Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه ایران محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را خام اندیشی متوهم خواند که جز به تلخی و دروغ سخن نمی‌گوید و سیاست و کیاست را جز در درشت‌گویی بی‌هنگام و از سر بی‌تدبیری نمی‌داند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به گفته‌های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در مصاحبه با تلویزیون سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی. اس آمریکا گفت: سخنان او ارزش پاسخگویی ندارد؛ چرا که وی خام اندیشی متوهم است که جز به تلخی و دروغ سخن نمی‌گوید و سیاست و کیاست را جز در درشت‌گویی بی‌هنگام و از سر بی تدبیری نمی‌داند.
قاسمی افزود: ایران برای همه همسایگان خود و کشور‌های جهان و ملل مختلف صرفنظر از مساحت، قدرت نظامی و اقتصادی و حتی اعتبارشان در داخل و خارج احترام قائل است و همواره به منطقه‌ای قوی، امن و باثبات به جای کشوری قوی اندیشیده است؛ از این رو دعوت به گفتگو و مدارای جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه بخصوص برخی بداندیشان و معاندان لجوج از روی کرامت و عقلانیت و تدبیرِ ناشی از تجربه، دانایی، فرهنگ و تمدن دیرینه و با نظرداشت مصالح جهان اسلام و در راستای صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان است. 
سخنگوی وزارت امور خارجه سخنان فاقد درایت و مملو از عصبیت ناروای ولیعهد عربستان را یادآور جاهلیت بدوی خواند که تنها رجز خوانی‌های تهی مایه دوران جاهلی را به اذهان متبادر می‌سازد. اگر این شاهزاده جوان اینگونه می‌اندیشد پس چگونه است هر دم نزد اربابان خود از خطر ایران عجز و لابه می‌کند و هر بار هم بعد از آن همه تمنای زبونانه دست خالی، اما دوشیده شده باز می‌گردد؟
قاسمی در پایان تاکید کرد: بهتر است کشوری که بیش از ۳ سال در مقابل مردم تحت محاصره و بی سلاح و بی دفاع یمن به زانو درآمده و مقاومت آنان خواب از چشمانش ربوده است از اندازه ارتش و اقتصاد خود دم نزند و همچنان با تقدیم داشته‌های مالی مردم خود برای خرید "سلاح‌های زیبا" سرگرم باشد و وارد کننده امنیت باقی بماند و در مقابلِ بزرگتر از خود؛ آنهم کشور مقتدری، چون ایران حد سخن و کلام نگاه دارد که دانایان از دیر باز گفته اند: سکوت به ز. پریشان گفتاری استد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا اظهارات توهین‌آمیز و متکبرانه‌ای علیه ایران مطرح کرده است.
وی در این مصاحبه حاکمیت ایران را با «هیتلر» مقایسه کرده و گفت: ایران رقیب عربستان سعودی نیست. ارتش ایران جزو پنج ارتش بزرگ جهان اسلام هم نیست. اقتصاد عربستان بزرگتر از اقتصاد ایران است. ایران خیلی تا برابر شدن با عربستان فاصله دارد.
بن سلمان عنوان کرده است: ایران هم مانند هیتلر به دنبال توسعه نفوذش در منطقه است. اروپایی‌ها زمانی خطرات اقدامات هیتلر را متوجه شدند که دیگر دیر شده بود. من نمی‌خواهم این اتفاق در خاورمیانه بیافتد.
وی با بیان اینکه ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم، بیان کرده، اما اگر ایران بمب اتم بسازد، ما هم در اسرع وقت این کار را خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!