Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، شهردار منطقه 22، علی نوذرپور در جمع شورایاران و هیات امنای محله سرو آزاد در سخنانی، با تاکید بر بازنگری قانون شورایاری ها خاطرنشان کرد: «در سال های گذشته، نهاد شورایاری به عنوان یک ابزار نظارتی شورای شهر در محلات شکل گرفت؛ اما متاسفانه هیچگونه جایگاه قانونی برای آنها درنظر گرفته نشد که این امر نیازمند اصلاح قانون شوراها است تا شورایاران بر حسب قانون، با قرارگیری در جایگاه واقعی خود، حیطه اختیارات خود را بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با بیان اینکه اداره شهرها بدون همراهی شورای محله و مردم میسر نخواهد شد و وجود شورایاری و شورای محلات به نفع مدیریت شهری خواهد بود، خاطرنشان کرد: «در حال حاضر نهاد شورایاری به عنوان یک شورای کامل محله در محلات شکل نگرفته و این در حالیست که ایجاد بسترهای مناسب برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در اداره شهر و افزایش تعلق مردم به محله به عهده شورایاران محلات است.»

نوذرپور در ادامه بر ضرورت بکار گیری ظرفیت سازمانهای مردم نهاد در جهت ارتقاء فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در منطقه تاکید کرد و گفت: «با توجه به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، مشارکت شهروندان در انجام امور و بکارگیری ظرفیت سمن ها در زمینه های مختلف می تواند کمک حال مدیریت شهری باشد.»

شهردار منطقه ۲۲ بیان کرد: «اگر مردم علاقمند به همکاری با مدیران شهری نباشند، تمامی تلاش هایی که از سوی دولت و شهرداری برای ارئه خدمات صورت می گیرد؛ موفق نخواهد شد. ارزش یک کار با مشارکت مردم چندین برابر می شود.»

وی پیگیری و تامین سرانه های آموزشی را یکی از مطالبات جدی شهروندان و یکی از بحث های جدی مدیریت شهری منطقه بیان کرد و گفت: «منطقه ۲۲ از جمله مناطقی است که به دلیل ساخت و سازهای بی رویه و غیرمجاز و عدم تامین سرانه های بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و ... با مشکلات عدیده ای مواجه است و با توجه به کمبود ۷۰ فضای آموزشی در منطقه، شهرداری علاقمند به همکاری در خصوص شناسایی فضاهای آموزشی و واگذاری آن به آموزش و پرورش است.»

نوذرپور با ابراز خرسندی از اجرای همکاری ها با آموزش و پرورش منطقه در زمینه ساخت و ساز مدرسه در سطح منطقه خاطرنشان کرد: «در اولین همکاری که با آموزش و پرورش منطقه صورت گرفت؛ زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع در محله کوهک شناسایی و برای ساخت به آموزش و پرورش واگذار شد.»

او در ادامه در خصوص شبکه توسعه فاضلاب منطقه ۲۲ نیز گفت: «خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته بحث ایجاد تاسیسات فاضلاب در منطقه آغاز شده و با سرعت زیادی نیز در حال انجام است. شهرداری نیز در حد وسع و وظایف قانونی خود در راستای ایجاد مجوزهای لازم در این زمینه کمک خواهد کرد.»

شهردار منطقه ۲۲ کمبود روشنایی معابر و فضاهای عمومی را یکی از مشکلات و معضلات منطقه عنوان کرد و گفت: «در کل دنیا موضوع آب و برق به عهده شهرداری است اما در کشور ما برق و آب در انحصار دولت و وزارت نیرو است و تنها کاری که شهرداری می تواند در این زمینه انجام می دهد ایجاد تعامل و گفتگو با مسئولان سازمانهای خدمات رسان در خصوص رفع مشکلات مردم است.کمبود روشنایی معابر ،پارکها و بوستان باعث ایجاد ناامنی برای گروههای سنی آسیب پذیر خردسالان، زنان و مردان میانسال می شود.»

شهردار منطقه ۲۲ با انتقاد از روحیه تمرکزگرایی در دولت و عدم واگذاری بخشی از وظایف از مدیریت مرکزی شهر تهران به مدیریت شهری مناطق خاطرنشان کرد: «سال ها قرار است که این وظایف به شهرداری ها واگذار شود اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده و به تبع آن مدیریت های ناهماهنگ و چند پارچه و موازی کاری هایی که در بخش های مختلف بوجودآمده در نهایت باعث تضرر مردم شده است. بر اساس لایحه مدیریت شهری این خدمات باید در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری ها هم پاسخگوی مردم باشند.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از طرح‌های شورا و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: اعضای شورا طبق وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند به لوایح واصله از سوی شهرداری به طور جدی، بی‌وقفه و به موقع رسیدگی و پیرامون آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و در برخی موارد هم با خرد جمعی و رأی حداکثری طرح‌هایی را برای اجرا و لایحه شدن آن به شهرداری ارائه می‌کنند.

وی افزود: شهرداری باید این طرح‌ها را که برخی ممکن است مانند لوایح دوفوریتی ضرورت داشته باشد را مورد توجه قرار دهد و تدابیری برای کارسازی آن‌ها داشته باشد تا شرمنده شهر و مردم نباشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین با بیان اینکه هیچکدام از طرح‌های ارسالی شورا از سمت شهردار به‌صورت لایحه به شورا ارائه نشده، گفت: درست است که صرفه و صلاح شهر بر عهده شهردار است، بر این اساس شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از این طرح‌ها و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

اشدری ادامه داد: چون قبل از تعهد شهردار شورای شهر مجدانه رعایت صرفه و صلاح شهر را دارد و بر همین ضرورت منجر به ارائه طرح‌های پیشنهادی شورا می‌شود که خوشبختانه بر وفق سیاست‌های بودجه شهرداری قزوین است.

وی خواستار ارائه تمامی طرح‌ها و پیشنهادات که با عناوین خاص مطرح شده، ولی اجرایی نشده از سوی مدیریت شهری شد و گفت: با ارائه این موارد مردم می‌توانند مدیریت شهری را ارزیابی و قضاوت کنند که مدیریت شهری چقدر متعهد به انجام سیاست گذاری‌ها، طرح‌های مردمی و شهری از سوی شورای منتخب مردم است؟ شورایی که شهردار خود را منتخب آن می‌داند.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: بررسی شود چه طرح‌هایی بر زمین مانده است تا در سال آخر شورای ششم بتوانیم با سرعت آنها را پیگیری کنیم و یا اینکه بدانیم چه کارهایی انجام شده است.

کد خبر 750278

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • حجازی: هوادار واقعی استقلال کاری به نتیجه ندارد
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد