Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@18:42:09 GMT

عوارض مکیدن انگشت برای کودکان

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۶۳۱۴

یک دندانپزشک با اشاره به عادت مکیدن انگشت در نوازدان و کودکان، مشکلات و عوارض آن را تشریح کرد. ناطقان: روناک نیکانفر دندانپزشک، در رابطه با عادت انگشت مکیدن در کودکان گفت: این حالت برای ایجاد خشنودی روانی در اطفال امری عادی است و معمولاً نوزادان و کودکان در زمان گرسنگی، خواب و همچنین نگرانی و استرس و بعد از تغذیه با شیر انگشت خود را می‌مکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نکته قابل تأمل اینجاست که در بسیاری از مواقع والدین نگران مکیدن انگشت توسط کودکان هستند که باید بگوییم این نگرانی کاملاً بجاست.
این دندانپزشک افزود: مکیدن انگشت در کودکان باعث ایجاد ناهنجاری‌های دندانی می‌شود و شدت این ناهنجاری‌ها به تعداد دفعات مکیدن و مدت زمان این عادت بستگی دارد.
نیکانفر اظهار داشت: به‌شدت توصیه می‌شود عادت مکیدن انگشت تا پیش از 4 سالگی حتماً قطع شود؛ چراکه ناهنجاری‌های ایجادشده در زمان رویش دندان‌های دائمی تصحیح خواهد شد.
این دانپزشکی با اشاره به روش‌های کمکی برای جلوگیری از ادامه این عادت در کودکان گفت: اگر مکیدن انگشت ادامه‌دار شود، حتماً باید به فکر درمان آن بود؛ البته برای ترک عادت هم می‌توان از مالیدن مواد بدطعم به ناخن‌ها و در موارد شدیدتر از دستگاه‌های داخل دهانی کم کننده قدرت مکیدن استفاده کرد.
منبع: فارس برچسب ها: مکیدن انگشت ، کودکان ، والدین

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز :

برای اینکه فردی سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شود، هر شبانه روز به چند ساعت خواب عمیق نیاز دارد. در حالی که کیفیت خواب با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما بسیاری از جوانان نیز مشکلات خواب را گزارش می‌کنند.

داشتن خواب باکیفیت، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، از استرس می‌کاهد و خلق و خو و تمرکز را نیز بهبود می‌دهد.

همچنین برخی عادات مخرب هم بر کیفیت خواب افراد تاثیر می‌گذارند که آگاهی از آن‌ها و مدیریت صحیح این عادت‌ها می‌تواند مفید و در بهبود سلامت کلی فرد موثر باشد.

در ادامه به نقل از نشریه "هندوستان تایمز" به برخی از این عادات اشاره می‌کنیم:

* استفاده از تلفن همراه قبل از خواب

نور آبی که از صفحه نمایش تلفن همراه شما ساطع می‌شود، کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور آبی می‌تواند تولید ملاتونین در بدن را که هورمون اصلی کنترل کننده چرخه خواب و بیداری است، مختل کند. ملاتونین ناکافی می‌تواند باعث بی خوابی، حساس شدن و خواب آلودگی در طول روز شود.

* خوردن مقدار زیادی غذا قبل از خواب

خوردن یک وعده غذایی پر حجم کمتر از یک ساعت قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت خواب تاثیر گذاشته و به خواب رفتن را مشکل کند.

* مصرف بی رویه کافئین

مصرف بیش از اندازه قهوه منجر به اختلالات خواب می‌شود. کافئین محرکی است که می‌تواند به خواب رفتن را سخت کند.

* قرار نگرفتن در معرض نور طبیعی

زمانی که خود را از نور خورشید محروم می‌کنیم، سطح ملانین را کاهش می‌دهیم. ملانین، ملاتونین را می‌سازد که به چرخه خواب کمک می‌کند.

* بی توجهی به افزایش استرس 

سطوح بالای استرس با طولانی شدن مدت زمان به خواب رفتن و اختلالات خواب مرتبط است. کم خوابی سیستم واکنش بدن به استرس را تحریک می‌کند و منجر به افزایش هورمون‌های استرس، یعنی کورتیزول می‌شود که بر خواب تاثیر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه