Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@20:52:38 GMT

استفاده از آب خام برای آبیاری فضای سبز زنجان ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۱۰۸۰۱

استفاده از آب خام برای آبیاری فضای سبز زنجان ضروری است

زنجان-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بر استفاده از آب خام برای آبیاری فضای سبز تاکید کرد و گفت: ۹۰ درصد آبیاری فضای سبز با آب خام است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزء قاسمی شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران حوزه فضای سبز شهرداری زنجان، افزود: در سال جاری بیش از ۱۰ هزار رشته انشعاب فاضلاب در استان زنجان نصب شده که برای سال آینده نیز طرح واگذاری و نصب ۱۵ هزار انشعاب در دستور کار شرکت آبفای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: توسعه ۴۲ کیلومتر شبکه فاضلاب شهرهای استان زنجان در دستور کار است و این طرح به‌صورت فاینانس جاری و در سال آتی اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان بر ضرورت جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهری تأکید کرد و افزود: تمامی مدیران مجموعه آب و فاضلاب استان موظف‌اند در این زمینه پیگیری‌های ویژه‌ای انجام داده و با توجه به وجود بحران آب در استان در صورت مشاهده با موارد تخلف طبق قانون برخورد کنند.

جزء قاسمی بر استفاده از آب خام برای آبیاری فضای سبز تاکید کرد و افزود: آبیاری فضای سبز ۹۰ درصد با آب خام است و کمتر از ۱۰ درصد آب شرب است که این میزان باید کاهش یابد. 

وی ابراز کرد: استفاده از آب خام برای آبیاری فضای سبز در زنجان ضروری است و شهرداری بر تحقق این امر مساعدت لازم را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: بارش‌های خوبی در بهمن‌ماه در استان داشتیم ولی بازهم باید مدیریت مصرف آب در دستور کار همه شهروندان زنجانی صورت گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محسن سعادت فر ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای مهار سیلاب و پایدارسازی تأمین آب آشامیدنی در بارش‌های بی‌سابقه اخیر در استان خوزستان گفت: با توجه به حجم بسیار زیاد باران در بالادست سد دز و ورود حجم زیادی آب گل آلود به مخزن سد، به منظور پایدارسازی تأمین آب آشامیدنی طرح غدیر، انتقال منبع تغذیه این طرح از دز به کرخه به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کاهش تدریجی آب از منبع تغذیه دز به منبع تغذیه کرخه با هماهنگی معاونت‌های شبکه‌های آبیاری و مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان صورت گرفت و با این اقدام جلوی کاهش کیفیت آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی خوزستان گرفته شد.

سعادت فر ادامه داد: انتقال روان آب‌های ناشی از بارندگی حوضه دز به رودخانه کرخه به منظور کنترل سیلاب در پایین دست سد دز به عنوان اقدامی فوری عملیاتی و در این مدت بخش قابل توجهی از سیلاب از طریق سه نقطه ارتباطی دز و کرخه در منطقه غرب شبکه آبیاری دز تخلیه و مهار شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با اشاره به آماده‌باش کامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان در بارندگی‌های اخیر، بیان کرد: بارش‌های سنگین و حجم زیاد روان آب بالا دست شهر آزادی اندیمشک موجب تخریب سیل بند کرخه شد که این سیل بند با اقدام فوری و جهادی ترمیم شده است.

کد خبر 6099683

دیگر خبرها

  • منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری