Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:57:28 GMT

صید ماهی مرکب در آبهای بوشهر 78 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۸۵۸۹

صید ماهی مرکب در آبهای بوشهر 78 درصد کاهش یافت

بوشهر- ایرنا- رئیس اداره صید شیلات بوشهر استان بوشهر گفت: رعایت نکردن صید مسئولانه در 17 سال اخیر باعث شده تا میزان صید ماهی مرکب در آبهای این استان 78 درصد کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از منصور پاپری افزود: براساس آمارهای موجود میزان صید ماهی مرکب در سال 1378 در آبهای استان بوشهر 1500 تن بود که این میزان در سال 1395 به 337 تن کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با وجود اقدامات شیلات در کنترل صید غیرمجاز و خارج از فصل، استاندارد سازی ادوات صید و حفاظت از زیستگاه های ماهی مرکب اما صید این گونه در 17 گذشته به دلیل پایبند نبودن صیادان به انجام صید مسئولانه، ارزش اقتصادی و شدت تقاضای برای این آبزی در بازارهای صادراتی ذخایر آن با کاهش شدید روبرو شده است.
ماهی مرکب از آبزیان کفزی خلیج فارس است که به دلایل شرعی در ایران مصرف خوراکی ندارد.
قیمت عمده فروشی این آبزی در مراکز تخلیه صید هر کیلوگرم 250 هزار ریال و ارزش صادراتی آن 6 دلار است.
براساس اعلام پژوهشکده میگوی کشور صید ماهی مرکب از روز دوشنبه هفتم اسفندماه جاری در آبهای استان بوشهر آزاد اعلام شده است.
طبق آیین نامه صید ماهی مرکب آغاز و پایان فصل صید این آبزی توسط پژوهشکده میگوی خلیج فارس اعلام می شود.
با توجه به اینکه 2 منطقه 'اولی' ( شهرستان دیر) و 'امام حسن' ( شهرستان گناوه ) از مناطق مهم تخم ریزی ماهی مرکب است به کار بردن هرگونه ادوات در این 2 منطقه تا شعاع سه مایلی ممنوع است.
در هفته نخست پس از آزاد سازی صید ماهی مرکب در آبهای استان بوشهر در سال جاری حاصل کار صیادان در مجموع 60 تن صید بوده است.
6043**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب تالابهای نقده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده با اشاره به وضعیت مطلوب تالابهای این شهرستان گفت: هم اکنون تالابهای شهرستان نقده به جز تالاب یادگارلو به طور کامل آبگیری شدند و از لحاظ پوشش گیاهی برای لانه سازی و زادآوری و امنیت موجود و تغذیه از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

اکبر قائمی افزود: امسال سه میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب طالقان رهاسازی شده و آبگیری تالابهای سولدوز، دورگه‌سنگی، گرده قیط و ممیند این شهرستان هم در حال انجام است.

قائمی، ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط این تالابها و احیای کامل آنها، شمار زیاد از پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی امسال در تالابهای این شهرستان جوجه‌آوری کنند و در فصل پاییز نیز میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر باشند.

وی، با بیان اینکه هم اکنون تالاب سولدوز هم به طور کامل آبگیری شده است، افزود: آبگیری این تالاب با توجه به اینکه همجوار پارک ملی دریاچه ارومیه و در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شهرستان نقده با ۱۷ تالاب فصلی و دایمی بیشترین تعداد تالابهای آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده که با این ظرفیت، در طول سال میزبان هزاران قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی مهاجر بوده که این امر چهره ای زیبا را برای این خطه از کشور ایجاد کرده است.

 

 

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود