Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-05@13:11:23 GMT

هنرمندان قرآنی را حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۰۳۷۲

هنرمندان قرآنی را حمایت می‌کنیم

به گزارش جهان نيوز، علی تن معاون اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به برگزاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: بخش هنری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سال‌های گذشته سعی داشته علاوه بر توجه هنرمندان، رضایت سایر اقشار جامعه و بازدیدکنندگان را نیز فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه امسال حمایت از هنرمندان را در دستور کار قرار می‌دهیم، افزود: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تلاش می‌کنیم که آثار را به شیوه‌ای نوین به نمایش بگذاریم، همچنین در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اقتصاد هنر نیز توجه خواهیم داشت.

تن با اشاره به شیوه‌های به نمایش گذاشتن آثار قرآنی هنرمندان، گفت: ما در نمایشگاه علاوه بر هنرهای تجسمی و خوشنویسی، آثار حجمی جدید را به نمایش می‌گذاریم و با جانمایی آثار هنرمندان در فضای نمایشگاه مردم را به فعالیت در عرصه‌های هنرهای قرآنی تشویق می‌کنیم.

معاون اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد از برنامه‌ریزی به منظور مشارکت با نهادهای مرتبط با هنرهای قرآنی خبر داد و افزود: تاکنون مذاکراتی با حوزه هنری و سازمان سینمایی نیز داشته‌ایم تا از ظرفیت آن‌ها نیز در بهتر شدن فضای هنری نمایشگاه بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه بخشی از عکس‌ها و فیلم‌های قرآنی نیز به نمایش در می‌آید، خاطر نشان کرد: در صورت وجود امکانات لازم فیلم‌هایی قرآنی و دینی اکران می‌کنیم در غیر این صورت عکس‌های فیلم‌های هنری و انقلابی را به نمایش درمی‌آوریم.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مقومی، سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی، گفت: دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز ترویج و انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) در ایران، در سال‌های اخیر با گسترش فعالیت‌های خود در بخش‌های آموزش، محافل، تفسیر، هنر و ارتقای مبلغین قرآنی، گام‌های بلندی در مسیر تعالی و نشر فرهنگ قرآنی برداشته است.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های این مجموعه، اظهار داشت: دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی با سابقه‌ای دیرینه در زمینه ترویج قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند و در سال اخیر با مصوبه آستان قدس رضوی، به عنوان اداره دارالقرآن کریم شناخته می‌شود.

سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی بیان داشت: بخش آموزش دارالقرآن الکریم با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های متنوع در سطوح مختلف، به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی آموزش‌های قرآنی ارائه می‌دهد. از جمله این دوره‌ها می‌توان به آموزش قرائت نماز، تصحیح تلاوت، روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترتیل، صوت و لحن و حفظ اشاره کرد.
محافل انس با قرآن

وی یادآور شد: ترتیل‌خوانی قرآن کریم در طول روز، هفته و سال در حرم مطهر رضوی از جمله برنامه‌های ثابت دارالقرآن است. محافل انس با قرآن نیز با عنوان کرسی تلاوت رضوی هر روز برای خانم‌ها و آقایان در رواق امام و رواق حضرت زهرا برگزار می‌شود.

مقومی گفت: بخش تفسیر و حدیث دارالقرآن الکریم با بهره‌مندی از اساتید برجسته، برنامه‌های متنوعی از جمله برنامه‌ریزی و اجرای بیان معارف اذان‌گاهی، برگزاری نشست‌های تفسیری و کلاس‌های تفسیر، محفل انس با نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و نهج الفصاحه را در دستور کار دارد.

هنرهای قرآنی

وی افزود: علاوه بر آموزش و تلاوت، دارالقرآن الکریم در زمینه هنرهای قرآنی نیز فعال است. در این بخش، شاهد خلق آثار هنری فاخر توسط هنرجویان و اساتید در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، تذهیب و سایر رشته‌های هنری هستیم.

ارتقای مبلغین قرآنی

مقومی خاطرنشان کرد: دارالقرآن الکریم با برگزاری جلسات ارتقای مبلغین قرآنی با حضور استاد قرائتی در ماه مبارک رمضان و تداوم این جلسات به صورت هفتگی پس از ماه رمضان، گامی مهم در جهت ارتقای سطح دانش و مهارت مبلغان قرآنی برداشته است.

سرپرست اداره دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در پایان، ضمن دعوت از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای شرکت در برنامه‌های متنوع این مجموعه، ابراز امیدواری کرد که دارالقرآن الکریم در مسیر ترویج و انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) و ارتقای سطح دانش و معرفت زائران و مجاوران این بارگاه ملکوتی، بیش از پیش موفق باشد.

کد خبر 6095686 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)