Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@22:57:28 GMT

این "خانه" رقیب سرسخت باد است! (+تصاویر)

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۲۸۸۶۳

این 'خانه' رقیب سرسخت باد است! (+تصاویر)

پول نیوز؛ رکسانادانیالی- تا به امروز دانش معماری، طرح های متنوعی را برای خانه های ساحلی و همچنین مناطق بادخیز ارائه داده است. تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد، مربوط به خانه ای در منطقه مسکونی فلیلاند؛ هلند است. این منطقه حدودا 3 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. مشخصه اصلی که در طراحی این خانه به وضوح دیده می شود، همخوانی آن با مناظر ساحلی و همینطور مقاومت در برابر بادهای شدید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دهه 30 تا 70 میلادی، نزدیک به 200 خانه مخصوص اقامت در زمان تعطیلات در جزیره مذکور ساخته شد. شماری از این خانه ها هنوز هم به همان شکل اولیه خود باقی مانده اند که یکی از آنها به عنوان پروژه ای برای بازسازی مدنظر قرار گرفتته است. منطقه فلیلاند و معماری آن دارای ویژگی هایی کاملا منحصر به فرد است. به عنوان مثال خانه ها به هیچ گونه حصار و یا مرز فیزیکی خاصی محدود نشده اند.

به منظور مدرن سازی یکی از نقشه های قدیمی، دفتر طراحی BSA محل اقامت مورد نظر را با طرحی جدید جایگزین کرد. همانطور که در تصاویر نیز مشخص است، خانه دارای سقفی بلند بوده و از نظر مواد به کار رفته در روند ساخت با آب و هوای بادخیز منطقه سازگاری بالایی خواهد داشت. در مجموع این فضا متشکل از سه طبقه است و بخش نشیمن نیز در موقعیتی میان اتاق خواب ها قرار دارد.

علاوه بر موارد فوق، از داخل خانه می توان به قسمت زیرین ساختمان نیز دسترسی داشت که میان لایه های زمین ساحل غرق شده و از دید پنهان است. این طبقه نیز شامل دو اتاق خواب، یک حمام، یک بخش ذخیره سازی و همچنین یک سونا می شود. بالاتر از این فضا و در سطح زمین فضایی باز وجود دارد که منظره ای پانوراما و بسیار دیدنی را در اختیار ساکنین قرار می دهد. در داخل سازه، پله ای مرکزی طراحی شده است که دسترسی به فضای زیر شیروانی را ممکن می سازد. این فضا متشکل از اتاق خواب اصلی و دو اتاق خواب دیگر است.

اسکلت اصلی بتونی بوده و به عنوان پایه ای جامد برای ساختار فوقانی که از جنس چوب است عمل می کند. در عین حال سقف چوبی به گونه ای طراحی شده است که مخاطب را به یاد بدنه یک کشتی می اندازد. کف فضای شیروانی بر اسکلتی فلزی سوار است که محوطه اطراف پله مرکزی را به خود اختصاص می دهد. کل فریم چوبی خانه به صورت پیش ساخته به محل ساخت و ساز ارسال و تنها ظرف مدت دو روز مونتاژ شده است. مساحت سطحی 265 sqm، حجم سازه 650 sqm، تاریخ آغاز پروژه فوریه سال 2015 و تاریخ اتمام آن سپتامبر 2017 گزارش شده است.


منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ساعت ۲ بامداد امروز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، کشف جسد مرد جوانی در خانه‌ای در شهرک دانشگاه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

بیشتر بخوانید: راز قتل مرد جوان پس از ۳ ماه برملا شد

با اعلام این خبر، ماموران کلانتری ۱۵۴ وردآورد، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و قاضی محمدمهدی براعه؛ بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و در پاگرد ورودی خانه جسد سوخته زن میانسالی را مشاهده کردند که براثر جسم نوک تیز به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که قاتل پسر مقتوله بوده و پس از ارتکاب جنایت خودش را در یکی از اتاق‌های خانه حبس کرده است.

بدین ترتیب ماموران کلانتری وارد اتاق شدند و متهم پرخاشگر که قصد داشت تا با یک محلول شبه‌اسید به پلیس حمله کند را در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، پسر جوان ابتدا مادرش را با ضربات متعدد به قتل رسانده و پس از ارتکاب جنایت با مواد اشتعال‌زا جسد را در پاگرد ورودی خانه به آتش کشیده و سپس داخل خانه رفته و چند کتاب را نیز آتش‌زده است؛ از سوی دیگر نیز مشخص شد قاتل احتمالاً دچار مشکلات روحی و روانی است.

با دستور قاضی براعه، جسد مقتوله برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229495 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش
  • پسر پرخاشگر مادر را کشت و جسدش را سوزاند
  • دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات
  • قتل بی‌رحمانه مادر توسط پسر پرخاشگر در شهرک دانشگاه
  • قیمت مسکن در یوسف آباد ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • پیروزی پورتو در شب درخشش طارمی 
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید