Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@11:31:53 GMT

احیا، مرمت و بازسازی 46 رشته قنات شهرستان طبس

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۵۵۹۱

احیا، مرمت و بازسازی 46 رشته قنات شهرستان طبس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: باتوجه به پیگیری‌های صورت گرفته، میزان اختصاص اعتبارات احیا، مرمت و بازسازی قنوات شهرستان از محل منابع مختلف اعتباری استانی و ملی درسال جاری نسبت به سال گذشته، نزدیک به 6 برابر شده است.

«داود بخشایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب حوزه قنوات شهرستان طبس، از منابع استانی و ملی 2540 میلیون ریال به این شهرستان اختصاص داده  شد  که طی آن بازسازی و مرمت 11 رشته قنات در بخش‌های مرکزی، دستگردان و دیهوک انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال از مجموع 16800 میلیون ریال اعتبار مصوب قنوات شهرستان، مبلغ 14560 ریال از محل منابع اعتباری تملک دارایی‌های استانی، کمک‌های فنی، اعتباری ملی قنوات و ماده 12 مدیریت بحران تخصیص داده شده و عملیات اجرایی مرمت و بازسازی 46 رشته قنات در سه بخش این شهرستان در دست اقدام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: قنواتی که امسال بیش از یک چهارم از مجموع 191 رشته قنوات شهرستان از اعتبارات دولتی بهره‌مند شده‌اند و باتوجه به خشکسالی‌های 18 ساله و کاهش شدید آب‌دهی منابع آبی شهرستان، شمار قنوات تأمین اعتبار شده برای مرمت و بازسازی نسبت به سال گذشته  6 برابر شده است.

بخشایی خاطرنشان کرد: عملیات اساسی قنوات شامل کول‌گذاری، طوقه چینی و بغل‌بری بوده که با مقنیان خبره محلی شهرستان طبس عقد قرارداد شده و تاکنون حدود 30درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر چراغیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در هفته بزرگداشت معلم ۴۰ برنامه شاخص فرهنگی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بردسکن افزود: همزمان با هفته معلم در بیش از ۲۰۰ مدرسه سطح شهرستان زنگ سپاس معلم نواخته شد و با تقدیم شاخه گلی از زحمات معلمین تقدیر شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از فرهنگیان، طبیعت گردی و برگزاری مراسم تکریم، جشن سپاس معلم، مسابقه کتابخوانی در طی هفته معلم برگزار می‌شود، افزود: با حمایت‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دستور اخذ سه چمن مصنوعی گرفته شده که دو زمین چمن آن در دو مدرسه سطح شهرستان افتتاح و یک چمن دیگر نیز در دبیرستان شهید مفتوحی بزودی افتتاح خواهد شد.

چراغیان از توسعه فضای مدارس خبر داد و گفت: محیط تعداد ۷ مدرسه در سطح شهرستان نیز کف سازی و آسفالت شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بردسکن با بیان اینکه هدایت دانش آموزان به هنرستان‌ها رشد قابل قبولی داشته است، گفت: با ساخت و تجهیز کاردانش شهید هنرور ۴۳ درصد از دانش آموزان در هنرستان‌ها و مابقی نیز در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: از ۲۰۰ مدرسه در سطح شهرستان تعداد ۶۰ نماز خانه داریم و با حضور ۴۰ روحانی نماز جماعت در مدارس برگزار می‌شود.

کد خبر 6094554

دیگر خبرها

  • سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک مرمت شد
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • نظارت میدانی بر اجرای عملیات حفاظتی قنوات شهرستان یزد
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است