Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) بعد از ورود به باکو به منظور شرکت در نشست چهارجانبه با حضور همتایان ترکیه‌ای، گرجستانی و آذربایجانی خود در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف این سفر پرداخت و گفت: در این سفر با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به همکاری‌های خوب ایران و آذربایجان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و درباره نشست چهارجانبه امروز در باکو عنوان کرد: این اولین نشست چهارجانبه با حضور ایران، ترکیه، آذربایجان و گرجستان است.

ظریف با بیان اینکه قبلا چندین نشست سه جانبه با آذربایجان و ترکیه داشتیم و اولین بار است که گرجستان به این مجموعه می‌پیوندد، اظهار داشت: ما همکاری‌های متعددی در حوزه انرژی و ترانزیت می‌توانیم با گرجستان به صورت چهارجانبه داشته باشیم و همکاری‌های دوجانبه خوبی نیز با گرجستان داشتیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی اینگونه همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای را مهم خواند هم در جهت سیاست ایران برای داشتن منطقه‌ای قوی و هم در جهت توسعه اقتصادی منطقه و همکاری‌های گسترد‌ه‌تر در منطقه.

قرار است ظریف بعد از این سفر به منظور شرکت در نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره روند آستانه در خصوص اوضاع سوریه به آستانه پایتخت قزاقستان سفر کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق میان باکو و ایروان نزدیک است

صدر اعظم آلمان اعلام کرد که احتمال توافق میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بیشتر از همیشه شده است.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد: شانس حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اکنون بیش از هر زمان دیگری است.

شولتز، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان گفت: البته قبل از هر چیز در مورد مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان گفت و گو کردیم و اتفاق نظر داریم این مناقشه باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

صدراعظم آلمان خطاب به علی اف گفت: بنابراین بهتر است که شما گفت و گوی مستقیم با «نیکول پاشینیان» [نخست وزیر ارمنستان] داشته باشید.

شولتز افزود: سال ۲۰۲۴ می تواند و باید سال صلح در منطقه باشد. این یک فرصت و یک مسئولیت بزرگ است.

صدراعظم آلمان گزارش‌های اخیر درباره توافق اولیه در مورد تعیین مرز بین دو کشور را دلگرم‌کننده توصیف کرد و گفت که لازم است این روند حفظ شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی