Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: قرار بوده دولت ۶۵ میلیارد تومان در سال جاری برای تکمیل سالن اجلاس اصفهان کمک کند که مراحل آن طی شده ولی هنوز این مبلغ پرداخت نشده است. ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی ظهر امروز در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه قطعاً سال آینده بودجه را با قدرت بیشتری افزایش خواهیم داد، اظهار داشت: زمانی که بر کرسی شهرداری اصفهان تکیه زدم بودجه اصفهان تنها 30 درصد جذب شده بود در صورتی که باید 80 درصد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقداری از بودجه جذب شده صرف پرداخت وام‌ها می‌شود، افزود: در این مدت تلاش کردیم که جذب بودجه را به 80 درصد برسانیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: با وجود تغییر مدیریت‌ها جذب بودجه بیش از 5 درصد افزایش داشت و برای افزایش بودجه به میزان 100 درصد اقدامات بیشتری باید صورت بگیرد.

کمک 250 میلیاردی دولت برای متروی اصفهان

وی ادامه داد: از بودجه 97 مقدار 500 میلیارد تومان که مقداری از آن اوراق مشارکت و 250 میلیارد تومان کمک دولت است برای متروی اصفهان در نظر گرفته شده است.

نوروزی گفت: برای سال آینده بودجه را به 3000 میلیارد تومان رساندیم از این رو با تشکیل اتاق فکرهای متعدد و جذب درآمد، سنجش‌پذیری و نیز برنامه‌‌هایی که داریم برخلاف وجود مشکلات در سطح کشور و در شهرداری اصفهان امیدواریم با این افزایش بودجه وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سالن اجلاس اصفهان در سال 90 کلنگ‌زنی و مقرر شده بود شهریورماه 91 افتتاح شود، تصریح کرد: آن زمان دولت قرار بود 100 میلیارد تومان برای ساخت سالن اجلاس کمک کند اما تنها 20 میلیارد تومان کمک کرد و این پروژه با 80 درصد کسری بودجه مواجه شد همچنین شهرداری اصفهان اقداماتی که باید را در این راستا انجام نداد.

شهردار اصفهان ادامه داد: مشکلی بزرگی که در افتتاح سالن اجلاس اصفهان وجود دارد این است که به بخش خصوصی واگذار شده است همچنین اگر هتل و مجموعه‌های تجاری در کنار سالن اجلاس نباشد این پروژه نمی‌تواند موفق واقع شود.

دولت 65 میلیارد تومان بودجه سالن اجلاس را پرداخت نکرده است

وی با بیان اینکه سالن اجلاس اصفهان تنها 7 درصد در بخش خصوصی و حدود 70 درصد در زمینه شهرداری پیشرفت داشته است، خاطرنشان کرد: قرار بوده دولت 65 میلیارد تومان در سال جاری برای سالن اجلاس کمک کند که مراحل آن طی شده ولی هنوز این مبلغ پرداخت نشده است.

نوروزی با بیان اینکه برخی از ساختمان‌های تجاری در اصفهان دچار قهر مردم شده‌اند، ادامه داد: ساختمان جهان‌نما سال‌ها به دلایل متعدد با شکست مواجه بوده است در این راستا به دنبال این هستیم که بتوانیم کارخانه تکنولوژی که در تهران است در اصفهان هم ایجاد و مشاغل را وارد این کارخانه کنیم.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد کارخانه تکنولوژی مذاکراتی را با مسئولان مربوطه انجام دادیم تا به نوعی این کار را به مرکز علمی تحقیقاتی تبدیل کنیم.

شهردار اصفهان اظهار داشت: از متولیان امر درخواست کردیم که با مردم و مالکان مغازه‌های اطراف میدان امام علی (ع) تعامل کنند چرا که باید به این میدان رونق در فضای کسب و کار ببخشیم.

عبور از رکود راه بهره‌برداری از سالن اجلاس اصفهان است

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم در سال آینده وضعیت ساختمان‌های تجاری اصفهان بهتر شود البته بخش عظیمی از آن بستگی به شرایط کشور و عبور از رکود دارد چرا که رکود در مسکن کار را برای شهرداری‌ها مشکل کرده البته در حال حاضر شرایط در خرید و فروش بهتر شده است امیدواریم این بخش را حل کرده و شاهد افتتاح سالن اجلاس اصفهان و نیز رونق در فضای ساختمان‌های تجاری باشیم.

نوروزی با بیان اینه بخش عظیمی از وعده‌های محقق شده نتیجه جلسات هم‌اندیشی است، گفت: برای شنیدن صدای مردم هر هفته جلسات 3 ساعته با حضور افراد برجسته در حوزه‌های مختلف از جمله دانشگاهی، فرهنگی، بازاری، صنفی، هنرمندی و قشر مختلف جامعه برگزار کردیم.

تغییر به معنای تغییر افراد نیست

وی ادامه داد: راه تغییر تنها تغییر افراد نیست بلکه تغییرمعنای روش و رویه را در برمی‌گیرد، در این راستا تغییر مورد نظر ما ایجاد اصلاحات در امور است. زمانی که قصد داشته باشیم یک رویه را تغییر و مسیر نهادینه شده را اصلاح کنیم باید لوازم و ابزار و نیروی انسانی آن موجود باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ما در شهرداری برای تغییر روش و رویه برنامه اعلام کردیم، گفت: در شهرداری تعداد مدیران زیاد است و قرار نیست همه مدیران را تغییر دهیم چرا که شهرداری مرکز اجرای عملیات برای اداره امور شهر است و تغییرات تا جایی که در راستای منافع شهر باشد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به دنبال انضباط مالی و اداری هستیم که توفیقات خوبی در این راستا صورت گرفته است، گفت: افرادی که از موقعیت‌های خود سوء استفاده کردند در حال حاضر در دادگاه به اقدامات آن‌ها رسیدگی می‌شود و مبارزه با فساد ادامه دارد.

نوروزی بیان کرد: هر فردی در بدنه شهرداری از موقعیت خود در هر بخش و رده‌ای سوء استفاده کند با آن برخورد می‌شود چرا که در راستای اجرای قانون حرکت می‌کنیم.

تلاش در زمینه جمع‌آوری متکدیان سطح شهر

وی با اشاره به متکدیان در سطح شهر اصفهان افزود: وظیفه شهرداری است که نسبت به جمع‌آوری متکدیان برخورد داشته باشد و تمام تلاشمان را در این زمینه به کار گرفتیم.

شهردار اصفهان گفت: امسال زمینی برای ساخت مکانی برای ساماندهی کارتن‌ خواب‌ها اختصاص دادیم از این رو 5 میلیارد از بودجه 97 برای این کار اختصاص داده شده است از این رو تلاش می‌کنیم تا نتیجه این تعاملات و اقدامات کاهش متکدیان سطح شهر باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه با شعار جوان‌گرایی در بدنه شهرداری روی کار آمدید اکنون نتیجه آن چه شده است، گفت: آمار دقیقی از جوانانی که در شهرداری استفاده کردم را نمی‌دانم اما میانگین سن نیروی کنونی تقریباً از سن نیرویی که در گذشته بوده خیلی کمتر است.

تشکیل شورای مشورتی جوانان به زودی در شهرداری اصفهان

نوروزی خاطرنشان کرد: قصد داریم به زودی شورای مشورتی جوانان را تشکیل دهیم همچنین در بخش‌های دیگر هم از جوانان استفاده کنیم از این رو باید گفت به هه شعارهایی که دادیم عمل کردیم.

وی گفت: بودجه عملکردی آن چیزی است که به دنبال آن هستیم تا پول‌ها جایی هزینه شود که آن کار اثرگذاری داشته باشد این‌گونه است که بودجه عملکردی می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه محور نخست برنامه‌های ما گردشگری بوده است، اظهار داشت: معتقدم اگر گردشگری به معنای واقعی محقق شود خوب است که در این راستا باید زیرساخت‌های گردشگری فراهم شود.

وی با بیان اینکه هتل‌ها وضعیت مناسبی ندارند، اضافه کرد: نخستین پیشنهاد ما به سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند این است در زمینه هتل‌سازی سرمایه‌گذاری کنند.

نوروزی با اشاره به فرارسیدن عید نوروز و تشکیل ستاد خدمات سفر تصریح کرد: سایتی راه‌اندازی شده که افرادی که از شهرهای دیگر قصد سفر به اصفهان را دارند از طریق این سایت بتوانند مکان استقرار خود را انتخاب کنند این اقدام برای نخستین برای در اصفهان صورت گرفته و هیچ‌جای دنیا این موضوع نیست.

در 26 نقطه از شهر اصفهان در ایام نوروز برنامه اجرا می‌شود

وی بیان کرد: حدود 2 ماه پیش به مسئولان گفتیم که باید برای عید نوروز برخی مراکز گردشگری و نیز ورودی شهرها به سیستمی مجهز شود تا مسافران و شهروندان به راحتی بتوانند از اینترنت رایگان و پرسرعت استفاده کنند که این اقدام هم در راستای عید نوروز صورت گرفته است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان برای ایام نوروز از 26 اسفند آغاز می‌شود، اظهار داشت: در طول ایام نوروز 500 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در 26 نقطه شهر اجرا خواهد شد همچنین برنامه‌هایی در راستای اجرای نمایش آداب و سنن قدیمی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، اجرای موسیقی تک نواز، برپایی کارگاه مشاغل سنتی برای مسافران و شهروندان از جمله برنامه‌های ایام تعطیلات در سطح شهر اصفهان است.

سر فاصله زمانی مترو باید به 2.5 دقیقه برسد

وی گفت: در حال حاضر کارگران و مهندسان مترو به صورت 3 شیفت کار می‌کنند تا هرچه سریع‌تر کار متروی اصفهان به پایان برسد.

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر فاصله زمانی تردد قطارهای مترو 10 دقیقه است که باید در سال آینده به 2.5 دقیقه برسد، ادامه داد: زمانی که روی کار آمدم 18 هزار نفر در روز از مترو استفاده می‌کردند که در حال حاضر به حدود 30 هزار نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: این قول را می‌دهم تا سال آینده روزانه 100 هزار نفر با مترو جابه‌جا شوند این اقدام به رفع آلودگی هوا و ترافیک و دیگر مسائل کمک خواهد کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: خط 2 مترو از شهرک امام حسین (ع) است که تاکنون اقداماتی در این راستا صورت گرفته است، خط 2 مترو 24.5 کیلومتر است که براساس تصمیمات گرفته شد قرار شد 14.5 کیلومتر آن اجرایی شود.

وی گفت: برای رفع آلودگی هوا در اصفهان باید مترو راه‌اندازی و ناوگان حمل‌ونقل نو شود.

ناله کشاورزان اصفهان دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد

نوروزی خاطرنشان کرد: از اینکه کشاورزان درد دارند نارحت هستیم، بیش از هرچیز دوست داریم دل کشاورزان شاد شود و امیدواریم اگر آبی نیست که زمین‌های آن‌ها سیراب شود حداقل گامی برداریم تا از فقر رها شوند چرا که دیدن ناله‌های کشاورزان دل هر انسان را به درد می‌آورد.

وی بیان کرد: باید همه کمک کنیم تا مشکل زاینده‌رود حل شود و درختان 80 ساله و نیز فضای سبز و محل سکونت 2 میلیون گردشگر که در معرض خطر است فکری شود.

انتهای پیام/شش

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: این اجلاس با حضور نمایندگان حدود ۳۰ کشور عضو در اتاق بازرگانی اصفهان از دهم تا دوازدهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.
امیرکشانی، این اجلاس را میزبان رؤسای ۲۵ اتاق بازرگانی و اعضای هیأت رئیسه اتاق کشور‌های آسیایی دانست وافزود:هیات‌های مهمی از اتاق‌های مجمع آسیایی در این اجلاس ۲ روزه مهمان اصفهان خواهند بود و فضای تجاری، اقتصادی و بین المللی شهر را تغییر خواهند داد.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در این اجلاس اصفهان را به عنوان یک شهر مهم آسیایی نشان دهیم، گفت: کشاورزی و امنیت غذایی، سرمایه گذاری، توسعه پایدار، گردشگری و فناوری و دانش بنیان از موضوعات مورد بحث در کمیسیون‌های مجمع ACD است.
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان توسعه پایدار را یکی از موضوعاتی اجلاس اصفهان دانست و افزود: اصفهان رشد صنعتی خوبی داشته، اما از لحاظ محیط زیستی بسیار آسیب دیده و سعی می‌کنیم این اجلاس بر محیط زیست اصفهان هم تأثیر گذار باشد هر چند نمی‌توان مشکلات محیط زیستی را در مدت ۲ روز برطرف کرد.
وی ادامه داد: با قوت و قدرت تلاش می‌کنیم که این اجلاس بین‌المللی در شهر اصفهان به طور مطلوب برگزار شود، چرا که این میزبانی یک امتیاز جهانی برای معرفی ایران و اصفهان به جهان خواهد بود.
قائم مقام دبیر دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا گفت: هدف از این اجلاس گفتگو بین کشور‌های آسیا است که از ۴۶ کشور در این قاره، ۳۵ کشور عضو مجمع ACD هستند.
سعید ابراهیمی ادامه داد: از بین ۳۵ کشور عضو مجمع برای ۳۲ کشور دعوتنامه رسمی ارسال شده و پیگیری‌ها از طریق دفاتر وزارت‌خارجه و سفارتخانه‌ها در دست بررسی است.
مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia cooperation dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد.
ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد و در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.
کشور‌های بحرین، بنگلادش، بروئنی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.
استانبول نخستین میزبان این اجلاس در سال ۲۰۲۱ بود.

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم