Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@22:17:45 GMT

اندروید به اندازه iOS ایمن است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۴۱۵۸

خرداد: گوگل در تازه‌ترین گزارش سالانه خود در خصوص امنیت سیستم عامل اندروید، می‌گوید امنیت اندروید هم‍پای رقیب خود iOS است.
گوگل به‌عنوان یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی حالا در چهارمین گزارش سالانه خود در مورد بررسی امنیت سیستم عامل اندروید اعلام کرده‌است که یادگیری ماشینی که در سرویس‌های مختلف گوگل به کار گرفته شده است، تا حد بسیار زیادی جلوی نفوذ بدافزارها و نصب و دانلود اپلیکیشن های آلوده و مخرب را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شرکت در ماه مه سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی بود که گوگل پلی پروتکت ( google play protect) را به منظور برقراری امنیت بیشتر در فروشگاه آنلاین و اینترنتی خود، پلی استور، توسعه و ارائه داد. بر اساس آمار منتشر شده از سوی گوگل در این گزارش ۵۶ صفحه ای، یادگیری ماشینی بکارگرفته شده در گوگل ۶۰.۳ درصد از ضریب نفوذ بدافزارهای اپلیکیشن های اندرویدی را با شناسایی نرم افزارهای آلوده به بدافزار کاسته است و بنابر ادعای خود گوگل، این رقم همچنان رو به افزایش است.
گوگل در پاسخ به آن دسته از افرادی که تصور می‌کنند امنیت سایبری سیتسم عامل اندروید از رقیب آن یعنی سیستم عامل iOS  اپل بسیار ضعیف تر و آسیب پذیرتر است، نیز با اشاره به آمار و ارقام در سالهای گذشته، این ادعا را رد کرده است به گونه ای که در سال ۲۰۱۶ احتمال دانلود و نصب یک اپلیکیشن آلوده ۰.۰۴ درصد بود اما در سال ۲۰۱۷ این عدد به کمتر از ۰.۰۲ درصد کاهش یافت که این خود به وضوح نشان دهنده تلاش چشمگیر گوگل برای افزایش ضریب امنیت اندروید است.
اکنون حدود دو میلیارد کاربر گوشی هوشمند از سیتسم عامل اندروید استفاده می کنند که حالا گوگل با ارائه گزارش امنیتی سالانه خود سعی دارد از نگرانی های اخیر کاربران و طرفدارانش بکاهد.
در این گزارش همچنین آمده است : تعداد وصله های نرم افزاری و امنیتی گوگل در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی ۳۰ درصد رشد و افزایش داشته است که البته متخصصان ما همواره در تلاش مستمری هستند تا رو به روز به امنیت این سیستم عامل محبوب و پرطرفدار افزوده شود.  
همانطور که از این گزارش و لحن گوگل پیداست، این شرکت از وضعیت کنونی امنیت سیستم عامل خود رضایت بالایی دارد و بر این باور است که از این لحاظ پا به پای همتای خود یعنی سیستم عامل iOS به پیش آمده و چیزی از امنیت آن کم ندارد. برچسب ها: اندروید ، سیستم عامل ، اپل

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد

روزنامه ال پائیس امروز (جمعه) از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، اسپانیا قراراست تعدادی موشک‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.

به گزارش ایسنا، اسپانیا ارسال پرتابه‌های پاتریوت ضد موشک به اوکراین را رد کرده اما قرار است گلوله‌های این پرتابه‌ها را به کی‌یف بدهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از منابع دیپلماتیک اسپانیا روز پنجشنبه به خبرنگاران خارجی گفت: «ما باید تعهد خود به اوکراین را تسریع ببخشیم.»

ال پائیس نیز گزارش کرد، اسپانیا سه آتشبار پاتریوت دارد که به صورت دست دوم در سال‌های ۲۰۴ و ۲۰۱۴ از آلمان خریداری کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سیستم دفاع هوایی پاتریوت یا دیگر سیستم‌های پیشرفته هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای کی‌یف افزایش دهند.

روز دوشنبه، وزرای اتحادیه اروپا گفتند که در حال بررسی چگونگی ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما به تعهدات خود مربوط به سیستم‌های پاتریوت که برای کی‌یف بیشترین ارزش را دارد، عمل نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد