Web Analytics Made Easy - Statcounter

­ به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، شاخص تولیدات صنعتی در منطقه یورو در ماه ژانویه یک درصد کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، سازمان آمار اروپا (یورو استات) اعلام کرد شاخص تولیدات صنعتی در منطقه یورو در ماه ژانویه نسبت به ماه قبل از آن یک درصد کاهش یافت.
این میزان کاهش خیلی بیشتر از رقمی است که کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی شرکت خدمات مالی فکتست (Factset) پیش بینی کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناسان پیش بینی کرده بودند که رقم این شاخص در این ماه حداکثر از ۴۵ صدم درصد فراتر نرود. همچنین این در حالی است که شاخص تولیدات صنعتی در منطقه یورو در ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر چهار دهم درصد افزایش یافته بود.
با این حال، شاخص تولیدات صنعتی در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ نسبت به همین ماه در سال گذشته دو ممیز هفت دهم درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش نیز کمتر از حدی بود که کارشناسان پیش بینی کرده بودند. کاهش شش ممیز شش دهم درصدی تولید انرژی، کاهش یک ممیز ۹ دهم درصد کالا‌های مصرفی با دوام و کاهش یک درصدی دیگر انواع کالا‌های مصرفی در کاهش یک درصدی تولیدات صنعتی در ماه ژانویه در منطقه یورو تاثیر گذار بوده است.
بر اساس این گزارش، در کل ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نیز شاخص تولیدات صنعتی در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر هفت دهم درصد کاهش یافته است. اما در مقیاس سالانه‏، یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته، این شاخص سه درصد افزایش نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عوامل موثر در شاخص بهره وری نیروی کار آموزش و تخصص گرایی است که هم در استخدام نیروها و هم به کارگیری نیروهای جدید سعی شده تا شرایط بهتری را در استان شاهد باشیم.

وی به نرخ شهرنشینی نیز در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: نرخ شهرنشینی در اردبیل ۶۸ درصد است و در نقطه مقابل نرخ روستانشینی نیز به کمتر از ۳۲ درصد رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ضرورت توجه به عمران و آبادانی روستاها و آبادی ها را برای کاهش جابجایی و مهاجرت روستانشینان به شهرها یادآور شد و بیان کرد: در توزیع اعتبارات سعی شده تا مناق محروم و کمتر توسعه یافته در اولویت اصلی باشند.

شایقی گفت: در توزیع اعتبارات استانی فراتر از شاخص جمعیت شاخص محرومیت، جمعیت بیکار، فاصله از مرکز استان و روستاهای بالای ۲۰۰ نفر ساکن در کانون توجه قرار گرفته تا براساس این شاخصه ها ضریب توزیع اعتبارات را شاهد باشیم

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۴۵ میلیارد تومان اعتبار استان براساس ۱۴ شاخص توزیع شد تا بخشی از محرومیت ها در مناطق روستایی و محروم استان رفع شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل در رشد اقتصادی نیز وضعیتی به مراتب بهتر از میانگین کشوری دارد به طوری که رشد اقتصادی کشور ۳.۳ درصد و استان اردبیل ۳.۷ درصد اعلام شده است.

شایقی افزود: نرخ بیکاری در این استان ۱۲.۹ درصد تعیین شده و در فصول مختلف سال نیز این نرخ متغیر است.

وی گفت: در برخی از فصول سال نرخ بیکاری استان تک رقمی شده و قطعا امسال با راه اندازی واحدهای تولیدی جدید و اشتغال ایجاد شده در سال جهش تولید با مشارکت مردم امیدواریم این نرخ تعدیل شود.

کد خبر 6095544

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • ثبات دلار مبادله‌ای/یورو کاهش یافت
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد