Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@06:06:57 GMT

سه هزار و 295 متکدی در خراسان رضوی ساماندهی شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۶۷۳۱

سه هزار و 295 متکدی در خراسان رضوی ساماندهی شدند

کمال الدین حسینی روز چهارشنبه در نشستی به همین منظور افزود: از این تعداد 851 نفر زن بوده و ازمجموع آنها به ترتیب 134، 15 و 19 نفر به اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره اتباع خارجی تحویل شده اند. همچنین دو هزار و 246 فرد متکدی با قید تعهد آزاد شده و 577 نفر نیز به خانوادهایشان در مشهد و یا استانهای محل سکونتشان منتقل گردیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تاکنون حدود 70 میلیارد ریال برای کاهش آسیبهای اجتماعی به دستگاههای متولی در خراسان رضوی بودجه داده شده که 50 درصد آن تاکنون تخصیص یافته است. تنها 12 میلیارد ریال بودجه برای ساماندهی معتادان متجاهر برای بهزیستی تامین شد و همین میزان نیز در زمینه حمایت از زنان سرپرست خانوار به اداره کل فنی و حرفه ای داده شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی 95 درصد متکدیان ساماندهی شده را معتاد متجاهر توصیف و بیان کرد: سازمانهای مردم نهاد در ساماندهی متکدیان، معتادان متجاهر و کارتن خوابها در کنار شهرداری مشهد اقدامات خوبی انجام داده اند. یک مرکز مردم نهاد 142 کارتن خواب بدون دریافت ریالی از دولت خدمات خیریه به این مددجویان ارائه می کند.
وی همچنین از اقدام شهرداری مشهد در راه اندازی گرمخانه در این شهر تقدیر و بیان کرد: این اقدام انسان دوستانه موجب شد زمستان امسال فوت معتادان و کارتن خوابها در مشهد کاهش قابل ملاحظه ای داشته باشد.
حسینی ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر را مبتنی بر مصوبه وزارت کشور و زیر نظر فرمانداری اعلام و بیان کرد: علاوه بر مشهد مجوز راه اندازی 2 مجتمع جمع آوری متکدیان در دیگر شهرستانها بطور رسمی صادر شده و دریافت مجوز تاسیس یک مرکز دیگر در قوچان در حال پیگیری است .
وی به ورورد تعداد زیادی متکدی ازسایر استانها و کشورهای مجاور به مشهد اشاره و بیان کرد: مشهد به دلیل درآمدزایی بالا جذابیت زیادی برای این نوع افراد دارد لذا باید در جامعه فرهنگ سازی شود تا مردم برای کمک به متکدیان وسوسه نشوند. کمک به فرد متکدی باعث تقویت این بزه شده و علاوه بر بروز و تداوم آسیبهای اجتماعی دیگر، چهره بدی برای شهر بوجود می آورد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی به وظایف قانونی دستگاههای مختلف در ساماندهی متکدیان نیز اشاره و بیان کرد: هر دستگاهی از جمله بهزیستی، شهرداری، سازمان فنی حرفه ای، کمیته امداد، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی باید نسبت به انجام تعهدات خود کوتاهی نکرده و از پذیرش متکدیان ارجاع شده شانه خالی نکنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با وجود تلاشهای صورت گرفته میزان شیوع معتادان متجاهر و وقوع جرائم مرتبط با مواد مخدر در این استان کاهش یافته اما در عین حال هم اکنون نمی توان منطقه ای را در مشهد نام برد که پاتوق معتادان متجاهر باشد.
ابراهیم قربانزاده افزود: تعهدات شهرداری مشهد که پارسال توسط شورای چهارم اسلامی این شهر تصویب شده بود هنوز عملیاتی نشده و کماکان از مسئولان این نهاد کسی در نشستهای مرتبط با موضوع شرکت نمی کند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: این استان 320 هزار تبعه خارجی دارد که 95 درصد آنان در مشهد ساکن هستند یعنی 10 درصد جمعیت مشهد را اتباع خارجی تشکیل می دهند.
محمد عجمی به سه هزار و 295 متکدی ساماندهی شده در سطح خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: کل اتباع خارجی شناسایی شده در این مجموعه 104 نفر است که پس از طی سه مرحله تعهدگیری در نهایت ازکشور ترد می شوند. این تعداد در قیاس با سهم 10 درصدی این قشر در جامعه آماری مشهد عدد پائینی است.
وی همچنین گفت: 16 سمن در میان اتباع خارجی خراسان رضوی فعالیت دارند که با مدیریت خودشان اداره می شود و برخی از این سمنها متکدیان، کودکان و زنان سرپرست خانوار را نگهداری می کنند .
امسال در سطح کشور 19 هزار و 577 نفر متکدی شناسایی شده اند که پنج هزار و 725 نفر آنان زن هستند.
3221/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیرکل صداوسیما خراسان رضوی گفت: با هدف گرم شدن تنور انتخابات پخش مناظرات تلویزیونی و پخش ویدئو تبلیغاتی در حوزه انتخابیه مشهدمقدس و کلات از امروز آغاز می‌شود.

محسن نصرپور افزود: بر اساس مصوبه ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما؛ مقرر شده تا مناظره‌ها و فیلم‌های ویدئویی تبلیغاتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در سیما و رادیوی استانی پخش شود.

دیگر خبرها

  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران