت هند فعالیت می کنند اما بیشترین فعالیت آنها در مناطق جنگلی در شرق و جنوب هند است.
این گروه از سال 1967 برای ایجاد یک جامعه کمونیستی و سرنگون کردن آنچه حکومت هندی نیمه مستعمره، نیمه فئودالی می نامند با دولت در حال مبارزه هستند.
این گروه شبه نظامی اعلام کرده است که دلیل خشونت های انجام شده توسط آنها بدست آوردن سهم بیشتر از منابع طبیعی منطقه و ایجاد شغل بیشتر برای افراد فقیر و کم درآمد در مناطق تحت کنتلر این گروه است.
در یکی از بزرگترین حمله های این گروه که در سال 2010 اتفاق افتاد ، 76 نیروی امنیتی هند کشته شدند.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان

بازدید 8 پس از آنکه سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای از دستگیری گروهی از شبکه پشتیبانی جیش العدل خبر داد، از ساعتی تصاویری از تبادل آتش در زاهدان منتشر شده است. بر اساس گزارش‌های اولیه در پی رصد و پایش گسترده اطلاعاتی یک تیم تروریستی در خیابان کوثر زاهدان توسط نیروهای امنیتی شناسایی و به محاصره در آمده و هم‌اكنون درگیری میان نیروهای امنیتی و این تیم تروریستی در جریان است. نخستین تصاویر این درگیری که توسط محلی‌ها ثبت و منتشر شده را می‌بینید. بر اساس این تصاویر پهپاد شناسایی سپاه در حال پوشش هوایی منطقه درگیری است.

دیگر خبرها

  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان