Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نخستین همایش نقش پدافند غیر عامل در امنیت و صیانت از مسجد و هیئت های مذهبی در بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، نخستین همایش نقش پدافند غیر عامل در امنیت  و صیانت از مسجد و هیئت های مذهبی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی آستارا برگزار شد.

 

در این همایش که با حضور حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا، حجت الاسلام ابراهیم حاتمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا، سرهنگ امین پیشه گر، جانشین انتظامی آستارا برگزار شد، علمای اهل تسنن و تشیع، هیئت امنای مساجد، شاعران و مداحان آیینی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه بندر آستارا در این همایش، اظهارکرد: امروزه خطر تهاجم دشمنان با نظر به پیشرفت در عرصه فناوری و تسلیحات و تجهیزات نظامی بیش از هر زمانی قابل تأمل و پیگیری است.

 

وی افزود: به این سبب به کارگیری اصول و ضوابط حاکم بر پدافند غیرعامل در طراحی و ساخت مسجد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 


حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه مساجد به‌عنوان اصلی ‌ترین پایگاه عبادی و تربیتی، سیاسی- اجتماعی و فرهنگی نقش بسیار مهمی در تشکیل حکومت اسلامی دارد، گفت: بنابراین انجام مطالعات دقیق و فنی مکان‌یابی مساجد با رعایت ملاحظات معماری دفاعی جهت رسیدن به بالاترین پایداری و کمترین آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات بسیار ضروری است.

 

گفتنی است، همچنین در این همایش حجت الاسلام ابراهیم حاتمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا و سرهنگ امین پیشه گر جانشین انتظامی آستارا در رابطه با نقش پدافند غیر عامل در امنیت  و صیانت از مسجد و هیئت های مذهبی به ایراد سخنرانی پرداختند.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، دومین روز از گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ برگزار شد.

علی باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز درباره علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و غیره به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچنین به تشریح چالش‌های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه‌های مختلف می‌توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های دومین روز همایش ملی بود.

گفتنی است، چنگیز رحیمی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز در این گردهمایی در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و احسان اسکندری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش‌های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

کد خبر 747904

دیگر خبرها

  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم