Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- مدیر بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان گفت: به هنگام سوختگی تنها اقدامی که باید مردم انجام دهند، قرار دادن یک تکه پارچه تمیز نمدار روی محل سوختگی یا شستشوی آن با آب سرد است.

فریدون عابدینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال های گذشته بیشترین حادثه دیدگان چهارشنبه سوری شامل سوختگی های سطحی بود که آسیب دیدگان به صورت سرپایی درمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: با این وجود تیم جراحی، متخصص بیهوشی، متخصص چشم پزشکی و مشاورین پزشکی از بیمارستان فیض و کاشانی آنکال هستند و تیم پرستارها را دو برابر کردیم.

مدیر بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان اعلام کرد: تعدادی تخت بیمارستانی را در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان اضافه کردیم هرچند تمام اتاق های ما دو تخته است و ظرفیت سه تخته شدن هم دارد.

وی تاکید کرد: در مواردی که مواد محترقه منفجر می شود شاهد سوختگی عمیق هستیم و منجر به بستری شدن بیمار می شود.

عابدینی ادامه داد: با توجه به اینکه غالب افرادی که مبتلا به سوختگی می شوند هوشیاری آنها بالای ۱۵ است بنابراین نیاز به تیم جراحی پیدا نمی کنند مگر در موارد اندکی که فرد دچار سوختگی عمیق شده باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از سوختگی ناشی از چهارشنبه سوری را به بیمارستان ارجاع نداده‌اند، اضافه کرد: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از افراد حادثه دیده کسانی بودند که جزو مقصران نیستند و بنابراین توصیه ما به مردم این است که امشب فرزندانشان را از خود جدا نکنند.

مدیر بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان گفت: در موارد سوختگی باید حادثه دیدگان را از محل حادثه دور کرد و به آنها آرامش داد و پارچه تمیز یا مرطوب روی محل سوختگی کشید و یا با بطری آب روی محل سوختگی را در نیم ساعت اول شست و شو داد و از ریختن خمیر دندان، آرد و مالیدن کرم که مواد شیمیایی داشته و موجب تشدید سوختگی می شود، خودداری کنند.

وی اعلام کرد: سوختگی چون بر اثر آتش و حرارت به وجود آمده است تنها با آب درمان می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: دیروز ۳۳ فقره تصادف جرحی و ۲۵۷ فقره تصادف خسارتی در کلانشهر مشهد رخ داده است.   سرهنگ سیدرضا اسدنژاد افزود :مرتکبان ۶ هزار و ۷۳۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۴۲۲ فقره از این تعداد تخلفات حادثه ساز است.   وی ادامه داد: ۶۲ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز توسط پلیس راهور توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.   سرهنگ اسدنژاد افزود: سرعت بالا و حرکات نمایشی از مهمترین تخلفات حادثه ساز هستند که حوادث مرگ آفرین در پی دارند، لذا رانندگان باید از انجام این تخلفات به صورت جدی پرهیز کنند.   روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد تردد می کنند.      

 

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم