Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@16:45:00 GMT

عکس/ جزیره قشم؛ الماس درخشان خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۲۷۴۴

قشم، بزرگترین جزیره هرمزگان است و طبیعت شگفت انگیزی دارد. به همین دلیل هم هست که طبیعتش را جزو عجایب هفتگانه می‌دانند.

به گزارش مشرق، جزیره قشم بزرگ ترین جزیره خلیج فارس است که طبیعتی شگفت انگیز و پیچیده دارد. دوستداران طبیعت؛ جاذبه های طبیعی این جزیره را عجایب هفتگانه می خوانند و عقیده دارند در پهنه ای ۱۴۰۰ کیلومتر مربعی، وجود چنین طبیعتی تنها با واژه "بی نظیر" قابل توصیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر مشاهدات آنوبانینی شهر قشم و اطراف آن که دارای اماکن قدیمی و بقایای قلاع است، حکایت از دوران شهرنشینی و تمدن در ایام گذشته این شهر بندری را دارد.  قشم، جزیره آب و آفتاب و خاکش مثل رنگین کمانی پر از رنگ است. اینجا جایی است که جاهای دیدنی کم ندارد و به همین دلیل هم شاید فرصت دیدن همه‌اش را نداشته باشید.

یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم، تنگه چاهکوه است. تنگه چاهکوه؛ در ۷۰ کیلومتری شهر قشم و در کنار روستای چاهوی شرقی، در بخش غربی ساحل شمالی جزیره قشم، دره‌ای قرار گرفته که با قدم گذاشتن در آن وارد دنیایی پر از وهم و خیال می‌شوید. همانطور که از اسم دره پیداست، دره چا‌ه‌های زیاد اما کم عمقی هم دارد، چاه‌هایی که اهالی روستای چاهو آن را برای ذخیره و هدایت آب باران حفر کرده‌اند و هرکدام از آنها قدمتی باستانی دارند. دره ستارگان؛ اگر از قشم راه ساحل جنوبی را در پیش بگیرید به روستای برکه خلف می‌رسید و با رفتن به راه خاکی شمال این روستا، منطقه‌ای وسیع جلوی رویتان قرار می‌گیرد که پر است از کوه‌های تو در تو و رسوبی. محلی‌ها به این دره، دره ستاره افتاده می‌گویند و معتقدند حدود دو میلیون سال پیش، ستاره‌اى از آسمان افتاده و سنگ و خاک و ماسه‌ها را به شکل‌های عجیبی درآورده است. دره ستارگان قشم اسم قشم با جنگل‌های حرا گره خورده است، جنگل‌هایی که زیبایی‎ و شگفتی پنهان و پدیدار شدن‌ ناگهانی‌اش از زیر آب حیرت هر ببیننده‌ای را به دنبال دارد. جنگل‌های حرا در شمال جزیره قرار گرفته و با بالارفتن آب به زیر آب می‌روند و همین که آب پایین برود، دشت وسیعی از درختان حرا از دل آب بیرون می‌آید. جنگل‌های حرا عمری ۳۰ تا ۴۰ میلیون ساله دارند و از عجایب هفتگانه جزیره قشمند. در ساحل شمالی جزیره قشم و ۸۰ کیلومتر مانده به این جزیره سد تاریخی گوران در روستای گوران قرار گرفته. گوران جایی است که بیشتر قایق‌ها،لنج‌های ماهیگیری، لنج‌های باری و مسافربری در آن ساخته می‌شود و هر طرف را که نگاه کنید عده‌ای مشغول سرهم کردن چوب ساج و تنه درختان محلی و پیچ و مهره کردن آنها هستند. از جنگل حرا که به سمت روستای طبل و از آنجا روبه پایین و به سمت سلخ برویم در نزدیکی‌های بام قشم به دره بزرگی می‌رسیم که به خاطر تندیس‌های بزرگش به آن دره تندیس‌ها می‌گویند. جزیره هنگام در جنوب مرکزی جزیره قشم و در حد فاصل ۲ کیلومتری این جزیره و در جلوی روستای شیب دراز واقع است. یکی از ساکنان جزیره هنگام که سوغاتی های این جزیره را میفروشد. تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره، لاک‌پشتان دریایی و سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جاذبه های جزیره هنگام است. تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره، لاک‌پشتان دریایی و سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جاذبه های جزیره هنگام است. از جاهای دیدنی جزیره قشم جزایر اطراف آن و یکی از بهترینهایش "جزیره ناز" است آبزیان جزیره ناز ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به تدوین و تنظیم سند اقتصاد دریا در استان گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بر پایه خلیج‌ فارس این سند تنظیم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی باستین ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم خلیج‌ فارس در استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج‌ فارس در ابعاد گوناگون است.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج‌ فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج‌ فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، تجارت دریایی از دیگر ظرفیت‌های استفاده از خلیج‌ فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از دیگر مزیت‌های بهره جستن از خلیج‌ فارس محسوب می‌شود که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

باستین، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج‌ فارس اعلام و بیان کرد: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد، تصریح کرد: در این زمینه سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نام خلیج‌ فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر براساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز