Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تاکید بر استفاده از دانش روز و بهره گیری از منابع اطلاعاتی در مقابله با قاچاق، گفت: اقدامات پیشگیرانه را در اولویت قرار خواهیم داد تا صرفه و میل به قاچاق را کاهش دهیم.

به گزارش عصرایران به نقل از اقتصاد پنهان، علی مؤیدی ضمن تشکر از حُسن اعتماد رییس جمهوری در انتصاب وی گفت: این ستاد به عنوان ستادی تخصصی که نقش هماهنگ کننده دستگاه های مسؤول در زمینه برنامه ریزی، تصمیم گیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز را دارد در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به طراحی برنامه های کوتاه مدت و فوری برای جبران وقفه ایجاد شده در کار ستاد افزود: برنامه های بلند مدت گذشته نیز در دستور کار خواهد بود و در صورت نیاز اصلاح می شود تا با برنامه و به صورت هدفمند با این پدیده پیچیده و سازمان یافته مقابله شود.

وی درخصوص زمان تشکیل نخستین جلسه ستاد در دوره جدید گفت: بعید بنظر می رسد زمان کافی تا پایان سال وجود داشته باشد اما با فعال کردن کمیته ها در روزهای آینده موضوعات با اولویت تهیه می شود تا در نخستین جلسه در ابتدای سال آینده با حضور دستگاه های مسؤول تصمیم گیری و اقدام شود.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در طول  35 سال خدمت خود با زوایای مختلف قاچاق آشنایی دارم و با استفاده از قابلیت همه دستگاه ها گام جدید و مؤثر و پرشتابی در زمینه مبارزه برخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه موضوع قاچاق از مبادی رسمی بیشتر مد نظر خواهد بود تأکید کرد: گمرک و دستگاه های نظارتی اقدامات خوبی را انجام داده اند اما باید به روز باشند و بنا داریم از منابع اطلاعاتی و ظرفیت سیستم های کنترل کننده همچون ناجا و وزارت اطلاعات بیشتر استفاده کنیم.

علی مؤیدی ادامه روند مقابله با قاچاق ارز را از دیگر اولویت های ستاد برشمرد و گفت: به علت پیچیدگی های فنی مباحث اقتصادی با رعایت همه جوانب نسبت به برخورد با قاچاق ارز اقدام خواهد شد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد: اقدامات پیشگیرانه را در اولویت قرار خواهیم داد تا میل و صرفه به قاچاق را کاهش دهیم و از مرز به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق وارد عمل خواهیم شد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

سردار جلیل موقوفه ئی با بیان اینکه محور این طرح نظارت و پایش انبار‌ها و محل‌های دپوی کالا ها بود گفت : کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی و رابطان این پلیس در زمان ۷۲ ساعته‌ی اجرای طرح ، با استفاده از ظرفیت‌های منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی، با کنترل نامحسوس مکان‌های تحت رهگیری و اطمینان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

وی افزود : در این بازرسی ها که در حوزه لوازم خانگی و آشپزخانه، ابزار آلات صنعتی، انواع لوازم آرایشی بهداشتی، انواع سوخت موتورسیکلت سنگین، لوازم یدکی خودرو انجام شد کالاهای قاچاقی به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و در این رابطه ۹ نفر دستگیر و و ۴ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد 

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است