Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:59:14 GMT

جذب بالغ بر۹۸۰ میلیون تومان اعتبار برای تالاب زریوار

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۱۱۸۹۵

جذب بالغ بر۹۸۰ میلیون تومان اعتبار برای تالاب زریوار

سنندج- سرپرست محیط زیست کردستان از جذب بالغ بر۹۸۰ میلیون تومان اعتبار از محل هزینه های سازمانی برای حفاظت از تالاب زریوار مریوان خبرداد.

به گزارش خبرنگارمهر، کوروش زارعی امروزپنج شنبه در جلسه کارگروه استانی برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، به وضعیت محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: پنج منطقه حفاظت شده در کردستان  وجود دارد که در مجموع ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۵درصد کل مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه براساس استاندارد جهانی ۱۰ درصد مساحت هر منطقه باید تحت مدیریت باشد، عنوان کرد: در مقایسه با استاندارد جهانی مساحتی که در استان تحت مدیریت قرار گرفته، کم است.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی این اداره کل بیان کرد: کمبود اعتبارات هزینه ای، کمبود تجهیزات محیط بانی و وجود چند پروژه نیمه‌تمام  از جمله مشکلات این اداره کل است.

سرپرست محیط زیست کردستان ادامه داد:  تکمیل پروژه احداث ۸ واحد محیط بانی و مرکز تحقیقات در استان نیازمند بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال اعتبار است.

زارعی با اشاره به اینکه کردستان علاوه بر آلودگی هوای ناشی از گردوخاک عربی با آلودگی ناشی از واژگونی تانکرهای سوخت هم مواجه است، عنوان کرد: سال گذشته ۱۸ تانکر و امسال ۲۸ تانکر سوخت در محورهای استان واژگون شدند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ برنامه مدیریت جامع تالاب را به عنوان نخستین استان در کشور، آغاز کردیم، اظهارداشت: تاکنون بالغ بر ۹۸۰ میلیون تومان اعتبار از هزینه های سازمانی بابت حفاظت از تالاب زریوار اعتبار جذب کردیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اهمیت حفاظت از محیط زیست گفت: کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست استان برای صیانت و پاسداری از محیط زیست و تنوع زیستی استان به صورت شبانه روزی بویژه در روزهای تعطیل در مناطق تحت مدیریت حضور دارند و از محیط زیست استان قاطعانه در مقابل تخریب گران و متخلفان پاسداری می کنند.

سعید شهند، با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست تعطیل بردار نیست، افزود: یکی از مهمترین شاخصه های حفاظت از محیط زیست تداوم ، یکپارچگی و همیشگی بودن آن است و از این رو محیط بانان و مأموران محیط زیست استان در بیش از ۷۶۰ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست و ۲۰ پاسگاه محیط بانی به صورت شبانه روزی حضور دارند و با انجام مستمر گشت و کنترل و استفاده و بهره گیری از روشهای نوین پایش تصویری کار مهم حفاظت از محیط زیست را بدون وقفه انجام می دهند.

شهند اضافه کرد: جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی مناطق تحت مدیریت، جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز، پایش نحوه و چگونگی فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در چهارچوب ضوابط محیط زیستی و درنهایت ارائه آموزشهای محیط زیستی به گردشگران و طبیعت گران در دل طبیعت از جمله فعالیتهای شاخص مستمر، متداوم و شبانه روزی سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می رود.

 

 

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • دریاچه زریبار (زریوار) مریوان در استان کردستان بعد از سال‌ها سرریز کرد + فیلم
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!