Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- کارشناس مسائل آمریکا گفت: حضور مایک پمپئو یا هر فرد دیگری در صدر وزارت خارجه آمریکا نه تنها ماهیت حقوقی برجام که برگ ها و گوی های برنده ایران را نیز نمی تواند تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، مهدی ذاکریان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص تغییرات جدید در دولت آمریکا و جایگزینی رکس تیلرسون با پمپئو در وزارت خارجه این کشور اظهار داشت: یک رییس جمهوری که شعارهای انتخاباتی خود را بر پایه شیوه های پوپولیستی در دستور کار قرار می دهد، از آنجا که این شعارها در عمل قابل اجرا و پیاده شدن نیستند، لذا گناه، خطا و ناتوانی را متوجه معاونان، وزیران، مشاوران و همکاران خود می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رییس جمهوری آمریکا در دوران انتخابات شعارهایی داد که عملی نشد و نمی شود؛ شعارهای تبلیغاتی او مانند دیوار کشیدن بین مکزیک و آمریکا، ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورها، خروج از سازمان جهانی تجارت، اعمال تعرفه های وسیع گمرکی و لغو برجام، قابلیت اجرا نداشت و ندارد. اکنون که این ادعاها عملی نیست، ترامپ دست به تغییر معاون، مشاور یا وزیر می زند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: تغییر وزیر خارجه آمریکا هم از همین جنس بوده و از این زاویه قابل تحلیل است.
ذاکریان گفت: ترامپ در واقع هیچ سیاستی نداشت و همگی شعار بوده است یعنی برنامه هایش علمی و مبتنی بر روابط بین الملل نبوده و غلط بوده است. سیاست و سیاست گذاری تعیین می کندکه برنامه و دستور کار یک کشور چیست، ترامپ دستور کاری نداشت و درباره کارهای دیگران اظهار نظر کرد.

**تیلرسون به این نتیجه رسید که نمی توان برجام را از بین برد
وی افزود: تیلرسون وقتی وارد وزارت خارجه آمریکا شد و در مسیر تعامل با جهان و جوامع بین المللی، رهبران و وزیران کشورهای خارجی قرار گرفت با حقایق بین المللی آشنا شد و به این نتیجه رسید که برجام محصول حقوق و روابط بین الملل است و نمی توان آن را نابود کرد.
این کارشناس روابط بین الملل ادامه داد: در حالی که ترامپ همچنان در توهمات خود گرفتار است و فکر می کند آمریکا و دنیا یعنی ترامپ، اما این گونه نیست و بازیگران دیگری در نظام بین الملل وجود دارند که می توانند آمریکا را متوقف کنند.
ذاکریان گفت: یکی از یاران ترامپ که همانند او فکر می کرد، نیکی هیلی است که سیلی محکمی را در دو مرحله در شورای امنیت سازمان ملل دریافت کرد.
وی ادامه داد: او یک بار تلاش کرد قطعنامه ای در خصوص نقض حقوق بشر در ایران، تصویب کند که 14کشور به آن رای منفی دادند و آمریکا فقط به قطعنامه خود رای داد. دومین بار هم درمورد قطعنامه یمن بود که فقط خواستند در آن در حد یک پاراگراف، به ایران اشاره کنند که نصف خط هم در شورای امنیت مورد پذیرش قرار نگرفت.

**ترامپ باید توهمات خود را عزل کند
این تحلیلگر مسائل بین الملل ادامه داد: حتی یاران نزدیک ترامپ هم در جامعه بین المللی در حال انزوا هستند، تیلرسون می خواست جامعه آمریکا را منزوی نکند و مقاومت او در این زمینه با فردی که توهمات خودبینانه دارد، در تعارض است، در نتیجه ترامپ او را عزل کرد. حال این که ترامپ باید نه واقعیات جامعه بین المللی که توهمات خود را عزل کند.
وی درباره تاثیر این تغییر درمورد برجام هم گفت: نباید این گونه ارزیابی کنیم که حیات سیاسی ایران وابسته به برجام است. برجام یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی بوده که آمریکا را به زانو درآورده است. اما ایران گوی های برندگی دیگری را هم در سبد خود دارد.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور را برکنار و مایک پمئپو رییس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را جانشین وی کرد.
سیام**6984**2017

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد