Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@13:35:49 GMT

قرچک قطب اصلی تولید و پرورش انواع گل و گیاهان زینتی است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۲۸۹۰

قرچک قطب اصلی تولید و پرورش انواع گل و گیاهان زینتی است

عضو شورای اسلامی شهر قرچک گفت: شهرستان قرچک از قطب های اصلی تولید و پرورش انواع گل و گیاهان زینتی است که از نظر تنوع تولید و میزان تولید در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زلیخا جباری عضو شورای اسلامی شهر قرچک در حاشیه نمایشگاه گل و گیاه در گفت و گو با خبرنگار قرچک آنلاین اظهار کرد: گل و گیاه باعث شادابی و تندرستی انسانها می شود و در آستانه سال جدید نمایشگاه عرضه مستقیم گل و گیاه و گیاهان زینتی برای چهارمین باردر شهرستان قرچک برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ارتقاء فرهنگ عامه در خصوص استفاده و بهره برداری مناسب از فضای سبز شهری، تاکید بر استفاده علمی و فنی از گونه های گیاهی در فضای شهری، حمایت از تولیدکنندگان گل و گیاه در شهرستان در راستای اجرای سیاستهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، دسترسی آسان مردم به تولیدکنندگان گل و گیاه در منازل و گیاهان فضای آزاد در منزل،آشنایی با انواع گونه های گیاهی و درختچه های زینتی گل دار درشهرستان و ترویج فرهنگ عمومی فضای سبز را از جمله اهداف برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم گل و گیاه و گیاهان زینتی برشمرد.

جباری با اشاره به گونه گیاهی، بیان کرد: گونه های گیاهی استفاده شده در این نمایشگاه همگی با شرایط محیطی شهرستان سازگاری دارند و در آب و هوای اینجا نیز عمری طولانی دارند و در حاشیه این نمایشگاه، آموزش به منظور آشنایی مردم با گونه های مختلف گیاهی در نظر گرفته شده و شهروندان می توانند سئوالات خود را از غرفه های مربوطه جویا شوند.

وی تاکید کرد: شهرستان قرچک از قطب های اصلی تولید و پرورش انواع گل و گیاهان زینتی است که از نظر تنوع تولید و میزان تولید در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قرچک  تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم گل و گیاه که از زیبایی و لطافت خاصی برخوردار است، فراموشی شرایط ناسالم ناشی از آلودگی هوا که مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند، است.

وی در پایان گفت: استقبال مردم از این نمایشگاه بسیار شایسته بودو امیدواریم در دوره های آتی با زمینه سازی بیشتر، این نمایشگاه اقتصادی تر و در سطح گسترده تری برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر

منصور دیان اردستانی،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم پیرامون وضعیت شترهای موجود در استان قم گفت: آمار شتر موجود در این استان از مرز هفت هزار نفر گذشته‌است و حدود ۲۰۰ خانوار به پرورش آن مشغول هستند.

وی افزود: در همین رابطه حدود پنج‌هزار و ۵۵۵ نفر از شترهای استان، شتر تک کوهان کلکوهی، یک‌هزار و ۵۰۰ نفر شتر آمیخته و حدود ۱۵۰ نفر شتر دو کوهان است.

وی افزود: منطقه کویری دشت مسیله که در شمال شرق استان قرار دارد و از حوض سلطان تا دریاچه نمک را در بر گرفته است محل پرورش شتر است. در این منطقه تغییرات هوا زیاد، باران کم و تبخیر شدید بوده، آب و خاک شور و آفتاب داغ و سوزان است.

وی با اشاره به این که در استان قم معروف‌ترین عشایر و شتر داران ایل "کلکو" هست که نژاد شترها به همین نام ثبت گردیده‌است، ادامه داد: شتر اکوتیپ کلکوهی در شهرستان‌های قم، گرمسار، ورامین، کاشان و مناطق کویر چرای آزاد دارد.

دیان اردستانی گفت: حدود ۴۵ درصد مراتع کشور فقیر و محل رویش گیاهان شور پسند و خاردار مثل خار شتر، علف شور، تاغ و گز است که شتر در چنین مراتعی توان زیست و تولید دارد و باعث احیاء آن می‌شود.

وی توضیح داد: شتر تک کوهان مقاوم به گرما و شتر دو کوهان مقاوم به سرماست، در صورت تلاقی بین شتر نر دو کوهان و ماده تک کوهان شتر آمیخت‌های حاصل می‌شود که مقاوم به گرما می‌شود و می‌تواند در مناطق گرمسیری پرورش یابد.

وی ادامه داد:‌ امتیاز اول این شتر آمیخته بهره‌وری بالاتر از شترهای هم سن و سال خود است و ایجاد سازگاری با شرایط محیطی و قدرت جسمانی فوق العاده نسبت به سایر شترهاست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم تاکید کرد: محصولات به دست آمده از شتر به علت استفاده از گیاهان مختلف صحرایی دارای اثرات دارویی و تغذیه‌ای سالم است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده