Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس - ايرنا- مدير منطقه پخش فراورده هاي نفتي هرمزگان گفت: عرضه مرحله نخست بنزين يورو 4 از 26 اسفندجاري در شهر بندرعباس آغاز مي شود و در مرحله دوم در شهرستان هاي همجوار استان نيز عرضه خواهد شد.

به گزارش ايرنا، جلال الدين مراد روز پنجشنبه در نشست خبري با خبرنگاران، آماده سازي جايگاه هاي سوخت بنزين را علت تاخير عرضه بنزين يورو 4عنوان کرد و اظهار داشت: آلودگي محيط زيستي بنزين يورو4 بسيار کمتر از بنزين معمولي است و سبب کاهش مصرف سوخت خودروها مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: هيچ محدوديتي براي احداث جايگاه عرضه سوخت در شهر بندرعباس نداريم و براي عرضه سوخت بنزين و در 500 مترمربع هم مجوز جايگاه صادر کنيم.
مدير منطقه پخش فراورده هاي نفتي هرمزگان ابراز کرد: سرمايه گذاراني براي احداث جايگاه سوخت بنزين اعلام آمادگي کرده اند که براي حل اين موضوع نيز با شهرداري بندرعباس همفکري هايي داشته ايم اما به دليل مشکلات اداري موضوع هنوز به نتيجه نرسيده است.
مراد در ادامه در تشريح وضعيت شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه هرمزگان بيان داشت: اين شرکت با قدمت 50 سال و دارا بودن 5 انبار استراتژيک نفت در سطح استان هرمزگان دارد که بزرگ ترين آن با ظرفيت يک ميليارد و 470 ميليون ليتر ذخيره سازي انواع فرآورده هاي نفتي در بندرشهيد رجايي است.
وي يکي از انبارهاي قديمي که در 8 سال دفاع مقدس در سوخت رساني کشور نقش موثري داشته است را انبار شهيد باهنر نام برد و اظهار کرد: روزانه بيش از 130 ميليون ليتر انواع فرآورده هاي نفتي از استان هرمزگان به سراسر کشور انتقال مي شود.
به گفته مدير منطقه پخش فراورده هاي نفتي هرمزگان، 5 جايگاه سوخت گيري هوايي در سطح استان هرمزگان شامل جايگاه هاي بندرعباس، لاوان، کيش، قشم و بندرلنگه وجود دارد که بزرگ ترين آن ها در بندرعباس و پرمصرف ترين نيز در جزيره کيش است.
*عرضه 350 هزار ليتر سوخت هوايي در نوروز
مراد ياد آور شد: شرکت ملي فرآورده هاي نفتي منطقه هرمزگان داراي 9 ناحيه است که بندرعباس پرمصرف ترين تاحيه به عنوان مرکز داراي و 4 شهرستان زيرمجموعه پرمصرف ترين مرکز سوخت رساني محسوب مي شود.
وي همچنين گفت: در سال 95 مجموع بنزين مصرفي در روز 2ميليون و 200 هزار ليتر بوده که اين ميزان در سال جاري با توجه به ورود مسافران نوروزي از هم اکنون به بيش از 3 ميليون ليتر در روز خواهد رسيد.
مدير منطقه پخش فراورده هاي نفتي هرمزگان در ادامه سخنان خود ابراز کرد: در ايام نوروز به طور ميانگين افزون بر 350 هزار ليتر سوخت هوايي به خطوط هوايي تزريق مي شود.
* افزايش 7 درصدي مصرف گازوئيل در بخش حمل و نقل
مراد ادامه داد: کل مصرف سوخت گازوئيل در سال گذشته روزانه 4100 هزار ليتر و تا پايان بهمن سال جاري اين ميزان سوخت گاز به 4 ميليون و 300 هزار ليتر رسيده است که در بخش حمل و نقل با 7 درصد افزايش بيشترين مصرف را نشان مي دهد.
وي اظهار کرد: کار سوخت رساني به 3 هزار و 500 شناور در بخش هاي صيادي و تجاري با همکاري شيلات برعهده شرکت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه هرمزگان است.
*صادرات 3 ميليارد و249 ميليون ليتر نفت کوره در سال جاري
به گفته وي، در حوزه صادرات فرآورده هاي نفتي در سال گذشته 668 ميليون ليتر و در سال جاري، 454 ميليون ليتر بوده است و دليل کاهش صادرات در سال 96 نسبت به سال گذشته نيز سوخت رساني به نيروگاه هاي برق بود.
مدير منطقه پخش فراورده هاي نفتي هرمزگان تصريح کرد: واردات بنزين در سال گذشته 3 ميليارد و 245 ميليون ليتر بود و در سال جاري نيز 2 ميليارد و 611 ميليون ليتر وارد شد که با توجه به راه اندازي پالايشگاه ستاره خليج فارس اين مقدار کاهش پيدا کرده است.
مراد همچنين ميزان صادرات نفت کوره در سال گذشته (95) را 4 ميليارد و 411 ميليون ليتر و در سال جاري 3 ميليارد و 249 ميليون ليتر صادرات اعلام کرد.
* مخزن سوخت هوايي در قشم و ابوموسي از سال آينده عملياتي مي شود
مدير منطقه پخش فراورده هاي نفتي هرمزگان اظهارداشت: از مخزن سوخت در جزيره کيش براي تامين سوخت هوايي و در ابوموسي براي ذخيره سازي گازوئيل سوخت جزيره و نيروگاه استفاده مي شود.
مراد ياد آور شد: احداث اين 2 مخزن نفت گاز با مشارکت سازمان منطقه آزاد کيش انجام گرفته است و ساير عمليات هاي فني از سال 97 آغاز مي شود.
وي در پايان اظهار کرد: در شرکت فرآورده هاي نفتي منطقه هرمزگان يکهزار و 33 نفر شاغل بوده که از اين تعداد 70 نفر نيروي فني هستند.
در سطح استان هرمزگان 145 جايگاه عرضه سوخت مايع و 20 جايگاه عرضه گاز سي ان جي نيز در شهرستان هاي بندرعباس، قشم، خمير و حاجي آباد وجود دارد.
48 جايگاه مصرف سوخت در ناحيه بندرعباس قرار دارند.
9887/ 6048
* آگاهي از آخرين اخبار استان در کانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت نهایی خرید بنزین آنلاین بالاتر از مبلغ بنزین آزاد تمام می‌شود.

به عنوان مثال قیمت ۱۰ لیتر بنزین با هزینه حمل حدود ۶۹ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت‌ها بر حسب میزان سفارش تا حدودی کمتر می‌شود و برای ۱۰۰ لیتر بنزین به ۳۴۹ هزار تومان می‌رسد.

نکته قابل توجه اینجاست که به چه صورت قیمت بنزین برای سفارش آنلاین تعیین می‌شود.

منبع: روزگار خودرو

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی در بندرعباس برگزار شد
  • انهدام 237 شناور حامل گازوئیل قاچاق و کشف 3.7 میلیون لیتر سوخت در هرمزگان
  • کشف ۲۵۰ میلیارد کالای قاچاق و سوخت در طرح ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای هرمزگان
  • کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون
  • کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق و توقیف ۴۰۰۰ خودروی شوتی در یک سال
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع