Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل راه آهن هرمزگان از انتقال «حمل بار» از جاده به ریل به عنوان نمونه بارز از اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: سهم راه آهن از بندر شهید رجایی از شش درصد سال ۹۳ به بیش از ۲۵ درصد در سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، محمد پورفخری در نشست خبری، راه آهن و پلیس را دو بال پرنده سفره های ریلی برشمرد و عنوان کرد: تعامل، هماهنگی و همکاری پلیس و راه آهن، تامین امنیت و آرامش پرسنل قطار و مسافرینی که قطار را بری سفر انتخاب کرده اند را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به تشریح عملکرد راه آهن هرمزگان پرداخت و افزود: این راه آهن هرمزگان در بین 11 اداره کل و مناطق راه آهن کشوراز اداره کل های شاخصی است که در مسیر ترانزیت قرار گرفته است.

 

پورفخری از بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی ریلی کشور نام برد و به ارزیابی جایگاه اداره کل راه آهن هرمزگان در سه شاخص «بارگیری»، «تخلیه» و «تن کیلومتر مرزی» طی سال جاری اشاره و اظهار کرد: هرمزگان در دو شاخص بارگیری و و تخلیه مقام نخست و در تن کیلومتری مرزی پس از یزد، رتبه دوم را از آن خود کرد.

 

وی با بیان اینکه در 11 ماه امسال عملکرد هرمزگان در تن کیلومتر مرزی 7 میلیارد تن بوده که در مقایسه با سال قبل 16 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: در بخش تخلیه و در حوزه واگن نیز بیش از 182 هزار واگن در 11 ماهه امسال تخلیه شده که با رشد 14 درصدی نسبت در جایگاه اول کشور قرار دارد.

 

مدیرکل راه آهن هرمزگان با اشاره به اینکه در بخش بارگیری نیز امسال با رشد 9 درصدی نسبت به پارسال به 7 میلیون تن رسید، بیان کرد: در سال جاری در مجموع 17 میلیون و 800 هزار تن بار در راه آهن هرمزگان جابه جا شد و پیش بینی می شود تا پایان سال به 20 میلیون تن برسد.

 

وی  در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری(حفظه الله) بر انتقال حمل بار از جاده به ریل، کاهش شدن تصادفات و تلفات جاده ای، کاهش مصرف انرژی، ارزان تر و با صرفه تر شدن جابجایی کالا و مسافر، کمک به حفظ شرایط زیست محیطی را از جمله مزایای این انتقال ذکر کرد.

 

پورفخری با اذعان به اینکه امروزه با همکاری بنادر سهم بندر در جابه جایی کالا از طریق ریلی افزایش یافته است، گفت: در 11 ماهه امسال هشت میلیون و ٨٠٠ هزار تن کالا توسط راه آهن از بندر شهید رجایی جابجا شده است که نسبت به سال قبل به 25 درصد افزایش یافته که پیش بینی می شود تا پایان سال به 10 میلیون تن برسد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این جمله که درآمد ترانزیت چهار برابر حمل بار داخلی برای کشور درآمد تولید می کند، افزود: جابجایی ترانزیت از طریق ریل در هرمزگان از 740 هزار تن سال گذشته به یک میلیون و 115 هزار تن در 11 ماهه سال جاری رسیده است که برای افزایش آن در سال 97 برنامه ریزی شده است.

 

مدیرکل راه آهن استان هرمزگان با یادآوری اینکه طی چهار سال اخیر بیش از چهار میلیون مسافر از طریق راه آهن هرمزگان جابجاشده اند، عنوان کرد: هر ساله از 25 اسفند تا 15 فروردین با تشکیل ستاد نوروزی در راه آهن و آماده باش کلیه نیروها، شرایط را برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی فراهم می کنیم.

 

وی، احداث، تعمیر و تجهیز سالن های انتظار، نمازخانه ها، سکوها، سرویس های بهداشتی، افزایش آژانس ها و تاکسی سرویس های راه آهن، اضافه شدن دیزل های لوکوموتیو، اضافه شدن واگن حمل خودرو و مسافر و راه اندازی غرفه فروش بلیط شناور جهت رفاه حال مسافرینی که قصد مسافرت به جزایر قشم و هرمز داشته باشند را ازجمله برنامه هایی دانست که قبل از اجرای طرح استقبال از بهار در راه آهن هرمزگان صورت گرفته است.

 

پورفخری با اشاره به اینکه هر قطار به راحتی می تواند با نصب دو واگن حمل خودرو، ٢٠ خودرو را منتقل کند، افزود: در شبانه‌روز تعداد ٦٠ خودرو از راه‌آهن بندرعباس خارج و ٦٠ خودرو به این اداره وارد می‌شود.

 

وی شمار جابجایی مسافر در ١١ ماهه  امسال را 970 هزار نفر برشمرد و با بیان اینکه این رقم تا پایان سال به بیش از یک میلیون مسافر خواهد رسید، افزود: طی این مدت هزار و 950 خودرو نیز از طریق ریلی منتقل شده که تا آخر سال جاری به 2 هزار و 200 خودرو خواهد رسد.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق حمل و نقل جاده ای کالا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: این میزان جابجایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان و در قالب ۸۴ شرکت حمل و نقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.
مبارکی افزود: از این میزان جابجایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون استانی و ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.
وی ادامه داد: عمده کالاهای حمل شده در این مدت گندم، کلینکر، فرآورده های نفتی، ذرت و برنج است.

دیگر خبرها

  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا