Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@00:16:47 GMT

تجمع کارگران شهرداری مقابل شورای شهر کرمان

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۱۲۰۱۲

تجمع کارگران شهرداری مقابل شورای شهر کرمان

به گزارش ایرنا ،این کارگران بطور آرام و بدون از هر گونه شعار ، با دست نوشته، بنرها و لباس فرم مقابل خانه شهر و شورای اسلامی شهر کرمان تجمع کردند.
این کارگران حامل بنرهایی با موضوع تجمع کارگران شهرداری کرمان به علت ندادن چهار ماه حقوق است و هر وعده که دادند به ما باد هوا بود، هر نکته که گفتند فریب بود و ریا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


**مسئولان به صدای 80 نفر کارگر توجه کنند
یکی از کارگران شرکتی خدمات شهری شهرداری کرمان و نماینده تجمع کنندگان در حاشیه این تجمع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسئولان به صدای بیش از 80 نفر کارگر نیروی شرکتی طرف قرارداد با شهرداری کرمان توجه کنند.
وی که خواست نامش برده نشود افزود: این کارگران برای پرداخت نشدن حقوق و مزایای چهارماهه سالجاری، عیدی، سنوات و مزایای سال 95 و پرداخت نشدن حق بیمه درمانی به آرامی مقابل شورای اسلامی شهر کرمان تجمع کردند.
وی افزود: تجمع کنندگان در قسمت هایی ازجمله تنظیف، خدمات شهری و انجام امور عمرانی در شهر کرمان فعالیت می کنند و این قشر ضعیف جامعه باید در اولویت پرداخت حقوق باشند اما متاسفانه برعکس است.
این کارگر شرکتی خدمات شهری شهرداری کرمان بیان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی آمدند اما این تجمع خللی در نظم ایجاد نمی کند و کاملا صنفی و برای پرداخت حقوق به حق کارگران است و مسئولان نباید به این تجمع ها حساسیت نشان دهند.
وی گفت: بدلیل معوقه بودن حقوق از آبانماه نیز بیمه ها پرداخته نشده و دفترچه های درمانی نیز تمدید نمی شوند.
وی افزود: کسی که در شهرداری کرمان فعالیت تنظیف و با زباله های عفونی ارتباط دارد، به دلگرمی حقوق ماهیانه فعالیت می کند و اگر پرداخت نشود از هزینه های اولیه زندگی خود بازمی ماند.
**از ابتدایی ترین هزینه های زندگی محروم مانده ام
یکی دیگر از کارگران شرکتی نیز در حاشیه این تجمع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: بدلیل نداشتن توان مالی و پرداخت نشدن حقوق و مزایا از ابتدایی ترین هزینه های زندگی محروم بوده و نمی توانم هزینه های درمانی فرزندم پرداخت کنم.
این کارگر که خواست نامش فاش نشود گفت: ابتدا در قسمت تنظیف شهرداری کرمان فعالیت می کردم و به تازگی به بخش خدمات شهری منتقل شدم اما حقوق ماهیانه بنده از آبانماه، عیدی و پاداش سال گذشته و حق بیمه پرداخت این کارگران تاکنون پرداخت نشده است.
وی افزود: بنده برادر شهید دفاع مقدس هستم و از مسئولان انتظار دارم تنها حق الزحمه کارگرانی که بصورت شبانه روزی فعالیت می کنند را پرداخت کنند.
**حقوق و مزایای کارگران شرکتی پرداخت نشده است
یکی دیگر از معترضان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: توان پرداخت اجاره منزل مسکونی را ندارم و فرزندم از تحصیل بازمانده است زیرا حقوق و مزایای کارگران شرکت طرف قرارداد با شهرداری کرمان پرداخت نشده است.
محمدرضا میراحمدی گفت: از صبح امروز(پنجشنبه ) این تجمع آغاز شده و تاکنون مسئولی به ماپاسخ نداده اند.
وی افزود: شرکتی هستیم و پس از 10 سال همکاری با شهرداری کرمان بصورت شرکتی فعالیت می کنم و تنها وعده قراردادی شدن را شنیده ایم و امروز با یک تبعه خارجی هیچ فرقی ندارم.
** این کارگران خواهان عدالت هستند
همچنین یکی دیگر از کارگران شرکتی طرف قرارداد با شهرداری کرمان اظهار کرد: این کارگران و تجمع کنندگان عضوی از این کشور بوده و خواهان عدالت هستند.
امید قربانی افزود: مسئولان با خصوصی سازی به فکر کارگران نیز باشند و با این امر حقوق کارگران نصف شده است.
وی با بیان اینکه کارگران ضعیف ترین قشر جامعه هستند گفت: یکی از مسئولان عالی رتبه شهرداری کرمان نیز کارگران را مهمان قلمداد کرده است و به محض اعتراض مسئولان شهرداری می گویند از کار کناره گیری کنید.
شهردار کرمان مهرداد عالم زاده در حدود سه ماه گذشته انتخاب شده است و پنجمین دوره شورای اسلامی نیز از شهریورماه سالجاری فعالیت خود را در این شهر آغاز کرده است.
7420/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با برپایی تجمع خودجوش از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، عصر امروز یکشنبه، نهم اردیبهشت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در تجمعی خودجوش حمایت خود را از دانشجویان معترض به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در کشورهای اروپایی و آمریکا اعلام کردند.

دانشجویان تجمع کننده برخورد با تجمع‌های انسان دوستانه و مدافع حقوق مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرده و این نوع برخورد را نقض حقوق بشر و آزادی بیان در کشورهای مدعی دموکراسی دانستند.

دانشجویان در این تجمع با شعار دادن مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم اعلام کردند.

کد خبر 748894

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان در حمایت از آزادی‌خواهان حامی فلسطین برگزار شد
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم