Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس با اشاره به‌پیش روی بودن ماه شریف رجب اظهار داشت: رجب، شعبان و رمضان ماه‌های بندگی خداوند هستند روزه‌داری، مناجات و راز نیاز در این ماه‌ها تأکید شده است خداوند متعال هر کار خوبی را که انجام دهیم گناهان را محو و ثواب کار خوب را چند بار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌ جمعه قم افزود: روز سوم این ماه مصادف با شهادت امام هادی(ع) است به بهانه روز اول فروردین باید حرمت امام هادی(ع) حفظ شود، و این حریم‌ها و حرمت‌ها باید نگه داشته شود.

حسینی بوشهری با تأکید بر صله‌رحم با خانواده و خویشاوندان گفت: باید ارتباط خود را با ارحام برقرار کنیم تا عمرمان طولانی شود همچنین ارتباط خود با پدر و مادر خود را تقویت کنیم تا دچار عاق والدین نشویم.

وی با اشاره به‌روز 26 اسفندماه سالگرد وفات حاج سید احمد خمینی فرزند امام راحل ابراز کرد: ایشان امین امام راحل بودند و پس از وفات پدر بزرگوارشان مراتب ارادت و پیروی خود را از مقام معظم رهبری بارها و بارها اعلام کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری و دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی مردم در این اجلاس توسط اعضا و رئیس مجلس خبرگان رهبری مطرح شد، همچنین برای رصد مسیر انقلاب به سمت اهداف انقلاب تشکیل هیئت اندیشه‌ورز را مورد توجه قرار داد اگر خبرگان بتواند بعد از 40 سال از پیروی انقلاب اسلامی این مهم را انجام دهد کار بسیار بزرگی انجام داده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار آیات متعددی را تلاوت کرده و بیان فرمودند زمانی که ملت‌ها و مردم زمان پیامبران احساس نگرانی می‌کردند پیامبران به مردم می‌گفتند که خداوند با ما است و این معیت خداوند در سایه تقوا و اعتماد و اعتقاد به خداوند است، همچنین فرمودند که بنده مشکلات معیشتی مردم را می‌دانم و در روزهای آینده دراین‌باره سخن خواهم گفت.

امام‌ جمعه قم با اشاره به مسئله حجاب اجباری گفت: عده‌ای که ادعای علم و دانش می‌کند حجاب اجباری را زیر سؤال برده‌اند در حالی‌ که حجاب جزو آموزه‌های دینی ما است، دنیای غرب مبلغ برهنگی است، اصلاً مسئله حجاب رکن دفاع از زنان است اما عده‌ای با هنجارشکنی‌ها در پی زیر سؤال بردن این اصل مسلم دینی است، جامعه اسلامی و دینی ما حاضر نیست رفتار و کردار خود را تحت تأثیر جامعه غرب قرار دهد.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه عده‌ای در ارتباط با چهارشنبه‌سوری اعلام جنگ می‌کنند، ابراز کرد: عده‌ای بیمار و ناتوان بوده و دارای شرایط خاصی هستند اما دامن زدن به اتفاقات ناگوار در این روز سبب نارضایتی مردم عزیزمان شده است در نتیجه مسئولان باید با پدیده نامناسب فضای کشور قاطعانه مقابله کنند چرا که چهارشنبه‌سوری جزو سنن ایرانی بوده و با این مسائلی که در این روز پیش آمد مغایر است.

وی با اشاره به حمله به سفارت ایران در انگلیس گفت: این کار توسط عده‌ای معلوم‌الحال انجام شد، عواملی معلوم‌الحال به پرچم نظام اسلامی ایران جسارت کرده و آن را پایین کشیدند، جا داشت در مسائل مختلف دیگری که در طول تاریخ اتفاق افتاده بود موضع‌گیری می‌کردند و مقابله با رهبری نظام و نظام جمهوری اسلامی ایران آیا یک وظیفه دینی است که اتفاق افتاده است، ملت و مردم ایران اسلامی این حرکت ناپسند و زشت را به‌شدت محکوم می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ما نمی‌خواهیم نقطه مقابل با این مسئله مظلوم‌نمایی کند، هر حرکتی که منجر به با مظلوم‌نمایی باشد ما مخالفیم و باید اجازه دهیم مسئولان با این مسئله مقابله و برخورد کنند.

وی همچنین در خطبه‌های نخست نماز جمعه این هفته مصلی قدس با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار داشت: بر اساس این روایت، هر کس تقوای الهی را رعایت کند خداوند به او داشتن انیس، بی‌نیازی و عزت عنایت می‌کند و این سه چیز در پرتو تقوا برای انسان حاصل می‌شود.

وی معیارهای شناخت معروف و منکر را مورداشاره قرار داد و گفت: هر جا چیزی سبب عزت انسان شود معروف بوده و هر چیزی که در جامعه سبب ذلت و خواری برای فرد و جامعه شود مصداق بارز منکر است منتهی عوامل عزتمندی در جامعه چه هستند؟

امام‌ جمعه قم اطاعت و بندگی خداوند را مایه عزتمندی بیان و تصریح کرد: بر اساس تعبیری از رسول گرامی اسلام(ص) کسی که عزت دنیا و آخرت را می‌خواهد باید از عزیز که همان ذات کبریایی خداوند است اطاعت کند، همچنین ایشان فرموده‌اند هر که می‌خواهد عزیزترین مردم باشد باید تقوای الهی را رعایت کند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه عزت به معنای شکست‌ناپذیری و نفوذناپذیری است ابراز کرد: مؤمنان به دلیل مطیع بودن نسبت به پروردگار عالم عزت دارند البته تقوا به معنای تقوای فرد و جامعه است، جامعه باتقوا عزتمند‌است، جامعه‌ای که گفت پشتیبان ما خداوند است این جامعه عزتمند‌است باید کاری کرد که جریان غالب دینی ما اهل تقوا باشد.

وی عامل دوم عزتمندی را احساس بی‌نیازی از مردم بیان و خاطرنشان کرد: در بسیاری از روایات تأکید شده اگر انسان طمع نورزد و اگر می‌خواهیم دعای ما بر اساس ذات کبریایی حق برآورده شود درِ خانه دیگری نروید و ابتدا درِ خانه خداوند را بزنید بنابراین معنای عزتمندی به معنای یاس از مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری فراموشی خداوند را سبب ذلت، خواری و کوچک شدن انسان بیان و ادامه داد: به‌جای اشرافی‌گری‌ها و اسراف کردن‌ها باید به داشته‌ها  قناعت کرد و به نیروهای خودی اعتماد کنیم و نیازی نیست که به دیگران تکیه کرد که جامعه احساس کوچکی کند.

وی راه عزتمندی را صدق و راست‌گویی بیان کرد و گفت: ادارات ما باید صادق بوده و دست‌اندرکاران مسائل فرهنگی و سیاسی ما باید در تصمیم‌گیری‌ها صادق باشند، چراکه انسان‌های صادق عزتمند بوده و انسان‌های اهل دروغ ذلیل هستند، اگر صداقت در جامعه نباشد اعتماد در جامعه رخت می‌بندد، اگر می‌خواهیم ارتباط و اعتماد متقابل حاصل شود باید دولت با ملت صادق باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی

معاون دومای دولتی از سواستوپل روسیه در واکنش به اظهارات کامرون مبنی بر حق اوکراین برای حمله به خاک روسیه با سلاح و موشک‌های انگلیسی اظهار داشت:مسکو قدرت دفاع از کشور خود در برابر این سلاح‌ها را دارد.

به گزارش مشرق، دیمیتری بلیک به این رسانه روس گفت: روسیه با هدف تقویت قدرت دفاعی خود، دائما در حال تقویت سیستم‌های پدافند هوایی خود است.

عضو کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه افزود: «غرب جمعی» از مدت‌ها پیش تصمیم به استفاده از موشک‌های دوربرد در خاک روسیه گرفت و کامرون علناً این موضوع را اعلام کرد و البته تردید نداشت که نیروهای مسلح ما دائماً در حال تقویت سیستم دفاع هوایی هستند.

وی با اشاره به توانمندی‌های روسیه در زمینه موشک‌های ضدهوایی و ایستگاه‌های جنگ الکترونیک، ابراز اطمینان کرد که روسیه ضمن دفاع از خود در برابر موشک‌های دوربرد، ابتکار ضدحمله را نیز در اختیار خواهد داشت.

بلیک گفت: وزیر امور خارجه انگلیس با این اظهارات خود، جلوتر از لوکوموتیو دوید، نتوانست خود را مهار کند و زبانش را برای جلب رضایت واشنگتن به چرخش درآورد.

این نماینده دومای دولتی روسیه تصریح کرد: موضوع حمله به مناطق روسیه با سلاح‌های دوربرد روسیه از مدت‌ها پیش قطعی شده بود، اما آنها نمی‌خواستند علناً آن را بیان کنند و خواستار حذف آن از اخبار شدند؛ اما ظاهراً پس از کمی فکر کردن، اجازه دادند و دوباره این خبر منتشر شد.

به نوشته این رسانه روس، خبرگزاری رویترز برخی اخبار مربوط به سفر دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس به کی‌یف و نقل قول از وی درباره حق اوکراین برای استفاده از تسلیحات انگلیسی برای حمله خاک روسیه را از سایت خود حذف کرده بود اما باری دیگر آنها را منتشر کرد.

وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته است:‌ روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات غرب به اوکراین در حل و فصل این مناقشه مانع ایجاد می‌کند، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و آنها با این کار «با آتش بازی می کنند.»

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز روز جمعه گفت: اظهارات اخیر «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس درباره جنگ اوکراین «خطرناک» و عامل تشدید تنش است.

مکرون روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با تکرار اظهارات سابق خود تصریح کرد که اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق فردا برگزار می‌شود
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران دردمشق فردا برگزار می‌شود
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند