Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:12:02 GMT

تلفات جاده ای سال 96 در استان یزد 75 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۸۷۸۳۷

تلفات جاده ای سال 96 در استان یزد 75 درصد کاهش یافت

یزد - ایرنا - سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد با بیان اینکه از ابتدای سال 96 تاکنون 75 درصد تصادف جاده ای در این استان کاهش یافت، گفت: با برنامه ریزی که برای ایام نوروز 96 انجام شد، 53 درصد تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال ماقبل کاهش داشته است.

سعید برازنده مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تدابیر اتخاذ شده تیم خدمات رسانی به جاده ها که یکی از آنها راهداری است از 25 اسفند ماه رسما شروع به کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: هرچند که در محور یزد به شهر هرات مرکز شهرستان خاتم متاسفانه شاهد حوادثی ناشی از رانندگی هستیم، سعی خواهیم کرد حضور بیشتری را در این مسیر جهت کاهش تلفات جاده ای داشته باشیم.
برازنده مقدم اظهار کرد: نقاط پرتردد و حادثه خیز استان یزد مرتب رصد، و تعدادی اصلاح شد، امیدواریم با حضور بیشتر حوادث ناشی از رانندگی در این مسیرها کاهش پیدا کند.
وی خاطرنشان ساخت: تاکنون 26 پایگاه ثابت جهت خدمات رسانی تجهیز شد و 224 دستگاه خودروهای سیار نیز در این ایام گشت زنی خواهند کرد و 317 نفر نیز از نیروهای این اداره کل در جادهها حضور دارند تا بتوانند اوقات خوبی را برای کسانی که در جاده های استان تردد می کنند به وجود آورند.
این مسئول راهداری استان بیان کرد: خاتم نیز در سال جاری با حمل 506 هزار تن بار توانست نسبت به مدت مشابه سال گذشته 102 درصد افزایش فعالیت داشته باشد.
سعید برازنده مقدم یادآور شد: این شهرستان همچنین در سال جاری 75 درصد افزایش صدور بارنامه داشت که این آمار نشان دهنده پویایی و آبادانی در این منطقه است.
وی تاکید کرد: سعی داریم با کنترل بر روی ناوگان مسافربری کیفیت ها را بالا ببریم و بتوانیم به جایگاه مناسبی در تردد جاده ای برسیم.
وی همچنین با بیان اینکه رویکرد این اداره کل تقویت بخش خصوصی است،اظهار کرد: از کسانی که در ایام نوروز به مردم خدمت رسانی می کنند باید تشکر و قدردانی کرد.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، در سفر به خاتم به همراه محسن صادقیان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی محور هرات شهر بابک از توابع استان کرمان نیز، بازدید و مشکلات موجود را بررسی کرد.
شهرستان خاتم با 40 کیلومتر راه اصلی، 144 کیلومتر راه فرعی ، 70 کیلومتر بزرگراه و 235 راه روستایی، گستره وسیعی از شبکه راه های استان یزد را تشکیل می دهد.
هرات مرکز این شهرستان 40 هزار نفر در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7534/ 2047/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شهرستان خاتم در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳

شکیبا مدیر آموزش و پرورش شهرستان خاتم گفت: دومین جلسه شورای آموزش و پرورش با محوریت برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای هر چه بهتر برگزار شدن کنکور سراسری همکاری لازم را داشته باشند.

شکیبا بیان کرد: آزمون کنکور در دو مرحله اردیبهشت ماه و تیرماه برگزار می‌شود که در مرحله اول ۶ و ۷ اردیبهشت ماه دو حوزه دبیرستان دخترانه انقلاب اسلامی و دبیرستان پسرانه نمونه امام حسین آزمون برگزار می‌شود.

شکیبا گفت: امسال ۴۵۲ دانش آموز در کنکور سراسری با هم به رقابت می‌پردازند که ۲۰۰نفر در رشته علوم تجربی،۲۰۴ نفر در رشته علوم انسانی، ۳۳ نفر در رشته هنر و ۱۵ نفر در رشته زبان انگلیسی شرکت کردند.

در ادامه اکبریان فرماندار شهرستان خاتم در این جلسه بر آمادگی ادارات آب و برق جهت جلوگیری از قطع آب و برق حوزه‌های برگزاری آزمون، حضور نیرو‌های انتظامی در حوزه‌های برگزاری آزمون جهت تأمین امنیت، استقرار آمبولانس ۱۱۵ در محل حوزه‌های برگزاری آزمون و فراهم کردن محیطی مناسب جهت هر چه بهتر برگزاری شدن کنکور سراسری ۱۴۰۳ در شهرستان تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • آمادگی شهرستان خاتم در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • رشد تولید گندم در استان یزد
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی