Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@22:31:03 GMT

تجارت فرامرزی مساوی با امنیت استان است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۱۷۶۲۵

تجارت فرامرزی مساوی با امنیت استان است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری شانزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.
رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌غربی در حضور مدیران نهاد‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان، گفت: دو مأموریت و اولویت اصلی اینجانب در استان، ارتقاء و بهبود فضای کسب‌وکار و بحث تجارت فرامرزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا حسینی توسعه تجارت فرامرزی را مساوی با امنیت استان دانست و افزود: گمرکات و نهاد‌های مرتبط با تجارت مرزی باید تحولی اساسی یابند تا تبدیل به منابع کسب درآمد و اشتغال برای استان شوند.
حسینی گفت: مجموعه دستگاه‌های اجرایی تابع وزارت اقتصاد به علت آن‌که پیشران اقتصادی استان هستند، مخصوصاً معاونت اقتصادی اداره‌کل دارایی استان باید تبدیل به مرکز فکر و برنامه جهت توسعه استان شوند و اگر هم ضعفی وجود دارد باید وضعیت تقویت و رفع شود.
معاون استاندار آذربایجان‌غربی افزود: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مسئول مدیریت اعزام هیئت‌ها است.
حسینی افزود: با توجه به این واقعیت تلخ که در استان، عمده صنایع ما سنگین نیست، اگر اراده‌ای قوی موجود باشد، با ابتکارات، اقدامات لازم و فوری می‌توان مشکلات صنایع استان را در کمتر از یک سال حل‌وفصل نمود.
معاون استاندار همچنین تأکید کرد: با توجه به تجربه تلخ زلزله ورزقان و استان کرمانشاه، تلاش می‌شود از هفته‌های آتی نسبت به آغاز فرایند بیمه نمودن روستاییان فاقد بیمه، اقدامات لازم صورت پذیرد.
معاون استاندار ابراز امیدواری نمود که بتوان بزودی از ظرفیت‌های بورس منطقه‌ای به‌عنوان یکی از ابزار‌های تأمین مالی برای رشد و توسعه استان، استفاده نمود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی و رئیس شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت اقتصاد نیز در این جلسه گفت: تابه‌حال ۱۶ جلسه مدیران نهاد‌های تابعه وزارت در استان تشکیل‌شده که در سال ۹۴ یک جلسه با سه مصوبه اجراشده، سال ۹۵ هفت جلسه با ۲۸ مصوبه اجراشده و در سال جاری ۷ جلسه با ۱۴ مصوبه که ۹ مورد آن اجرایی شده و ۵ مصوبه در دست اقدام است.
داود غفارپور خواستار حمایت‌های لازم برای اجرایی نمودن اقدامات کارشناسی شده حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان شده و ابراز امیدواری نمود با رویکرد‌های جدید استاندار و همچنین تخصص و جدیت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و سایر مدیران مرتبط، در حوزه جذب سرمایه‌گذاری، اجرای برنامه‌های اقتصادی و همچنین ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای، استان بتواند در کوتاه‌مدت شاهد جهش‌های مطلوبی باشد.

انتهای پیام /ن.م

برگزاری شانزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان به ریاست «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان و «فرخ شریف زاد» معاون اقتصادی و کنسولی وزارت امور خارجه تاجیکستان در تهران برگزار شد.

هیأت‌های دو طرف درباره موضوعات کنسولی از جمله روادید، تسهیل ترد اتباع، تمهید همکاری‌های علمی، آموزشی، حقوقی، قضائی، پلیسی، حمایت از رانندگان و حل و فصل مشکلات اتباع گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کد خبر 6098446 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه
  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه با امضای نوبخت+ جزئیات
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود