Web Analytics Made Easy - Statcounter

وین - ایرنا - وزیر امور خارجه جدید آلمان در اولین اظهار نظر رسمی خود ضمن انتقاد از سیاست های روسیه، ابراز امیدواری کرد که بتواند روابط با مسکو را از طریق گفت وگو بهبود بخشد.

به گزارش ایرنا ، 'هایکو ماس' از حزب سوسیال دمکرات آلمان وزیر دادگستری پیشین آلمان که روز چهارشنبه به عنوان وزیر امور خارجه دولت جدید سوگند یاد کرد ، از موضع روسیه در ارتباط با موضوع مسمومیت جاسوس پیشین در انگلستان انتقاد کرد و گفت این موضوع نمی تواند بدون تبعات بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه جدید آلمان همچنین از اقدامات روسیه در اوکراین انتقاد کرد اما در عین حال گفت که به بهبود روابط با روسیه از طریق گفت و گو امیدوار است.
وی گفت: ما ارزیابی های دولت انگلیس (درباره موضوع حمله شیمیایی به جاسوس پیشین) را جدی می گیریم و آمادگی نداشتن روسیه برای کمک به شفاف سازی مساله را نا امید کننده می دانیم. عاملان این اقدام باید پاسخگوی عمل خود باشند و کاملا درک می کنیم که چرا انگلیس می بایست به این اقدام واکنش نشان می داد.
وزیر امورخارجه آلمان مخالفت برلین با 'انضمام غیرقانونی شبه جزیره کریمه به خاک روسیه و ادامه تجاوز روسیه علیه اوکراین' را اعلام کرد و گفت که آلمان باید مسئولیت های بین المللی خود را بپذیرد و وعده داد که آلمان از رویارو شدن با موضوعات دشوار خودداری نخواهد کرد.
در همین ارتباط ، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و سایر رهبران غربی نیز این حمله به جاسوس پیشین در انگلیس را محکوم کرده اند.
مرکل روز چهارشنبه گفت: ما نمی توانیم در حال حاضر همه ارتباط هایمان را (با مسکو) به طور ناگهانی قطع کنیم و باید همچنان با روس ها به رغم همه اختلاف نظرهای موجود، گفت و گو کنیم.
زیگمار گابریل وزیر امور خارجه پیشین آلمان نیز روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با بوریس جانسون همتای انگلیسی، حمله با سلاح شیمیایی غیرمجاز به سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روسیه در انگلستان را به شدت محکوم کرد.
گابریل افزود: اگر ثابت شود که روسیه در این حمله دخالت داشته است، این یک موضوع بسیار جدی خواهد بود.
سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روسیه و دخترش یولیا دو هفته پیش بر اثر تماس با یک ماده سمی، بی‌هوش بر روی نیمکتی پیدا و در بیمارستانی در جنوب انگلیس بستری شدند و حال هر دوی آن‌ها وخیم گزارش‌ شده است.
همچنین اولین افسر پلیسی که در محل حادثه حاضر شد، در همان بیمارستان بستری است و از وضعیت مناسبی برخوردار نیست. ترزا می نخست‌ وزیر انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور 23 دیپلمات روسیه را اخراج می کند. از سوی دیگر ، سفارتخانه روسیه در لندن نیز تصمیم انگلیس را محکوم کرد و وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد بزودی اقدام تلافی جویانه خواهد کرد.
اسکریپال در سال 2006 در روسیه به اتهام جاسوسی برای دولت انگلیس، به 13 سال حبس محکوم شد، وی متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا در اختیار سازمان جاسوسی ‌ام.آی.6 انگلیس قرار داده است.
وی در سال 2010 در جریان تبادل جاسوسان میان آمریکا و روسیه، به انگلیس پناهنده شد که در آن، مسکو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.
اروپام**1078*شبس*1613*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه: در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم

به گزارش قدس آنلاین، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش بس پایدار در غزه، اظهار داشت: اگر امریکایی‌ها به وعده شأن عمل کنند و نسبت به آتش بس پایبند باشند، همه چیز برای یک آتش بس پایدار فراهم است.

وی ادامه داد: نتانیاهو و اندک افراد افراطی در آن سوی معادله همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا این اتفاق نیفتد چرا که آتش بس در غزه می‌تواند به معنای پایان رژیم صهیونیستی باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌ها با وزیرخارجه مصر، افزود: گفت‌وگوهای خوبی با «سامح شکری» وزیرخارجه مصر داشتیم. در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی بین ایران و مصر هستیم.

امیرعبداللهیان در مورد عملیات وعده صادق، تصریح کرد: با دوستان و همسایگان خود روابط قوی داریم؛ دو روز قبل از عمیات «وعده صادق» از طریق همسایگان در منطقه به طرف امریکایی اعلام کردیم که ما هدفمان تنبیه رژیم اسرائیل است. هشدار دادیم اگر در هر مقطعی آمریکا وارد اقدام علیه منافع ایران شود پاسخ ما برروی پایگاه‌های آمریکا در منطقه فوری و قطعی خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم پاسخی که جمهوری اسلامی ایران به گستاخی‌های رژیم صهیونیستی داد منجر به کاهش جنایات در منطقه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه: در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد