Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@23:47:13 GMT

رشد 4.4 درصدی اقتصاد ایران نسبت به سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۹۸۷۰

در ۹ ماهه نخست امسال رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ۱ درصد، گروه صنعت ۳.۱ درصد و خدمات ۷ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد داشته است. 

بر این اساس، محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در نه ماهه نخست سال جاری به رقم ۵۶۰۳۰۵۰ میلیارد ریال با نفت و ٤٣٦٣٦٦٩ میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است.

این در حالیست که این رقم در مدت مشابه سال قبل با نفت ٥٣٦٦٣٧٥ میلیارد ریال و بدون نفت ٤١٦٧٦١٥ میلیارد ریال بوده است که نشان از رشد ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ۴.۷ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در نه ماهه نخست سال ١٣٩٦ دارد.

محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب ۱۵ بخش اصلی متشکل از ٤٢ رشته فعالیت انجام می شود که در آن گروه کشاورزی شامل زیر بخش‌های زراعت و باغداری، دامداری، جنگل‌داری و ماهیگیری و گروه صنعت شامل زیر بخش‌های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تأمین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان است.

گروه خدمات نیز شامل زیر بخش‌های عمده و خرده فروشی، فعالیت­های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا، حمل و نقل، انبارداری، پست، اطلاعات و ارتباطات، فعالیتهای مالی و بیمه، مستغلات، کرایه و خدمات کسب و کار و دامپزشکی، اداره امور عمومی و خدمات شهری، آموزش، فعالیت های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی و سایر خدمات عمومی، اجتماعی، شخصی و خانگی است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است

سخنگوی دولت از رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، تا رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با استفاده از هشتگ «جهش تولید»، نوشت:

«به گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید. تراز تجاری در این ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.»

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته